اخبار کوتاه


حفظ ثبات بازار اولویت مهم دولت است

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت چهاردهم در حوزه اقتصادی، بهبود معیشت مردم و حفظ ثبات بازار را از اصول مهم می‌داند و همه‌ بخش‌های اقتصادی باید تلاش کنند تا آرامش بازارها پیش از قبل تقویت شود. در جلسه «هماهنگی مدیریت بازار ارز و بورس» که صبح دیروز (شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، صمت، رئیس سازمان بورس، رئیس شورای اطلاع رسانی و سخنگوی دولت و مدیران ارشد بانک مرکزی برگزار شد، راهکارهای بهبود مدیریت بازار ارز و رشد ‌جایگاه بورس، مورد بررسی قرار گرفت. محمدرضا عارف در جلسه هماهنگی مدیریت بازار ارز و بورس، با بیان آنکه راهبرد ثبات بازار که راهبرد اصولی دولت است، به صورت دستوری قابل اجرا نیست، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب با سایر نهادهای پولی و مالی، به سمت شرایط مطلوب حرکت کرد. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز، بحث جدی دولت است، گفت‌: در این زمینه همه باید پای کار بیاییم و آرامشی را که در بازار وجود دارد، همچنان حفظ کنیم و مطمئن باشیم که حتی در شرایط دشوار نیز هماهنگی و گفتگوی صادقانه با مردم، آرامش را به بازار و جامعه تزریق خواهد کرد.

 

تضمین سرمایه‌گذاری مطمئن با پلتفرم بریکس

ولادیمیر پوتین اظهار کرد: پلتفرم سرمایه‌گذاری بریکس برای تسهیل سرمایه‌گذاری مطمئن و ایمن است.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور روسیه گفت: پلتفرم جدید سرمایه‌گذاری بریکس برای کشورهایی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطمئن در بازارهای در حال توسعه سریع هستند، ضروری است.
وی افزود: این مورد در رابطه با فرآیند سرمایه‌گذاری برای کشورهایی مانند عربستان سعودی و روسیه و نیز کشورهای دیگر مانند چین و هند بسیار مهم است.
رئیس‌جمهور روسیه بیان کرد: داشتن ابزاری برای سرمایه‌گذاری ایمن و مطمئن در بازارهای نوظهور حیاتی است. همچنین وی تاکید کرد: این پلتفرم از اهمیت بالایی برخوردار است.



بیزنس نوشت، رهبر روسیه خاطرنشان کرد: بانک توسعه جدید بریکس، اگر چه هنوز کوچک است، تاکنون ۱۰۰ پروژه را به ارزش تقریبی ۳۲ تا ۳۳ میلیارد دلار تامین مالی کرده است.