تمسخر سران اسرائیل از تهران تا تل آویو

[شهروند] با گذشت دو روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران و قدرت بازدارندگی قابل توجه ایران در دفع این حملات، بازتاب‌های رسانه‌ای درباره آن ادامه دارد. بازتاب‌هایی که از سطح ضعیف و تمسخرآمیز این حمله و تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تصویرسازی نادرست در ادامه جنگ روانی گسترده‌ای که سه هفته است به راه انداخته، حکایت دارد.

گاردین: ایرانی‌ها حمله ضعیف «اسرائیل» را مسخره می‌کنند
یک نویسنده انگلیسی در مقاله‌ای در گاردین به تجاوز نمایشی رژیم صهیونیستی علیه ایران اشاره کرد. پاتریک وینتور نویسنده انگلیسی در مقاله خود در روزنامه گاردین تأکید کرد: «سطح ضعیف حمله اسرائیل به ایران باعث شد ایرانی‌ها این حمله را به سخره بگیرند». وی در ادامه افزود: «برخی نمایندگان در پارلمان ایران خواهان واکنش سریع به این حمله اسرائیل هستند.» به اعتقاد این نویسنده تصمیم‌گیری در شرایط کنونی در دست ایرانی‌ها است که چگونه در قبال این حمله رفتار کنند. گاردین تجاوزگری صهیونیست‌های اشغالگر به ایران را از زاویه‌ای مهم مورد بررسی قرار داد و نوشت: «دفاع هوایی ایران بهتر از سامانه گنبد آهنین اسرائیل بود.»

خبرگزاری شهاب: شهرک‌نشینان به ارتش اسرائیل می‌خندند
در ادامه بازتاب‌های رسانه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، پایگاه خبری شهاب در گزارشی این حمله را در مقایسه با حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی ضعیف خواند و تأکید کرد که این حمله حتی مورد تمسخر شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته است. به نوشته مهر، پایگاه خبری فلسطینی شهاب در گزارشی به تبلیغات مطرح شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی و بین‌المللی درخصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطقی از ایران اشاره و تأکید کرد که این حملات با انتقادات گسترده و تمسخر ارتش رژیم صهیونیستی از سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی مواجه شد.
حمله نمایشی برای حفظ آبروی نتانیاهو!



احمد عبدالرحمن نویسنده و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و نظامی نیز در گفت‌وگو با شهاب حمله رژیم صهیونیستی به ایران را بسیار ضعیف و محدود خواند و تأکید کرد که هدف از این حمله حفظ آبروی نتانیاهو و ائتلاف حاکم در سرزمین‌های اشغالی بود که چند هفته پیش در حمله سنگین ایران، مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی آنها هدف قرار گرفته است: «این حمله نمایشی و برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های رژیم صهیونیستی و در راستای دروغ پردازی‌های آمریکا و اسرائیل است که نمی‌توانند شکست خود در محورهای لبنان و غزه را مخفی نگه دارند.»

کارشناسان روس: اسرائیل قدرت حمله گسترده به ایران را ندارد
کارشناسان روس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره نظرات خود را درخصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران مطرح کردند. به نوشته مهر، رولاند بیجاموف تحلیل‌گر امور راهبردی روسیه تأکید کرد که بررسی سطح تجاوز تل‌آویو به ایران نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی تهدیدات پیشین این کشور را درخصوص حجم و شکل تجاوز جدی گرفته است: «ایران لوازم و تجهیزات کافی برای به‌دست آوردن اطلاعات درخصوص حمله اسرائیل در اختیار داشته و خود را برای این حمله آماده کرده بود. تجاوز مذکور باعث نشد خسارات گسترده در ایران به بار آید.»

درس صبر راهبردی ایران و همپیمانانش
آندره انتیکوف کارشناس امور خاورمیانه نیز تأکید کرد: «حجم تجاوز اسرائیل به ایران در حدی نبود که تل‌آویو بتواند قواعد جدیدی را برای درگیری با این کشور تعیین کند. ایران و هم پیمانانش در منطقه صبر راهبردی از خود نشان دادند؛ این در‌حالی‌است که دلایل زیادی برای حملات پی در پی علیه اسرائیل داشتند.حجم تجاوز اخیر نشان می‌دهد اسرائیل بیشتر به‌دنبال تبلیغات رسانه‌ای و حفظ آبروی خود بود.»