وقتی بورل دلسوز مردم غزه می‌شود!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نهاد متبوعش، از اصلی‌ترین حامیان سیاسی، میدانی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس در روند نسل‌کشی غزه و جنگ لبنان محسوب می‌شود، اخیراً بابت تشدید بحران انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کرده است! این نگرانی در حالی بروز یافته که اتحادیه اروپا کمترین گام مؤثری در راستای ایجاد آتش‌بس واقعی و دائمی در جنگ غزه برنداشته و فراتر از آن، مهار کابینه نتانیاهو در استمرار جنایات تل‌آویو در غزه و لبنان را نیز خط قرمز نانوشته خود تلقی کرده است. جوزف بورل، در واکنش به فرصت یک‌ماهه امریکا به اسرائیل برای بهبود وضعیت انسانی در غزه، گفته است بسیاری در این مدت جان‌شان را از دست خواهند داد. 
به عبارت بهتر، بورل به صورت ناخواسته پرده از نقشه ضد انسانی امریکایی‌ها در نوار غزه برداشته است. بر این اساس، واشینگتن درصدد است حداقل به مدت یک ماه، مانع از کمک‌رسانی به نوار غزه شود تا بحران انسانی در این منطقه محدود (به لحاظ وسعت) تشدید شود. متعاقباً، واشینگتن درصدد است از این رویکرد ضدبشری به مثابه ابزاری جهت تحت فشار قراردادن حماس جهت تن دادن به مطالبات غیرمنطقی و وقیحانه غرب و تل‌آویو در روند مذاکرات احتمالی مجدد در قاهره و دوحه استفاده کند. 
در اینجا نکته‌ای وجود دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت؛ اینکه اتحادیه اروپا شریک جرم صهیونیست‌ها و امریکا در جنگ غزه محسوب می‌شود و مسئول سیاست خارجی این مجموعه، قاعدتاً نمی‌تواند ژست یک دلسوز را برای ساکنان غزه و لبنان بگیرد! بورل که به نظر می‌رسید از واشینگتن انتقاد می‌کند، گفته است «امریکا به اسرائیل گفته است که باید وضعیت انسانی در غزه را بهبود بخشد، اما یک ماه فرصت داده است. یک ماه تأخیر با در نظر گرفتن تعداد افرادی که اکنون کشته می‌شوند، (به معنای) تعداد کشته‌های زیادی است.»
بهتر است مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار برای همیشه به این سؤال پاسخ دهد که نهاد متبوعش، در راستای جلوگیری از کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی در نوار غزه و لبنان دقیقاً چه گام عملیاتی و ملموسی برداشته است؟ حتی کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه، نسل‌کشی غزه را مصداق دفاع مشروع خوانده و بر لزوم تقویت رژیم شیطانی اسرائیل در بحبوحه جنگ و جنایت تأکید دارند. بنابراین، اظهارات اخیر بورل صرفاً حکم یک ژست دروغین یا در بهترین حالت ممکن، نوعی رفع تکلیف در قبال خشم شدید افکار عمومی جهان و حتی اروپا، در قبال استمرار وضعیت غیرانسانی در نوار غزه است. این مواضع، کمترین ارزشی برای کودکان و زنان فلسطینی که به صورت همزمان، امنیت جانی و امنیت غذایی و روانی خود را از دست رفته می‌بینند، نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.