‌مهاجرانی: با دم شیر بازی نکنید

جوان آنلاین: عملیات وعده صادق ۲ اسرائیل را دچار گیجی و سردرگمی کرد. جنگندگی حزب‌الله پس از دریافت ضرباتی سخت باعث عیان شدن ضعف‌های ارزش رژیم صهیونیستی شد. این رژیم در حال تهدید ایران به پاسخ سخت است که مقامات کشورمان از جمله سخنگوی دولت اعلام کردند که این امر بازی کردن با دم شیر است، چرا که پاسخ بعدی ایران کوبنده‌تر و محکم‌تر خواهد بود. 
تحولات منطقه شدت بیشتری پیدا کرده است. اسرائیل پس از ترور سیدحسن نصرالله فکر می‌کرد که با این ضربه حزب‌الله قدرت رزمی خود را از دست داده است، اما تلفاتی که پس از حمله زمینی به جنوب لبنان متحمل شد و حمله اخیر حزب‌الله به یکی از مراکز نظامی این رژیم نشان داد که تصور رژیم صهیونیستی خطا بوده و حزب‌الله توان رزمی بالایی برای شکست اسرائیل دارد. 
جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان حامی محور مقاومت تحرکات دیپلماتیک و میدانی برای حمایت از محور مقاومت را گسترش داد. وزیر امور خارجه و رئیس مجلس عازم بیروت شدند تا این پیام را به ملت لبنان و ژریم صهیونیستی ارسال کنند که ایران در حمایت از مقاومت استوار ایستاده است. در عرصه نظامی هم عملیات وعده صادق ۲ بازدارندگی کشور را تقویت کرد و روحیه رزمندگان محور مقاومت را افزایش داد و دیروز هم سردار فدوی در مراسم تشییع پیکر سردار نیلفروشان از انسجام بالای میدان و دیپلماسی سخن گفت. خلاصه اینکه همه چیز برای شکست اسرائیل در لبنان بعد از غزه فراهم است.   اسرائیلی‌ها با دم شیر بازی نکنند
فاطمه مهاجرانی صبح دیروز - سه شنبه - به میان خبرنگاران حوزه دولت آمد تا به سؤالات رسانه‌ها پاسخ دهد. او در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد سردار نیلفروشان، از همه زحمات جان بر کفان کشور برای حفظ اقتدار کشور تشکر و سپس پیام دولت ایران به رژیم صهیونیستی را پشت تریبون اعلام کرد. سخنگوی دولت درباره تهدیدات اسرائیل ضد ایران گفت: «ایران هیچ گاه آغازگر جنگ نیست ولی در دفاع مصمم‌ترین کشور است و حاضر نیست منافع ملی خود را معاوضه کند. به آن‌ها می‌گوییم این دم شیر است و آن را به بازی نگیرید. وعده صادق ۲ قسمت کوچکی از توان نظامی ایران بود. ایران آمادگی هرگونه پاسخ را دارد. هر زمان هر پاسخی لازم باشد، خواهیم داد، ما در دفاع سخت مصمم هستیم».   سفر شجاعانه عراقچی و قالیباف به بیروت


سخنگو در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس مجلس و وزیر امورخارجه به بیروت پرداخت و گفت: «سفر شجاعانه آقایان عراقچی و قالیباف به بیروت با وجود همه تهدیدات برای برقراری صلح و آرامش انجام شد که این اقدام قابل تقدیر است؛ ما با یک رژیم کودک‌کش مواجه هستیم». 
مهاجرانی درباره موضع ایران برای برقراری آتش بس در غزه و لبنان، تصریح کرد: «نسل کشی در غزه رخ داده است. ایران با حفظ اصول سیاست خارجی خود و به رسمیت نشناختن دولت اسرائیل، همه تلاش خود و دیپلماسی را به کار می‌بندد تا شاهد کاهش آلام مردم غزه و لبنان باشد. ایران از هر پیشنهاد صلح حمایت و مشارکت می‌کند تا شرایط این مردم بهتر شود».   بررسی فیلترینگ در چارچوب منافع ملی
یکی از موضوعاتی که در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی مطرح است مسئله فیلترینگ و تصمیمات دولت در این حوزه است. سخنگوی دولت هم در نشست خبری خود توضیحاتی در این زمینه داده است. وی درباره موضع دولت در خصوص رفع فیلترینگ گفت: «موضع دولت همان موضع رئیس‌جمهور است و شفاف است که فیلترینگ مضرات زیادی ایجاد و حفره‌های امنیتی ایجاد می‌کند و همچنین دسترسی به محتوای نامناسب ایجاد می‌کند. در چارچوب منافع ملی و کار کارشناسی در حال انجام است. فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است و این موضوع در حال بررسی است». 
این عضو هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که قانون حجاب و عفاف توسط رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد شد، گفت: «رویکرد رئیس‌جمهور راجع به حجاب مشخص است که موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت. جنس این مسائل از باور است و باور را با زور نمی‌توان دنبال کرد. این دولت، دولت وفاق ملی است و می‌خواهد موضوعات را با رویکرد همدلانه حل کند. از سویی قانون باید مصالح کشور را داشته باشد و پشتوانه اجرایی داشته باشد. ما دنبال کار کارشناسی دقیق هستیم که قانون مصالح کشور را داشته باشد. معتقدیم که کار فرهنگی را با کار سلبی نمی‌توان دنبال کرد». 
مهاجرانی درباره پیگیری آزادسازی اموال ایران در قطر، هم به این جملات که استفاده از دارایی نقدی ایران حق ایران است و در دیدار مقامات کشورمان با قطر از جمله رئیس بانک مرکزی کشورمان با طرف قطری، در حال تلاش هستیم مشکلات این زمینه را حل کنیم. اکتفا کرد.   اکنون ارزیابی استانداران زود است.
اما محور دیگر سخنان خانم سخنگو درباره انتصاب استانداران بود. مهاجرانی درباره انتقادات به انتصاب استانداران یزد و فارس، گفت: «نگرانی‌ها در این زمینه محترم است. کارگروه‌هایی برای انتخاب استاندار تشکیل شد که شامل فعالان سیاسی، اجتماعی و افراد محلی و بخش خصوصی است و گزینه‌های منتخب پیشنهاد می‌شود که آن‌ها بررسی می‌شوند. این نگرانی‌ها ناشی از دغدغه‌مندی مردم است و باید پاسخ درستی داد. باید افراد را بر اساس عملکرد آن‌ها ارزیابی کنیم که الان ارزیابی استانداران زود است. تعداد زیادی از استانداران انتخاب شده مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به رأی هیئت وزیران به استانداران اعتماد و بعد از عملکرد، آن‌ها را قضاوت کنیم».   تلاش دولت افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه برنامه دولت برای رشد اقتصادی کشور، بیان داشت: «سرمایه‌گذاری خارجی یکی از عوامل رشد اقتصادی کشور است. پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی کشور ۴ درصد بشود. برای رسیدن به رشد ۸ درصد سالانه به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیازمندیم. تلاش دولت افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه برای بهبود تجارت خارجی و ایجاد ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب است».