اعتراض رسمی هلال احمربه بمباران بیمارستان ایرانی از سوی صهیونیست‌ها

جوان آنلاین: رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در نامه‌ای به رؤسای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، خواستار محکومیت حمله رژیم‌صهیونیستی به بیمارستان ۵۶تختخوابی هلال‌احمر ایران در مرز سوریه و لبنان و شکایت علیه این رژیم اشغالگر شد. 
متن نامه ارسالی از سوی پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر به کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و میرجانا اسپولیاریک ایگر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به شرح زیر است:
سرکار خانم رئیس از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب درود خود را به سرکار عالی و همه کارکنان در دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ابلاغ می‌نمایم. 
همانطور که مستحضرید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال و پیشرو نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای اهداف انسان‌دوستانه خود به منظور کاهش آلام بشری آوارگان و غیرنظامیان آسیب‌دیده از حملات کور و ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی علیه کشور لبنان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی ۵۶ تخت‌خوابی در کشور سوریه نمود که متأسفانه مطلع شدیم این بیمارستان به همراه انبار دارویی آن شب گذشته مورخ ۹ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۳) به واسطه حمله رژیم اشغالگر قدس به طور کامل در آتش سوخته و امکان ارائه خدمات بشردوستانه ما را غیرممکن ساخته است. 


بدیهی است طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه مندرج در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹ و قواعد عرفی بین‌المللی بشردوستانه، هرگونه حمله و تعرض به اماکن و مراکز غیرنظامی‌به ویژه مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوعیت مطلق دارد، از این رو جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قویاً هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی و انبار دارویی مستقر در منطقه مرزی سوریه و لبنان را محکوم کرده و از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر درخواست می‌نماید تا ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی، واکنش و اقدامات فوری و لازم از جمله انعکاس آن به سازمان ملل متحد را انجام دهند. 
به پیوست تصاویر این حمله جنایتکارانه، جهت استحضار و صدور دستور مستندسازی و اقدام عاجل ارسال می‌گردد. منتظر پاسخ سرکارعالی در این خصوص هستیم. 
با احترام، دکتر پیرحسین کولیوند/ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران