کاهش اقبال ترامپ در میان سیاه پوست‌های آمریکا


هفته‌نامه نیوزویک نوشت: نتایج دو نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ممکن است آنچنان که پیشتر تصور می‌شد، نتواند حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ جلب کند. نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان سیاه پوست قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به کامالا هریس نامزد دموکرات ها و معاون جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا رای دهند و فقط ۸ درصد از این قشر از ترامپ حمایت می کنند.
این نظرسنجی از بین ۹۸۱ نفر از رای دهندگان سیاه پوست احتمالی در ایالت های به اصطلاح محل نبرد در انتخابات آمریکا شامل آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین و در بازه زمانی ۲ تا ۸ اکتبر (۱۷-۱۱ مهر) و با ضریب خطای ۳.۲ درصد انجام شد. این نتایج نشان داد که حمایت از ترامپ در بین جامعه سیاه پوست آمریکا نسبت به نظرسنجی مشابهی که از سوی همین دانشگاه در ماه سپتامبر (شهریور) صورت گرفت، ۴ درصد کاهش یافته است. نظرسنجی ماه سپتامبر هاروارد نشان می داد که ۸۱ درصد از رای دهندگان سیاه پوست از هریس حمایت خواهند کرد و ۱۲ درصد به ترامپ رای خواهند داد. نظرسنجی جدید هاروارد همچنین حاکی از آن است که ۷۷ درصد از رای دهندگان سیاه پوست دیدگاه های مثبتی نسبت به هریس دارند. در نظرسنجی سپتامبر، ۷۴ درصد چنین نگرشی نسبت به این نامزد دموکرات ها داشتند.
در نظرسنجی اخیر این دانشگاه فقط ۱۵ درصد گفتند که نگرش مطلوبی نسبت به ترامپ دارند. در نظرسنجی قبلی (شهریور) ۱۷ درصد همین نظر را داشتند. نظرسنجی دیگری که از سوی موسسه افکار سنجی یوگاو برای شبکه خبری سی بی اس آمریکا انجام شد، نشان داد که حمایت از هریس بین سیاه پوستان آمریکایی به اندازه حمایت از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است. نظرسنجی یوگاو که در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ اکتبر انجام شده نشان داد ۸۷ درصد از رای دهندگان احتمالی سیاه پوست به هریس و تنها ۱۲ درصد به ترامپ رای خواهند داد. نیوزویک افزود: نتایج این نظرسنجی ها نشان می دهد که کمتر سه هفته مانده تا روز انتخابات در آمریکا، ترامپ از سال ۲۰۲۰ دستاوردی آنچنان که امید می رفت، در بین جامعه کلیدی رای دهندگان در آمریکا کسب نکرده است.