‌دادن ملک به اتباع غیرمجاز جرم است

جوان آنلاین: جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور تأکید کرد کسانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند یا اینکه املاکی را در اختیار آن‌ها بگذارند، اقدامشان مجرمانه است و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. 
سردار قاسم رضایی در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی و نحوه انسداد و ساماندهی مرز‌ها با اشاره به مرز‌های مشترک با پاکستان و افغانستان گفت: اقدام به انسداد مرز‌ها برای مقابله با جرائمی از جمله موادمخدر است و در این حوزه قرارگاه مرصاد، قرارگاه رسول اکرم و قرارگاهی که اکنون سپاه و ارتش در آن با ما همکاری دارند در حال انجام است. سردار رضایی به همکاری دولت با پلیس در زمینه انسداد و ساماندهی مرز‌ها اشاره و تصریح کرد: دولت اعتباراتی را در خصوص تقویت انسداد مرز‌ها مصوب کرده و کار‌ها نیز اکنون خوب پیش می‌رود، اما آنچه نیاز است باید برابر پروتکل‌های مرزی که تعریف شده مرزبان‌های هر دو کشور چه ایران و افغانستان و چه ایران و پاکستان از مرز‌های خود مراقبت کنند. 
جانشین فراجا افزود: انتظار ما این است که هم حاکمان فعلی افغانستان و هم دولت پاکستان مراقبت کنند و وظایف مرزبانی خود را براساس پروتکل‌ها انجام دهند. هرچند ما در انسداد مرز‌ها در حال کار هستیم، ولی اصلی‌ترین وظیفه براساس پروتکل‌ها برعهده کشور‌های همسایه است که مدیریت لازم را انجام دهند. 
سردار رضایی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و ذاتی مرزبانی پاکستان کنترل و مدیریت مرز‌های خود است، عنوان کرد: معنا ندارد که در بعضی از مرز‌های مشترک ما با پاکستان موادمخدر وارد شود، موادمخدری که تولید آن در افغانستان است، اما از پاکستان وارد می‌شود. بنابراین مرزبانی پاکستان باید در این زمینه و همچنین ورود اتباع غیرمجاز به کشور ما پاسخگو باشد. 


 وی ادامه داد: همسایگان ما باید وظیفه خود را در مرز‌های مشترک انجام دهند، همانگونه که ما کنترل می‌کنیم تا تردد غیرمجاز یا محموله غیرمجازی به سمت آن‌ها نرود، آن‌ها هم باید همین کار را انجام دهند. کار باید از طریق پایانه‌ها و گذرگاه‌های مرزی باشد که براساس پروتکل‌های گمرکی صورت می‌گیرد. 
جانشین فراجا درباره آخرین اقدامات انجام شده مربوط به ساماندهی اتباع غیرمجاز بیان داشت: ورود و حضور اتباع غیرمجاز در هر کشوری از جهان جرم به شمار می‌رود. در کشو ما هم حضور آنان جرم است. جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور تأکید کرد کسانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند یا املاکی را در اختیار آن‌ها قرار دهند، اقدام آن‌ها مجرمانه است و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. 
 سردار رضایی افزود: در همین خصوص با دولت و حاکمان فعلی افغانستان صحبت کرده‌ایم که بخشی از اتباع خودمعرف بودند و در حال برگشتن به کشور خودشان هستند، برخی هم هنوز مقررات ما به گوش‌شان نرسیده یا رسیده و عمل نمی‌کنند، آن‌ها باید دقت کنند که این کار مجرمانه است و باید خود را به مجموعه انتظامی معرفی کنند تا زمینه بازگشت‌شان فراهم شود. 
سردار رضایی همچنین در حاشیه مراسم ایپاس گفت: در سال‌هایی که تحریم‌های ظالمانه را تجربه کردیم، شرایطی ایجاد شد که شرکت‌های داخلی پای کار بیایند و به کل کشور‌های جهان این پیام را دادندکه می‌شود از تهدید، فرصت ساخت و امروز کشور ما بر اساس نیاز، تمام خواسته‌های خود را تولید و تأمین می‌کند. وی افزود: امروز خللی در تولید محصولات امنیتی و ایمنی نمی‌بینیم، بلکه رقابت با سایر کشور‌ها و تولیدکنندگان داخلی و خارجی را شاهد هستیم.