نگرانی غرب از جنون بی‌پایان نتانیاهو


گروه سیاسی: در یکصد و بیست و نهمین روز از حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غره بامداد روز دوشنبه صدها شهروند از جمله تعداد زیادی کودک و زن در بمباران و حملات شدید اشغالگران که مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند، شهید و مجروح شدند.
به گزارش «تجارت» وزارت بهداشت غزه دیروز در گزارش روزانه درباره تعداد شهدا و مجروحان تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای صد و بیست و نهمین روز اعلام کرد: تعداد قربانیان به ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است. همزمان با این اقدامات اختلاف‌نظرهای اروپا و آمریکا با تل‌آویو به شکل روزافزونی در حال افزایش است.

مخالفت آمریکا با حملات هیستریک ارتش اسرائیل
تمامی شواهد و قراین از افزایش مخالفت آمریکا با حملات هیستریک گونه رژیم اسرائیل رد رفح و کل نوار غزه حکایت دارد. روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.» به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند». علاوه براین، اخیرا نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وجود اختلافات میان خود و رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد و گفت که مدتی است صحبتی میان آن‌ها انجام نشده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: از زمانی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عملیات نظامی ما در غزه انتقاد کرد و آن را اغراق آمیز دانست، با او صحبت نکردم و نمی‌دانم منظور او از این صحبت‌ها چه بوده است.
ابراز نگرانی بورل از وخامت اوضاع در رفح



مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع در شهر رفح، درباره عواقب خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار داد و گفت: شاید باید اقدامی بیشتر از ابراز نگرانی صورت دهیم. جوسپ بورل دیروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما بشدت نگران وضعیت مرز غزه با مصر هستیم، جایی که عملیات نظامی جدیدی توسط ارتش اسرائیل صورت گرفته است. (بنیامین) نتانیاهو خواستار تخلیه یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی شده است بدون اینکه اشاره کند این افراد کجا بروند؟ اوضاع در این منطقه وخیم است و ما بشدت نگران هستیم. وی با بیان اینکه مقام‌های اروپایی تحولات این منطقه را دنبال می‌کنند تصریح کرد: شاید باید اقدامی بیشتر از ابراز نگرانی صورت دهیم. بورل ادامه داد: حتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم دیروز اعلام کرد که عملیات نظامی اسرائیل متناسب نیست، شدید است و شمار تلفات غیرنظامیان قابل تحمل نیست. او به اسرائیلی‌ها هشدار داد که به این اقدامات ادامه ندهند. اما سوال من این است که فراتر از حرف چه اقدام‌های دیگری باید صورت داد؟ وی افزود: اتحادیه اروپا هم معتقد است که شمار تلفات غیر نظامی خیلی زیاد است، اما آیا راهی برای کاهش آمارها وجود دارد؟ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که رایزنی‌ها برای توقف جنگ در غزه ادامه دارد. «دوست و همکار من آنتونی بلینکن چندین بار به اسرائیل (فلسطین اشغالی) سفر کرده و به آن‌ها التماس کرده که دست از کشتار مردم بردارند. همکار من در آلمان هم بیانیه مشابهی را صادر کرده است» بورل ادامه داد: ما باید به فشار روی اسرائیل ادامه دهیم. اما وقتی آن‌ها به یک منطقه پرجمعیت حمله می‌کنند، افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جایی برای فرار ندارند. فلسطینی ‌ها در حالی بمباران می‌شوند که راه گریزی ندارند.