صدا وسیما: «فیلیمو» را فیلتر کنید!

آرمان امروز: در پي انتشار برخي اخبار پيرامون درخواست رئيس صدا و سيما از رئيس جمهور درباره توقف فعاليت پلتفرم نمايشي «فيليمو»، ساترا اطلاعيه‌اي صادرکرد.
ساترا (سازمان تنظيم مقررات رسانه‌هاي صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي) يکي از نهادهاي وابسته به صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران که وظيفه تنظيم رسانه‌هاي صوت و تصوير گسترده در فضاي مجازي ايران را برعهده دارد، اعلام کرد درخواست رئيس رسانه ملي از رئيس جمهور براي فيلتر کردن يک سايت نمايش خانگي را تاييد کرده است. ساترا در اطلاعيه‌ي خود اشاره مي‌کند که طبق قانون، تمامي پلتفرم‌هاي ارائه‌دهنده خدمات صوت و تصوير بايد پيش از توليد و انتشار سريال‌هاي نمايش خانگي، اقدام به دريافت مجوز از نهاد ذي‌ربط کنند.
به نظر مي‌رسد پتلفرم «فيليمو» بدون دريافت مجوز قانوني ساخت سريال «سقوط»، اقدام به توليد اين سريال و همچنين بدون دريافت مجوز پخش، اقدام به انتشار آن کرده است. اين اقدام غيرقانوني علي‌رغم هشدارها و مکاتبات مداوم ساترا و يادآوري فرايند قانوني دريافت مجوز و بي‌توجهي مکرر اين پلتفرم صورت گرفته است. در همين راستا، گزارش تخلف جديد «فيليمو» به نهادهاي نظارتي و قضايي گزارش و اطلاع‌رساني شد. ميني‌سريال اکشن-جاسوسي «سقوط» به کارگرداني سجاد پهلوان زاده است که اخيرا از پلتفرم «فيليمو» پخش مي‌شود.
اين ميني‌سريال در حال پخش به دليل حضور حميد فرخ‌نژاد با واکنش‌هاي جنجالي مواجه شد. پس از انتشار خبر فيلترينگ فيلميو، انجمن صنفي شرکت‌هاي نمايش ويديويي در واکنش به اين موضوع، نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس سازمان صداوسيما منتشر کرد. در ادامه اين مطلب مي‌توانيد نامه سرگشاده مذکور را مطالعه بفرماييد: جناب آقاي جبلي، رييس محترم سازمان صداوسيما! ما اعضاي «انجمن صنفي شرکت‌هاي نمايش ويديويي بر خط» تا لحظه تحرير اين متن، اميدوار بوديم و منتظر؛ منتظر تکذيب يا تصحيح شايعه درخواست جنابعالي براي فيلتر کردن يکي از اعضاي اين صنف، اما دريغ و درد که انتظارهاي ما بي‌نتيجه ماند و آن نامه، «خبر» بود، نه شايعه. نامه‌اي محرمانه(!) بود نه حرفي درگوشي. اما ما شرکت‌هاي وي‌او‌دي از شما ممنونيم!