این مجاهدان بیدار ارتشی

یکی از دستاورد‌های مهم، اما مغفول حمله مجدد اخیر رژیم صهیونی به خاک کشورمان، بازتولید نقش مهم و تعیین‌کننده «ارتش جمهوری اسلامی» در هندسه دفاع و حفظ امنیت ایران اسلامی و مردم بود. واقعیت این است که طی سال‌های اخیر از آنجا که فعالیت‌های سنگین و جدی مجاهدان سپاه پاسداران در ساخت صنایع دفاعی و موشکی برای بالابردن قدرت بازدارندگی و پاسخ به حملات احتمالی و نیز فعالیت‌های مستمر و طاقت‌فرسای عزیزان نیروی انتظامی در حفظ و تداوم امنیت داخلی و مرز‌ها بسیار پررنگ بوده و به همین دلیل جلوه رسانه‌ای آن هم غالب بوده، شاید برای بخش‌هایی از مردم این تصور پیش می‌آمده که نقش سربازان و سرداران ارتشی کشورمان در این سازمان دفاعی و رزمی چیست و چرا به چشم نمی‌آید یا اعلان و اعلام نمی‌شود. 
این اشکال وارد است و با اینکه رسانه‌های اصلی ما از جمله صداوسیما و خبرگزاری‌ها در این سال‌ها دستاورد‌های بسیار بزرگ ارتش، به‌خصوص در حوزه صنایع دفاعی مثلاً موشک هایپرسونیک فتاح ۱ و فتاح ۲، موشک بالستیک خرمشهر ۴، موشک‌های کروز دوربرد پاوه، سامانه جامع و یکپارچه موشکی بالگرد ۲۰۹، موشک‌های قدر و حیدر و پهپاد‌های شناسایی مختلف را معرفی و تبلیغ کرده‌اند، اما باز هم جای آن داشته و دارد که نقش سربازان و سرداران ارتشی کشورمان بیشتر و بهتر شناخته شود و مردم کامل‌تر و دقیق‌تر به ابعاد گوناگون فعالیت‌های این عزیزان اشراف پیدا کنند. 
همان‌طور که گفته شد ماجرای حمله اخیر رژیم صهیونی به خاک کشورمان و درخشش تحسین‌برانگیز سربازان رشید و غیور پدافند ارتش که در رهگیری و انهدام بسیاری از پرتابه‌های اسرائیلی موفق عمل کردند، بار دیگر عزیزان ارتشی و کلاً ارتش جمهوری اسلامی ایران را در صدر توجهات و تعلقات مردم قرار داد. در این میان شهادت تنی چند از این عزیزان، دل‌های مردم را بیش از پیش وامدار آنان کرده و این روز‌ها همه‌جا سخن از رشادت و شهامت و استواری عزم و قدرت ایمان آنهاست. حالا نام و عنوان و تصاویر این عزیزان داستان‌های مردم در فضای مجازی را به خود اختصاص داده و دلنوشته‌های همه اقشار مردم با هر نگاه و سلیقه‌ای درباره آنان است. الان بار دیگر مانند روز‌های دفاع مقدس ارتشی و سپاهی و نیروی انتظامی و بسیجی یک «ید واحده» در دفاع از تمامیت ارضی و نظام پرافتخار جمهوری اسلامی شناخته می‌شود که هر کدام به یک کار بسیار مهم و اساسی در حوزه امنیت و دفاع و بازدارندگی و سیلی زدن به صورت متجاوز مشغول‌اند و الان معلوم می‌شود که نقش هر کدام چقدر مهم و سرنوشت‌ساز است و اگر یکی از آن‌ها – هر کدام- نباشند، کار در این حوزه ناتمام و ناقص است. 
***
این روز‌ها یکی از سوژه‌های عجیب در فضای مجازی و به تبع آن در ذهن و روح مردم آخرین گپ شهید ارتشی پدافند «محمدمهدی شاهرخی‌فر» است که تا آخرین دقایق قبل از حمله، ضمن حفظ کامل مراتب رازداری سازمانی، پیام بسیار تأثیرگذار و ماندگاری برای همه مردم به جا گذاشت تا قوت قلب بیشتری برای آنان باشد: فدات؛ خبری نیست. بگیر تخت بخواب؛ ما بیداریم....