قدرشناسی مردم تهران از شهید مجاهد


گروه سیاسی: مراسم تشییع و وداع با پیکر شهید سرلشکر عباس نیلفروشان، از روز دوشنبه در عراق آغاز شده بود، دیروز در تهران ادامه پیدا کرد و قرار است تا فردا پنج‌شنبه ادامه داشته باشد. پیکر فرمانده مقاومت بعد از ورود به ایران در میان تجمع گسترده مردمی دیروز در تهران با شعار «حیدر، حیدر» تشییع شد تا بار دیگر برای همه اثبات شود که شهیدان مقاومت چه جایگاه رفیعی در جامعه دارند.
به گزارش «تجارت»، سردار نیلفروشان در 6 مهر ماه در جریان حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی برای ترور سید حسن نصرالله به شهادت رسیدند. بعد از گذشت قریب به دو هفته از انجام این جنایت در نهایت پیکر مطهر این شهید بزرگوار یافت و برای تشییع به ایران انتقال داده شد. نکته قابل تامل این‌که شاید تصور عمومی این باشد که نیلفروشان عزیز به دلیل حضور در ساختمان حزب الله ـ در ضاحیه و همراهیش با سید مقاومت ـ به فیض شهادت نایل آمد اما مدت‌ها بود که اتاق جنگ رژیم آپارتاید به دنبال ترور او بود. نقشه ترور سردار نیلفروشان به سال ۱۴۰۱ برمی‌گردد، زمانی که وی به‌عنوان مسئول عملیات کل سپاه با قدرت فرماندهی و حضور میدانی خود مانع از تحقق نقشه‌های تجزیه‌طلبانه دشمن شد، این موضوع کنار سایر ضرباتی که با طراحی او بر پیکره آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد شده بود، موجب شد در سال ۱۴۰۱ در لیست ترور آمریکایی‌ها قرار بگیرد و از آن زمان بود که موضوع ترور وی در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی دشمن قرار گرفت.

جزئیات کامل مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان
پیکر شهید نیلفروشان که عصر دوشنبه - ۲۳ مهر - از بیروت وارد بغداد شده بود پس از تشییع در کربلا و نجف، برای تشییع و خاکسپاری وارد ایران شد. حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم استقبال از پیکر شهید «عباس نیلفروشان» مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر حیدر سر دادند. حاضرین در مراسم با در دست داشتن پرچم حزب الله لبنان و فلسطین، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند. از ساعت ۹ صبح دیروز با ورود پیکر شهید نیلفروشان برای تشییع به میدان امام حسین (ع) تهران و با حضور مردمی که از ساعتی قبل برای برگزاری این مراسم، گرد هم آمده بودند، مراسم تشییع آغاز شد. مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در مراسم حضور یافتند. در این مراسم که سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی، سردار حسین نجات، سردار محمدعلی جعفری، محسن رفیق‌دوست، سفیر یمن در تهران و جمعی از چهره‌های سیاسی و نظامی حاضر هستند، محمود کریمی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت. علاوه بر حضور خانواده سردار شهید نیلفروشان، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حسین همدانی و سردار شهید سید حمید تقوی فر در مراسم تشییع پیکر شهید راه مقاومت حضور دارند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، اظهار کرد: شهید نیلفروشان کسی بود که با تایید رهبری انقلاب به یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه راه سیدحسن نشد ‌و تا شهادت با وی ماند. با پایان سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، پیکر شهید نیلفروشان از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد. مراسم وداع در پایتخت با پیکر شهید نیلفروشان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار می شود.

خانه پایانی فرمانده مقاومت در اصفهان



مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان، امروز چهارشنبه در امامزاده شاه میرحمزه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ و مراسم تشییع نیز روز پنجشنبه، ۲۶ مهر از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا برگزار خواهد شد. سردار فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان نیز درباره مراسم‌های گرامیداشت شهید نیلفروشان، اظهار کرد: مراسم گرامیداشت شهادت روز شنبه ۲۸ مهر از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و مراسم گرامیداشت هفتمین روز خاکسپاری روز پنجشنبه سوم آبان در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری به همت لشکر ۱۴ امام حسین(ع) برگزار می‌شود و مراسم تشییع نمادین شهید سیدحسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت در نظر گرفته شده است.