دیوان محاسبات چیزی درباره اشتباه در تفریغ بودجه ۹۷ مطرح نکرده است

رئیس قوه قضائیه گفت: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه به اظهارنظرهای مجامع مدعی حقوق بشر درباره وضعیت زندان‎های کشورمان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: بسیار تعجب‎برانگیز است که در بین کشورهای مبتلا به کرونا، کار ابتکاری و بی‎نظیر ایران در اعطای مرخصی به زندانیان مورد توجه قرار نگرفته است.
وی افزود: برای همه عقول آزاده عالم سوال برانگیز است که مدعیان حقوق بشر نسبت به وضعیت اسف‎بار زندانیان کشورهای دیگر که حقوق آن‌ها مغفول مانده و دچار آسیب می‎شوند، سکوت کرده‎اند، ولی از کشوری که با یک حرکت اسلامی و انسانی در زمینه توجه به وضعیت زندان‎ها نام آور شده، ایراد می‎گیرند.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم جهان هرگز رفتارهای دوگانه و متناقض مدعیان حقوق بشر را نمی‎پذیرند که از یک‎طرف نسبت به کشورهای ناقض حقوق انسان ساکت هستند، ولی با رویکردی سیاسی درباره عملکرد کشوری دیگر که براساس مبانی دینی و انسانی خود به حقوق انسان‎ها توجه دارد، بهانه‎گیری می‎کنند. رئیس قوه قضائیه در ادامه خطاب به مقامات قضایی اظهار کرد: مقامات قضایی به پرونده تخلفات ارزی قاطعانه و بر خط عدل و انصاف رسیدگی کنند و حاشیه‎سازی‎ها و اظهارات نامناسب مانع رسیدگی به این پروند‎ه‎ها و بازگشت اموال به بیت‎المال نشود.


وی افزود: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.
رئیسی با بیان اینکه نظارت و شفافیت دو رکن اساسی در حکمرانی خوب است؛ تاکید کرد: دستگاه‌ها باید از نظارت استقبال کنند چون مساله بیت‌المال است، دستگاه‌های اداری به روشن شدن موضوع کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع حفظ و صیانت از مراتع و اراضی ملی، دادستان‌ها با وحدت رویه ابلاغی از سوی دادستانی کل از تضییع این حق عامه جلوگیری کنند.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: پرونده‌های متعدد ارزی در دادسرای تهران محرمانه نیست؛ باید نتایج رسیدگی‌ها به اطلاع مردم برسد. همچنین دادستان تهران گزارشی از رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ارزی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ارائه کرد.