برزگر: کی‌روش و کاوه مثل هم مربی تیم‌ملی شدند

  [ شهروند ]  درحالی که تنها هشت ماه تا آغاز المپیک پاریس مانده است، ورزش اول کشور ما برای کسب مدال‌های رنگارنگ، با چالش‌های بسیاری مواجه بوده است. از شکست کشتی‌گیران کشورمان در وزن‌های مختلف لیگ برتر کشتی آزاد مقابل حریفان روسی تا استعفای پژمان درستکار، سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد و جانشینی محسن کاوه در این سمت. در ادامه این مطلب، گفت‌وگویی با منصور برزگر، پیشکسوت کشتی کشورمان، داشتیم که در ادامه خواهید خواند.

مخالف جا‌به‌جایی سرمربی بودم، کی‌روش آمد که پول جا‌به‌جا شود!
برزگر در ابتدا با اشاره به تغییرات در رأس کادرفنی تیم‌ملی کشتی آزاد گفت: «اصلا موافق این جابه‌جایی نبودم. در آستانه رقابت‌های المپیک، سرمربی که چند سال با تیم بوده است، باید بماند و پاسخگوی عملکردش باشد. الان اگر تیم در المپیک عملکرد خوبی داشته باشد، کادرفنی جدی می‌گوید کار من است. اگر تیم عملکرد خوبی نداشته باشد، می‌خواهند بگویند که کادر قبلی نتوانسته تیم را آماده کند. مثل جام‌جهانی فوتبال که در آستانه آغاز مسابقات کی‌روش را آوردند. چه دلیلی برای حضور کی‌روش وجود داشت؟ فقط می‌خواستند یک پولی را جابه‌جا کنند!
ما مثل تمام جهان باید چهار سال به مربی زمان بدهیم. اگر این مربی صلاحیت نداشته، پس چرا انتخابش کردیم؟ اگر صلاحیت دارد، پس چرا برکنارش می‌کنیم؟ مربی باید پاسخگو باشد، اما ما همیشه از این بابت لطمه خوردیم.»

کشتی‌گیران روس خوب نبودند، اصالت کشتی ما از بین رفته است
پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در ادامه گفت: «مسابقات لیگ را دیدم و ناراحت شدم که پنج کشتی‌گیر روس که برای یک شهر بودند و جز یکی از آنها، بقیه‌شان کیفیت خوبی نداشتند، ملی‌پوشان ما را شکست دادند. این جای تاسف دارد. متاسفانه اصالت کشتی ما دارد از بین می‌رود. بچه‌ها تلاش می‌کنند با هول‌دادن امتیاز بگیرند و این اصلا کشتی واقعی ایرانی نیست.»

حسن یزدانی باید روش کشتی گرفتنش را تغییر بدهد
برزگر درخصوص بازگشت یزدانی به میادین گفت: «نمی‌دانم عمل دستش به چه شکل پیش رفته است، اما اگر حسن یزدانی می‌خواهد تیلور را ببرد، باید روش کشتی گرفتنش را عوض کند. چهار کارشناس بنشینند و برای او آنالیز انجام دهند، حسن یزدانی هم آنالیز آنها را بپذیرد. اگر قبول نکند و باز برود به سبک خودش مقابل تیلور کشتی بگیرد، فایده‌ای ندارد. یزدانی باید حرف گوش بدهد و روشش را عوض کند.»