تمام تلاشم رساندن صدای مظلوم  به جهان بود

جوان آنلاین: رئیس مجلس پس از بازگشت از اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهان گفت: در ژنو تمام تلاشمان رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به جهان بود. 
به گزارش خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که شامگاه سه شنبه پس از سفر به بیروت و ژنو در بدو ورود در گفت و گویی تلویزیونی با بیان اینکه مجمع سالیانه اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو برگزار شد و رؤسای پارلمان‌ها در این محل گردهم آمدند، گفت: پیش از آن قرار شد برای سرکشی به بیروت برویم تا این پیام را به ملت عزیز لبنان و غزه عزیز و شجاع و همچنین مسئولان این کشور و در یک کلام به جبهه مقاومت منتقل کنیم که مردم ایران و همه امت اسلامی حامی و پشتیبان ملت عزیز لبنان هستند. 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اراده ایران بر حمایت‌های بشردوستانه و ارسال پیام حامیان لبنان به ملت این کشور، گفت: ما همچنین درباره وضعیت پشتیبانی آوارگانی که تعداد آن‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود، صحبت کردیم و در نهایت این پیام به آن‌ها رسید که هر تصمیمی که دولت، مجلس و ملت لبنان و جبهه مقاومت بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند. قالیباف افزود: آنچه که شفاف است اینکه علیرغم وارد آمدن صدمات روحی به جبهه مقاومت به ویژه در اثر شهادت سید حسن نصرالله و فرماندهان ارشد جبهه مقاومت که حقیقتاً ثلمه بزرگی به این جبهه بود، آن‌ها توانستند با قدرت و سرعت خود را بازسازی کنند که شما بعد از آن شاهد شجاعت‌های آن‌ها بودید. رئیس قوه مقننه اضافه کرد: من این پیغام را برای امت اسلامی دارم که مردم آنجا مستحکم هستند و هم اکنون زمان اوج وحدت آن‌ها برای برقراری ارتباط قوی میان دولت و ملت در لبنان و میان گروه‌های مختلف بود. من با این محیط آشنا هستم و تا کنون چنین انسجامی را بین گروه‌های مختلف از مذاهب مختلف اعم از مسلمان یعنی شیعه و سنی و همچنین مسیحیان ندیده بودم. وی در ادامه با بیان اینکه بعد از بازدید از بیروت به ژنو سفر کردم و تلاش داشتیم تا پیام مظلومیت و اقتدار جبهه مقاومت و غزه را به گوش جهانیان برسانیم، ابراز کرد: ما سعی کردیم در نشست‌های جانبی که در روز نخست برگزار شد مطالب خود را در این خصوص به صورت مؤثر مطرح کنیم که تأثیرات رسانه‌ای جدی نیز در عرصه بین‌الملل داشت.