پیام حضور قالیباف در میدان

محمدباقر قالیباف که دیروز به کشور لبنان و شهر بیروت سفر کرده بود، پس از دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، از منطقه بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت بازدید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه گفت: از مردم اینجا سوال کردم چه اتفاقی افتاده است؟ اینجا، همه مردم عادی زندگی می‌کردند و برادران اسلامی ما بودند که این اتفاق افتاد. وی افزود: بدون شک ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست؛ این جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم می‌کنم که اینگونه به صورت ناجوانمردانه و گرگ صفت این کارها را می کند.
قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آن ها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی این جا کمک می‌کنیم. رئیس مجلس افزود: رژیم صهیونیستی و در راس آن نخست وزیر گرگ صفتش چنین جنایاتی را مرتکب شدند و در این شرایط سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه انسان های آزادی خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم اینجا در اولویت باشد. وی تاکید کرد: آمادگی داریم برای کمک رسانی به لبنان، کریدور هوایی از تهران به بیروت برقرار کنیم. قالیباف پس از دیدار با مقامات لبنانی، بیروت را به مقصد ژنو ترک کرد، بخش مهمی از دیدارها و سخنرانی های رئیس مجلس در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) امروز آغاز می شود. تبیین و تشریح جنایات صهیونیست ها و حمایت از گروه های مقاومت در مقابل این جنایات محور سخنان قالیباف خواهد بود تا پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان را به دنیا برساند.