ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی


چکیده : بهترین ایده‌های طراحی داخلی با استفاده از ترموود اجرا می‌شوند. برای شناخت ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی کلیک کنید.

ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی

ترموود متریالی منحصربه‌فرد و محبوب است که برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال باتکیه‌بر مقاومت بالای در برابر نفوذ حشرات موذی و ظاهری طبیعی و یکنواخت، برای پوشش بخش‌های مختلف داخل ساختمان به کار می‌رود. همچنین استفاده از مصنوعات چوبی ساخته شده با ترموود و ترکیب آن‌ها با سایر آیتم‌های معماری ساختمان، فرصت مناسبی را برای ایجاد ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی به وجود می‌آورد. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان با ما همراه باشید تا به معرفی برترین ایده‌ها در این زمینه بپردازیم.

چرا استفاده از ترموود در نمای داخلی محبوب است؟

به‌کارگیری چوب ترموود در طراحی داخلی ساختمان‌ها، فضاهایی زیبا، لوکس و منحصربه‌فرد را به وجود می‌آورد. همچنین طراحان باتکیه‌بر زیبایی بی‌بدیل این چوب آن را در انواع سبک‌های کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می‌دهند. از سوی دیگر به دلیل فراوری متفاوت ترموود و مقاومت بالای آن در برابر حرارت، رطوبت، حیوانات موذی، سر خوردن و فشار فیزیکی، به راحتی می‌توان از این چوب برای بخش‌های داخلی بنا استفاده کرد.

از سوی دیگر استفاده توجه به ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی، فقط معطوف به کاربری‌های مسکونی نیست. ویژگی‌های این چوب باعث شده‌اند تا طیف متنوعی از رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز تفریحی، ساختمان‌های تجاری لوکس و... از مصنوعات ترموودی برای زیباسازی نما استفاده کنند.

انتخاب بهترین ایده‌های طراحی داخلی با ترموود متناسب با سبک معماری

برای طراحی ‌دکوراسیون داخلی، سبک‌های مختلفی در دسترس طراحان قرار دارند. بااین‌حال به‌منظور ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی، شما باید با رایج‌ترین سبک‌ها آشنا باشید تا متناسب با آن‌ها آیتم‌های دکوراسیون خود را هماهنگ کنید.

بر همین اساس مهم‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی با چوب ترموود عبارت‌اند از:

·            سبک روستیک: مصرف چوب ترموود در این سبک حس گرما و طبیعی بودن را به وجود می‌آورد. در این سبک می‌توان از چوب‌های ترموود برای ساخت درب، پنجره و مبلمان چوبی روستیک استفاده کرد

·            سبک مدرن: سبک رایج دیگر در به‌کارگیری ترموود در طراحی‌های داخلی، ترکیب این چوب با فلزات و سطوح ماده است. به همین دلیل می‌توان طراحی‌های مینیمالیستی و جذابی را با توجه به هارمونی موجود بین چوب و دیگر آیتم‌ها ایجاد کرد

جذاب‌ترین ایده‌ها برای استفاده از ترموود در نمای داخلی

متنوع‌ترین ایده‌ها را برای استفاده از ترموود در نمای داخلی می‌توان استفاده کرد. در این بین برخی از ایده‌ها وجود دارند که به دلیل جذابیت فوق‌العاده و کاربردهای بیشتر، مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی می‌پردازیم.

طرح وابی سابی (Wabi Sabi Design)

فلسفه طراحی وابی سابی بر زیبایی نقص و ناپایداری تاکید دارد و متریال‌های چوبی می‌توانند به ایجاد حس اصالت و هماهنگی کمک کنند. در این سبک از ترموود می‌توان برای ساخت مبلمان، کف‌پوش، پوشش دیوار و آیتم‌های تزئینی استفاده کرد. ترموود اغلب با سایر مواد طبیعی مانند: سنگ، خاک رس و کتان ترکیب می‌شود تا فضایی آرام و صمیمی را به وجود آورد.

استفاده از طراحی به سبک المان‌های مدرن نیمه اول قرن بیستم

فضای داخلی مدرن اواسط قرن بیستم دارای خطوط تمیز، اشکال ارگانیک و مواد طبیعی است. در این فضا، ترموود معمولا در مبلمان، بوفه و میز نهار خوری استفاده می‌شود. همچنین امکان استفاده از مجسمه‌های ساخته‌شده از ترموود نیز در کنار این آیتم‌ها وجود دارد.

طراحی داخلی ساحلی

طراحی داخلی به شیوه ساحلی غالبا از ترموود برای ایجاد حس آرامش و ساحلی استفاده می‌کند. در یک فضای ساحلی، ترموود ممکن است در قطعات مبلمان و همچنین در کف‌پوش و پوشش دیوار استفاده شود. این ایده معمولا دارای چوب‌هایی با رنگ روشن مانند: توس یا افرا، و همچنین چوب‌های خشک شده و سایر مواد فرسوده است.

ایده‌های سنتی برای جذابیت نمای داخلی با ترموود

یکی از ایده های جذاب برای استفاده از ترموود در نمای داخلی، ترکیب المان‌های سنتی با یکدیگر است. طراحی داخلی سنتی ترموود را در مبلمان، میز نهار خوری و صندلی می‌گنجاند. در یک فضای سنتی، ترموود ممکن است با جزئیات پیچیده طراحی شده باشد. همچنین امکان وجود صفحات چوبی بر روی دیوارها یا سقف‌ها نیز در این طرح وجود دارد.

طراحی اتاق نشیمن با چوب ترموود

یک میز قهوه ساخته شده با ترموود یا میزی دکوری در انتهای اتاق نشیمن شما می‌تواند فضایی گرمابخش را به وجود آورد. همچنین می‌توانید از قفسه‌ها یا کابینت‌های ترموودی برای نگهداری کتاب‌ها و سایر وسایل خود استفاده کنید.

افزایش جذابیت ورودی خانه با چوب ترموود

زیبایی ظاهری طبیعی ترموود، گزینه‌های متعددی را برای طراحی ورودی خانه در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از یک نیمکت چوبی یا میز کنسول در ورودی استفاده کنید. قفسه‌های چوبی و دیوارپوش‌ها نیز می‌توانند انتخاب‌هایی مناسب باشند.

خرید باکیفیت‌ترین ترموودهای وارداتی از پارس آرای کوهستان

پارس آرای کوهستان معتبرترین مرکز فروش، اجرا و نصب ترموود و پارکت چوبی وارداتی است که باکیفیت‌ترین نوع متریال را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با شناخت نیازهای مشتریان و ارائه قیمت‌های رقابتی، طیف متنوعی از نیازهای شما برای خرید ترموود را پاسخ می‌دهد. محصولات پارس آرای کوهستان از رنگ طبیعی و بافت زیبا برخوردار هستند و به راحتی قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف داخلی ساختمان را دارند. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت‌های عرضه‌شده ترموود و مشاوره با کارشناسان سایت ما برای خرید مناسب‌ترین محصول، از طریق سایت ما اقدام کنید.

سؤالات متداول

از چه ایده‌های جذابی می‌توان برای به‌کارگیری ترموود در نمای داخلی استفاده کرد؟

استفاده از طرح وابی سابی، سبک المان‌های مدرن نیمه اول قرن، طراحی ساحلی، طراحی اتاق نشیمن، طراحی درب ورودی و... از جمله این ایده‌ها هستند.

آیا می‌توان المان‌های ترموودی داخلی را با سایر متریال‌ها هماهنگ کرد؟

بله. به دلیل ویژگی‌های ساختاری و ظاهر زیبای ترموود، هیچ محدودیتی در استفاده از ترموود با فلزات، شیشه‌ها، کتان‌ها، خاک‌ها و سایر متریال‌ها وجود ندارد.

دلیل محبوبیت ترموود در طراحی داخلی چیست؟

مقاومت بالای این چوب در برابر فشار و ضربه، گرمابخش بودن آن، برخورداری از ظاهر طبیعی، ایجاد هارمونی با سایر المان‌های طراحی داخلی و مقرون‌به‌صرفه‌ بودن نسبت به بسیاری از متریال‌ها، این چوب را به انتخاب اول طراحان برای نمای داخلی تبدیل کرده است.

برچسب ها : ترموود,چوب ترموود,نمای داخلی با چوب