نفت فرصت افزایش قیمت نیافت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد و پایین رفت.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۵ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته یک دلار و ۷۳ سنت کاهش داشت.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۰ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه یک دلار و ۵۱ سنت کاهش پیدا کرده بود.
دلار روز سه شنبه که نگرانی‌ها نسبت به رشد نرخ‌های بهره و تنش‌های ژئوپلیتیکی، سرمایه‌گذاران را نگران کرده بود، افزایش یافت. دلار قویتر، تقاضا برای نفت را با گرانتر کردن آن برای خریداران غیرآمریکایی، کاهش می‌دهد.


لائل برینارد، از مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد افزایش نرخ‌ها تا به این تاریخ، اقتصاد را کند کرده و تاثیر کامل تحکیم سیاست پولی تا ماه‌های آینده، ملموس نخواهد شد.
تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند: آمار اشتغال قوی، انتظارات برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده فدرال رزرو را بالا برده و ریسک نزولی شدن تقاضای جهانی برای نفت را افزایش داده است. استمرار سیاست کووید صفر در چین در آستانه کنگره حزب کمونیست، هم به تقاضا کمک نکرده است.