جنایات اسرائیل پایان نظم جهانی است

الجزیره در گزارشی فاش کرده که استفاده رژیم اسرائیل از شهروندان فلسطینی به‌عنوان «سپرانسانی» در غزه نشان می‌دهد که چگونه نژادپرستی، جنایات جنگی این رژیم را توجیه می‌کند. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی فلسطینی معتقد است نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بر پایان نظم جهانی تأکید دارد. 
به گزارش ایرنا، الجزیره درگزارشی، استفاده رژیم صهیونیستی از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی را فاش کرده، چیزی که البته هاآرتص هم آن را تأیید می‌کند. به نوشته الجزیره، استفاده از سپر انسانی پدیده جدیدی نیست. قرن‌هاست که ارتش‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند. با این حال، به رغم چنین سابقه طولانی و شبهه‌آمیزی، [رژیم]اسرائیل تلاش کرده شکل جدیدی از سپر را در غزه ایجاد کند که به نظر می‌رسد در تاریخ جنگ‌ها بی‌سابقه بوده است. الجزیره نوشت: ابتدا این شبکه خبری از این جنایت رژیم اسرائیل پرده برداشت، اما متعاقب آن روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد سربازان اسرائیلی چگونه غیرنظامیان را می‌ربایند و با پوشاندن یونیفرم‌های نظامی و نصب دوربین به بدن‌شان آن‌ها را وارد تونل‌های زیرزمینی و ساختمان‌ها می‌کنند تا از آن‌ها برای محافظت از سربازان اسرائیل استفاده کنند. الجزیره نوشته ارتش اسرائیل با پوشاندن لباس نظامی بر تن غیرنظامیان فلسطینی و استفاده از آن‌ها به عنوان نیروی نظامی آسیب‌پذیری خود را پنهان می‌کند. آن‌ها برای بازدارندگی جنگجویان فلسطینی از حمله به سربازان اسرائیلی این افراد را به تونل‌ها نمی‌فرستند بلکه به دنبال گشودن آتش از سوی آن‌ها و مشخص شدن مکان‌شان است که این امر به سربازان اسرائیلی اجازه می‌دهد ضد حملات را انجام دهند. الجزیره نوشت: نحوه برخورد ارتش اسرائیل با غیرنظامیان فلسطینی ممکن است با توجه به شکل نژادپرستانه حکومت استعماری که آن‌ها برای دهه‌ها در معرض آن بوده‌اند، تعجب‌آور نباشد. الجزیره به گزارش هاآرتص اشاره کرده که فاش می‌کند افرادی را که اسرائیل برای سپر انسانی استفاده می‌کند، به سختی می‌توان شناسایی کرد. آن‌ها به طور معمول یونیفرم اسرائیلی به تن می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در سال‌های نخست دهه ۲۰ قرار دارند. اما وقتی که از نزدیک به آن‌ها نگاه می‌کنید می‌بینید کلاهخود ندارند و به جای پوتین ارتش کفش کتانی پوشیده‌اند. دست‌های آن‌ها نیز به پشت بسته شده است. از طرف دیگر، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انتقاد کرده و این جنگ را «نامتناسب» و واکنشی جنایتکارانه خواند. «برنار کوشنر»، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه 
Radio J «جنگ نامتناسب» رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرد و گفت: «چطور می‌شود که شاهد ویرانگری‌های ارتش اسرائیل بود؟ به غزه نگاه کنید. این منطقه حالا میدان کشتار و فاجعه و فرو پاشیده شدن خانواده‌ها است.» او قبل از آنکه مصاحبه‌کننده صحبت‌هایش را قطع کند، بیان کرد: «البته که ما حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را داشتیم، اما چطور می‌شود که انتقام آن را با کشتار ۴۰هزار نفر اگر تازه این رقم درست باشد، بگیرید. اینکه اسرائیل به این شکل عمل کرده و تنها راه‌حل نظامی داشته باشید، یک اشتباه است!» برنار کوشنر که از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه تحت ریاست جمهوری «نیکولا سارکوزی» بوده اظهار کرد به عنوان یک فعال سابق امور بشردوستانه تنها واکنش او به جنگ اسرائیل علیه غزه «خشم» بوده است. فرانچسکا آلبانیز با اشاره به نسل‌کشی اسرائیلی‌ها می‌گوید: «نسل‌کشی جنایت بزرگی است که باید ما در قبال آن متعجب و شوکه شویم. طی ماه‌های گذشته، من در مصاحبه‌های خود بار‌ها تکرار کرده‌ام که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مسئله‌ای وحشتناک و شنیع است و من درک نمی‌کنم چگونه این موضوع تا الان ادامه یافته است.» این مقام سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد مؤید پایان یافتن نظم جهانی است که پس از جنگ جهانی دوم برقرار شده بود، تصریح کرد: «برای ممانعت از این جهنم چه چیزی و چه کاری لازم است؟»
گزارشگر ویژه سازمان ملل اظهار کرد: نظام بین‌المللی چهره واقعی خود را به‌عنوان یک گروه استعماری از کشور‌های غربی نشان می‌دهد که همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنند و مدعی هستند که این موضوع دفاع از خود است، اما این‌طور نیست. رژیم اشغالگر اکنون فلسطینی‌ها را قربانی می‌کند. کودکان غزه در خیابان کشته می‌شوند و مردم در چادر سوزانده می‌شوند. فرانچسکا آلبانیز در پایان گفت، آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نسل‌کشی با هدف سیطره بر سرزمین است و این همان چیزی است که خود اسرائیلی‌ها می‌گویند. پیش‌تر آلبانیز گفته بود، عملیات اعدام در حق فلسطینیان از جمله کودکان هرگز حوادث پراکنده و جداگانه نیستند بلکه یک سیاست هدفمند و سیستماتیک هستند. او به همراه حدود ۴۰ کارشناس حقوق بشری سازمان ملل از تمامی کشور‌های جهان خواسته بود فشار‌های سیاسی بیشتری برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری غیرقانونی، تبعیض نژادی و سرکوب و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعمال کنند.