رژيم صهيونيستي دچار خطاي محاسباتي شده

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از خانواده‌هاي معزز شهيدان امنيت، اين شهيدان را جزو برترين شهداي راه حق خواندند و با اشاره به اهميت زيربنايي امنيت در همه امور جامعه و ابعاد مختلف زندگي مردم، تاكيد كردند: فقط يك ايران قوي مي‌تواند امنيت و پيشرفت كشور و ملت را تامين و تضمين كند؛ بنابراين ايران بايد روز به روز در همه ابعاد اقتصادي-علمي-سياسي-دفاعي و مديريتي قوي‌تر شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به اقدامات مستمر رژيم خبيث صهيونيستي در ارتكاب وحشيانه‌ترين جنايات جنگي در غزه و لبنان، تشكيل يك «ائتلاف جهاني» عليه اين رژيم پليد را خواستار شدند و با اشاره به حركت شرورانه دو شب پيش رژيم صهيونيستي افزودند: درخصوص اين غلطي كه كردند، خودشان با اهداف خاص بزرگ‌نمايي مي‌كنند اما كوچك‌انگاري آن و اينكه بگوييم چيزي نبوده و اهميتي نداشت هم غلط است.
رهبر انقلاب با تاكيد بر ضرورت به‌هم خوردن محاسبات غلط رژيم صهيونيستي درباره ايران، گفتند: آنها درباره ايران دچار خطاي محاسباتي هستند، چراكه ايران و جوانان و ملت ايران را نمي‌شناسند و هنوز نتوانسته‌اند قدرت، توانايي، ابتكار و اراده ملت ايران را درست بفهمند كه ما بايد اين را به آنها بفهمانيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: البته كيفيت كار را بايد مسوولان ما به درستي تشخيص و آنچه به صلاح اين كشور و ملت است، انجام دهند تا آنها بفهمند ملت ايران كيست و جوانان آن چگونه‌اند؟


رهبر انقلاب اسلامي گفتند: اين فكر، انگيزه، آمادگي و رشادتي كه در ملت ايران وجود دارد، بايد حفظ شود، چراكه خود اين عناصر، امنيت‌ساز هستند.
ايشان در ديدار روزگذشته با خانواده‌هاي شهيدان امنيت، حق شهيدان امنيت و خانواده‌هاي آنان را بر ملت، حقيقتا توصيف‌ناپذير برشمردند و افزودند: امنيت زيربناي همه وسايل و راه‌هاي پيشرفت كشور و ملت است و ارزش حافظان جان بركف امنيت و شهيدان سرافراز اين عرصه را در «نيروي انتظامي، بسيج، سپاه، ارتش و مجموعه‌هاي اطلاعاتي»، بايد از اهميت و ارزش بي‌بديل امنيت درك كرد.
رهبر انقلاب با استناد به قرآن كريم، امنيت را نعمت عظيم الهي دانستند و با اشاره به حوزه بسيار وسيع فعاليت مدافعان امنيت كشور و جامعه، گفتند: هر جا امنيت و حافظان پرارزش آن نباشند، شرارت شكل مي‌گيرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شرارت در مرزها، در شهرها، راهزني، سرقت، قاچاق سلاح، قاچاق مواد مخدر و شايعه‌پراكني را از جمله نمونه‌هاي تلاش براي ايجاد ناامني خواندند و افزودند: هر كسي در مقابل هر كدام از انواع شرارت بايستد، عنوان پرافتخار «پاسدار امنيت» شامل حال او خواهد بود.
رهبر انقلاب در تبيين عنصر اصلي و ضروري تامين و حفظ امنيت گفتند: برخي در تحليل و تصوري عجيب، خيال مي‌كنند خودداري از توليد ابزارهاي حساس‌كننده مستكبران از جمله موشك، مي‌تواند براي ايران امنيت بياورد اما اين تفكر و تصور غلط در واقع به ملت و مسوولان مي‌گويد كشور را ضعيف نگه داريد تا در امنيت باشيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، قدرت ملي را تنها راه امن بودن ايران خواندند و افزودند: براي ايمن‌سازي كشور و جامعه و پيشرفت ايران بايد از همه لحاظ اقتصادي، علمي، دفاعي، سياسي و مديريتي و ديگر ابعاد قوي باشيم و هر روز قوي‌تر شويم.
ايشان، مصيبت اشغال ايران در دو جنگ جهاني اول و دوم را با وجود اعلام بي‌طرفي كشور، ناشي از سوء سياست‌هاي زمامداران نالايق يا خائن و وابسته دانستند و افزودند: آنها با روي‌گرداني از ابزارهاي واقعي قدرت، ملت و كشور را به حقارتِ ضعف و ناتواني در تامين امنيت خود كشاندند.
رهبر انقلاب در تبيين نكته‌اي مهم در باب امنيت، به ضرورت امنيت رواني مردم پرداختند و گفتند: كساني كه مردم را ازجمله در فضاي مجازي با برخي مطالب، شايعات يا تحليل‌ها و تفسيرهاي غلط دچار تشويش و اضطراب و ترس و ترديد مي‌كنند، در تعبير قرآني «مُرجِفون» ناميده مي‌شوند كه پروردگار به پيامبر دستور مي‌دهد اگر از اين كار دست برنداشتند، آنها را مجازات كن.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اين‌گونه افراد را دچار تحليل‌هاي غلط يا غرض‌ورزي خواندند و خطاب به كساني كه با فضاي مجازي ارتباط دارند، تاكيد كردند: هر چيزي را كه به ذهن انسان مي‌رسد نبايد در فضاي مجازي منتشر كرد، بلكه بايد اثر آن را بر روحيه و احساسات و فكر مردم در نظر گرفت.
ايشان با اشاره به تكرار مكرر موضوع فضاي مجازي در هفته‌ها و روزهاي اخير، گفتند: كساني كه مي‌خواهند درباره فضاي مجازي تصميم‌سازي يا تصميم‌گيري كنند، بايد توجه داشته باشند كه يك خبر يا مطلب غلط چگونه مردم را دچار ترس و ترديد مي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: مسوولان كشور همان‌گونه كه درباره امنيت «مرزها و كوچه و خيابان و زندگي مردم» وظايف مهمي دارند، در زمينه حفظ امنيت رواني مردم نيز كاملا مسوولند.
رهبر انقلاب با اشاره به استفاده بدخواهان كشورها و ملت‌ها از ابزار جنگ نرم در كنار جنگ سخت گفتند: ناايمن كردن فضاي رواني جامعه يكي از اجزاي اين جنگ نرم است و همه ديده‌اند كه چگونه از فضاي مجازي هم براي پيشبرد اهداف‌شان استفاده مي‌كنند.
ايشان در پايان اين بخش از سخنان‌شان خطاب به خانواده‌هاي شهيدان امنيت گفتند: سربلند باشيد و به شهيدان خود افتخار كنيد، چراكه اگر آنان و ديگر حافظان امنيت نبودند، مشكلات زيادي براي كشور و ملت به وجود مي‌آمد، بنابراين همه مردم نيز بايد قدردان اين شهيدان و خانواده‌هاي آنان باشند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان‌شان با اشاره به جنايات فجيع رژيم صهيونيستي در غزه از جمله شهادت ده هزار كودك و بيش از ده هزار زن كه مصداق وحشيانه‌ترين جنايات جنگي است، از كوتاهي بزرگ دولت‌ها و مجامع جهاني همچون سازمان ملل در مقابله با اقدامات اين رژيم در غزه و لبنان به‌ شدت انتقاد كردند و گفتند: جنگ قواعد و قوانين و حدودي دارد و اين‌گونه نيست كه در جنگ‌ها همه حدود زير پا گذاشته شود اما باند جنايتكار حاكم بر سرزمين‌هاي اشغالي همه حدود و قواعد را زير پاي خود له كرده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ايستادگي دولت‌ها و به خصوص دولت‌هاي اسلامي در مقابل رژيم جنايتكار و تشكيل ائتلافي جهاني عليه اين رژيم جلاد را ضروري دانستند و افزودند: ايستادگي به معني قطع كمك‌هاي اقتصادي نيست، چراكه بديهي است كمك به رژيم غاصب جزو زشت‌ترين و بزرگ‌ترين گناهان است، بلكه ايستادگي يعني تشكيل يك ائتلاف جهاني سياسي، اقتصادي و در صورت لزوم نظامي در مقابل رژيم خبيثي كه وحشيانه‌ترين جنايات جنگي را انجام مي‌دهد.