جلاد در تیررس

[شهروند] صبح شنبه منابع عبری از حمله به اقامتگاه نتانیاهو در منطقه قیساریا(قیصریه) در جنوب حیفا و 70کیلومتری مرز لبنان خبر داده و اعلام کردند هدف این حمله اقامتگاه نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. ساعتی بعد منابع محلی و منطقه‌ای از اعزام پلیس، نیروهای امنیتی، آمبولانس و خودروهای امدادی و اعمال منع تردد در حوالی منطقه خبر دادند تا مشخص شود حمله حزب‌الله حمله‌ای مهم و حساس بوده است. این سومین حمله پهپادی موفق حزب‌الله به عمق اراضی اشغالی در حدود ده روز اخیر بوده و به‌گفته برخی منابع سبب افزایش سطح تدابیر امنیتی برای حفاظت از مقامات اسرائیلی توسط شاباک(سرویس امنیت داخلی این رژیم) شده است. نهادهای امنیتی اسرائیل ازجمله «واحد سانسور نظامی» نیز دستور داده‌اند جزئیات دقیق این حمله منتشر نشود. نتانیاهو ساعاتی بعد از این حمله در ویدئویی که تلاش داشت اضطراب خود را پنهان کند گفت: «ما تا پایان، به پیشروی و جنگ ادامه خواهیم داد».

ابعاد عملیات حزب‌الله در قیساریا/هوشمندی حزب‌الله در عملیات پهپادی
پس از انتشار خبر حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد این عملیات با سه پهپاد صورت گرفته است که یکی از این پهپادها با موفقیت به ساختمانی در قیساریا اصابت کرده است. هر چند منابع عبری در ابتدا سعی داشتند از اهمیت حمله بکاهند اما مهر به نقل از شبکه العربی قطر، ساختمان مورد اشاره را دقیقا محل اقامت نتانیاهو اعلام کرد که نشان از اشراف بالای حزب‌الله در شناسایی مکان‌های مهم در سرزمین‌های اشغالی است. ارتش اسرائیل نیز این مسئله را تأیید کرد. موفقیت حزب‌الله در هدف قراردادن محل اقامت نتانیاهو در حالی است که به‌گفته منابع عبری بالگردهای رژیم صهیونیستی در این زمان در حال پرواز بودند و نتوانستند مانع این حمله پهپادی شوند و پدافند اسرائیل نیز در این زمینه ناتوان بود. به‌گفته منابع عبری نتانیاهو و همسرش در زمان حمله در ساختمان حضور نداشتند اما اطلاعات دقیقی از محل حضور آنان نیز انتشار نیافت. شبکه عبری کان نیز با اشاره به روش جدید عملیات حزب‌الله عنوان کرد: «حزب‌الله روش خود را از طریق به پرواز درآوردن چندین پهپاد به‌صورت همزمان تغییر داده است. همین مسئله باعث می‌شود کار برای سیستم‌های رهگیری سخت شود. حزب‌الله سطح عملیات خود را یک درجه افزایش داده و آنچه صبح شنبه شاهدش بودیم یک واقعه به‌شدت دراماتیک محسوب می‌شود.»

حمله به قیساریا، مشابه حمله به گولانی
حمله موفق به قیساریا در حالی است که روز جمعه حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای از ورود به مرحله جدید جنگ خبر داد. ایسنا درباره اهمیت حمله به قیساریا به نقل از منابع عبری آورده است: «یک منبع نظامی به رادیو ارتش اشغالگر گفت که تحقیقاتی درباره شکاف‌های امنیتی که به یک پهپاد اجازه می‌دهد به خانه نتانیاهو در قیساریه برسد، آغاز شده است. پهپادی که در قیساریه منفجر شد مشابه همان پهپادی است که به اردوگاه گولانی اصابت کرد و رهگیری آن دشوار است. سرویس‌های امنیتی ورود پهپاد به قیساریه را یک شکست امنیتی بسیار جدی می‌دانند.»

اتهام‌زنی تکراری به ایران
از سوی دیگر کانال 12 اسرائیل به نقل از یک مقام امنیتی مدعی شد حمله به قیساریا طراحی ایران برای ترور نتانیاهو بوده است. ادعایی که به‌نظر می‌رسد با هدف فضاسازی علیه ایران و بهانه‌جویی برای اقدامات خرابکارانه علیه جمهوری‌اسلامی و ایضا کوچک‌نمایی عملیات قوی حزب‌الله مطرح شده است.
به هر صورت، هدف گرفتن محل اقامت نتانیاهو توسط حزب‌الله در عمق 70کیلومتری سرزمین‌های اشغالی بار دیگر آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی و افزایش سطح مواجهه حزب‌الله با این رژیم را اثبات کرد.