مقایسه تارا با دنا؟ تارا بخریم یا دنا کدام بهتر است؟


مقایسه تارا و دنا برای بسیاری از خریداران جذاب است، زیرا این دو خودرو از یک کمپانی بوده و در یک رده قیمتی قرار گرفته‌اند. به همین سبب، آشنایی با مشخصات فنی، ایمنی و امکانات رفاهی این دو خودرو به شما کمک می‌کند تا در نهایت خودرویی مناسب با سلیقه شخصی خود را انتخاب کنید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این خودروها و شرایط فروش اقساطی آنها، کافیست با کارشناسان مجموعه کیان خودرو در ارتباط باشید.

مقایسه تارا و دنا

بازار خودرو ایران به گونه‌ای پیش می‌رود که باید مقایسه خودروها در میان محصولات داخلی یک کمپانی انجام شود؛ زیرا حضور کمپانی‌ها در بازار محدود است. از همین جهت، در این مقاله به سراغ کمپانی ایران خودرو رفته و به مقایسه تارا و دنا می‌پردازیم.

تارا و دنا هر دو از تولیدات ایران خودرو هستند که در کنار شباهت‌های زیادی که به یکدیگر دارند، در برخی از بخش‌های فنی و ظاهری متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند. این مقایسه می‌تواند به افراد کمک کند تا در طرح فروش اقساطی دنا در تیپ‌های مختلف شرکت کنند یا به دنبال طرح اقساطی تارا در نمایندگی کیان خودرو باشند.

مقایسه طراحی داخلی تارا و دنا

طراحی داخلی خودرو یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب آن محسوب می‌شود؛ به همین جهت، مقایسه طراحی داخلی تارا و دنا برای انتخاب هر کدام از این دو سدان محبوب ایرانی اهمیت دارد.

تارا از طراحی ساده و مدرن برخوردار بوده و اجزای آن با هم هماهنگ است. اما دنا پلاس برخی از المان‌های قدیمی نسخه قبلی یعنی سمند را حفظ کرده است.

مقایسه فنی تارا و دنا

یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در هنگام انتخاب دو سدان هم‌رده، مشخصات فنی این دو خودرو است. در مقایسه فنی تارا و دنا، در می‌یابیم که دنا موتور قدرتمند و شتاب‌گیری سریع‌تری نسبت به تارا داشته؛ اما خودرو تارا از هندلینگ بهتری برخوردار است.

پس از این مقایسه، در می‌یابیم که اگر به دنبال خودرویی با موتور قدرتمند، شتاب‌گیری بهتر و کابین جادارتر هستید، قطعاً شرکت در طرح فروش اقساطی دنا پلاس برای شما گزینه بهتری است. اما اگر میزان مصرف سوخت و هندلینگ برای شما اهمیت بیشتری دارد، خودرو تارا گزینه خوبی خواهد بود.

جدول مقایسه فنی تارا و دنا:

مشخصه

دنا پلاس اتوماتیک

تارا اتوماتیک

موتور

1.7 لیتری توربو

1.6 لیتری تنفس طبیعی

قدرت

150 اسب بخار

113 اسب بخار

گشتاور

215 نیوتن متر

144 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

10.5 ثانیه

13 ثانیه

مخزن سوخت

51 لیتر

50 لیتر

مقایسه ایمنی تارا و دنا

ایمنی خودرو، مهم‌ترین فاکتوری است که در هنگام انتخاب خودرو باید مد نظر قرار بگیرد؛ چرا که سرنشینان خودرو در معرض خطرات رانندگی قرار دارند و باید از امنیت کافی برخوردار باشند.

در مقایسه ایمنی تارا و دنا، در می‌یابیم که خودرو دنا پلاس از 4 ایربگ و ترمز ABS + EBD برخوردار بوده؛ اما خودرو تارا اتوماتیک از 4 ایربگ در کنار ترمز ABS + EBD، سیستم ترمز کمکی (HBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش و کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA) بهره می‌برد.

به طور کلی، پلتفرم تارا به روزتر از دنا پلاس بوده و این امر می‌تواند به لحاظ رعایت استانداردهای ایمنی، مزیت‌های بیشتری برای تارا به همراه داشته باشد.

مقایسه امکانات رفاهی تارا و دنا

امکانات رفاهی، نقش مهمی در انتخاب خودرو ایفا می‌کند؛ زیرا امروزه اغلب خریداران تمایل دارند تا از امکانات رفاهی بیشتری بهره‌مند شوند. در این بخش، به بررسی و مقایسه امکانات رفاهی تارا و دنا می‌پردازیم.

برخی از امکانات رفاهی مانند سانروف، فرمان با نیروی کمکی برقی، آینه‌های جانبی تاشو، دوربین دید عقب، مه‌شکن جلو و عقب و تنظیم برقی صندلی‌های جلو در هر دو خودرو مشترک است. 

خودرو دنا پلاس از برخی امکانات اختصاصی مانند چراغ خوش آمد گویی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیمات صندلی‌های جلو به شکل کامل‌تر برخوردار است. خودرو تارا اتوماتیک از سنسور نور، سنسور باران، سنسور فشار باد لاستیک‌ها و روکش ترکیبی چرم و پارچه برای صندلی‌ها برخوردار می‌باشد. 

مقایسه مصرف سوخت تارا و دنا

مصرف سوخت، از فاکتورهای مهم در انتخاب خودرو است؛ چرا که هزینه‌های مربوط به بنزین، نقش قابل توجهی در اقتصاد خانواده دارد، به خصوص در سال‌های اخیر که قیمت بنزین روند افزایشی پیدا کرده است.

مقایسه مصرف سوخت تارا و دنا نشان می‌دهد که خودرو تارا به نسبت کم‌مصرف‌تر است. این به دلیل وزن سبک‌تر تارا و طراحی آیرودینامیک آن است.

مصرف سوخت ترکیبی خودرو تارا و دنا به شرح زیر است:

·            مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس 8.1 لیتر در 100 کیلومتر

·            مصرف سوخت ترکیبی تارا 7.3 لیتر در 100 کیلومتر

تارا بهتر است یا دنا؟

پس از مقایسه تارا و دنا، باید بتوانید به این سوال که تارا بهتر است یا دنا پاسخ دهید. اما دادن پاسخ دقیق به این سوال چالش‌برانگیز است؛ چرا که هر دو خودرو مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به نیاز و سلیقه کاربر بستگی دارد.

در نهایت، انتخاب بین تارا و دنا به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال خودرویی با امکانات رفاهی و ایمنی بالا هستید، تارا گزینه بهتری است. اما اگر به دنبال خودرویی با موتور قدرتمند و شتاب‌گیری بالا هستید، دنا پلاس گزینه خوبی خواهد بود.

مقایسه تجربه رانندگی تارا و دنا

تجربه رانندگی، جزو فاکتورهای مهمی است که در هنگام انتخاب خودرو باید مد نظر قرار بگیرد. زیرا لذت رانندگی و حس و حال کابین، تاثیر زیادی بر رضایت یک فرد از خودرو دارد.

 در مقایسه تجربه رانندگی تارا و دنا در می‌یابیم که دنا پلاس اتوماتیک دارای هندلینگ قابل قبول، فرمان هیدرولیکی و سیستم تعلیق نرم است. همچنین شتاب‌گیری متوسط و عملکرد قابل قبولی از ترمز را ارائه می‌دهد. اما خودرو تارا از هندلینگ بهتر، فرمان برقی و سیستم تعلیق خشک‌تر بهره می‌برد. عملکرد ESP در این خودرو قابل قبول است، اما در برخی مدل‌ها عملکرد گیربکس نامطلوب گزارش شده است.

در نظر داشته باشید که این مطالب تنها بخشی از ویژگی‌های هر خودرو است و برای انتخاب حرفه‌ای‌تر، لازم است که از کارشناسان متخصص در این حوزه مانند مجموعه کیان خودرو کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

مقایسه تارا و دنا، مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد. چرا که این دو خودرو در بین کاربران محبوبیت بالایی داشته و آشنایی هرچه بیشتر با جزئیات آن‌ها می‌تواند به انتخاب نهایی خودرو کمک کند.

تا این بخش متوجه شدیم که از نظر مصرف سوخت، استهلاک و البته سرعت و چابکی، دنا پلاس در رتبه بالاتری قرار گرفته است. اما از لحاظ مصرف سوخت پایین و هندلینگ بهتر، خودرو تارا گزینه مناسبی است.

توصیه می‌شود برای انتخاب نهایی، با کارشناسان ایران خودرو ارتباط بگیرید تا در مورد ویژگی‌های مهم هر کدام از دو خودرو اطلاعات کامل‌تری را به دست آورید. همچنین می‌توانید با گرفتن اطلاعات در مورد طرح‌های فروش اقساطی خودرو، بدون نگرانی از بودجه و هزینه، خودروی مد نظر خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

1. برای رانندگی در جاده، خودروی تارا بهتر است یا دنا؟

هر دو خودروی دنا و تارا برای رانندگی در جاده مناسب هستند. اما تارا به دلیل هندلینگ بهتر، برای مسافت‌های طولانی گزینه بهتری است.

2. بازار دست دوم خودروی دنا بهتر است یا تارا؟

به دلیل سابقه حضور طولانی‌تر دنا پلاس در بازار و محبوبیت بیشتر، بازار دست دوم بهتری هم دارد. برای خرید دنا پلاس صفر یا کارکرده به صورت اقساط می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید.

 

برچسب ها : ایران خودرو,دنا,تارا,خودرو دنا,خودرو تارا