تمهیدات شهرداری تهران برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با کیهان اظهار داشت: در شهرداری تهران طی دو سال گذشته و به جز دو ماه اول آغاز به کار خود، هفته‌ای نبوده که افتتاحی در شهر در قالب رویدادهای امید و افتخار نداشته باشیم. در این پویش ظرفیت‌های متعددی را در نظر گرفتیم و به بهره‌برداری رساندیم و 103 رویداد امید و افتخار را تاکنون برگزار کرده‌ایم که به نوبه خود رکورد خاصی محسوب می‌شود.
محمدخانی افزود: ان‌شاءالله تا پایان امسال سه ایستگاه در خط 6 و یک ایستگاه تقاطعی در خط 6 و 7 به بهره‌برداری رسیده و تقدیم مردم شریف تهران می‌کنیم. همچنین عملیات اجرائی خطوط 8، 9 و 11 مترو تهران نیز در اسفندماه کلنگ‌زنی خواهد شد.
تسهیل رفت‌وآمد مردم به بهشت زهرا (س)
با افتتاح دو پروژه عمرانی


وی ادامه داد: همچنین از آنجا که مردم تهران رسم خاصی دارند که در پایان هر سال به زیارت اهل قبور بروند و سفرهای درون شهری به سمت بهشت زهرا(س) بسیار افزایش پیدا می‌کند، در تقاطع انتهای بزرگراه شهید نواب و شهید تندگویان، فاز اول و دوم تقاطع غیرهمسطح را افتتاح می‌کنیم و زیرگذر میدان بهمن به سمت بهشت زهرا (س) و لاین خروجی نواب نیز راه می‌افتد و بعد از عید نوروز 1403 نیز بلافاصله پل اصلی این تقاطع که از بزرگراه نواب به تندگویان شمال است افتتاح می‌شود. در واقع این پروژه به صورت کامل تکمیل می‌شود. افتتاح این دو فاز به شدت در تسهیل رفت و آمد مردم به بهشت زهرا (س) و گلزار شهدا کمک می‌کند.
خط قرمز شهرداری
استفاده از امکانات دولتی در انتخابات است
سخنگوی شهرداری تهران همچنین در رابطه با رویکرد شهرداری برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که دکتر زاکانی بارها تأکید کرده‌اند، خط قرمز شهرداری تهران استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه گروه‌های سیاسی است و با کوچک‌ترین تخلفی به صورت قاطع برخورد می‌شود. در عین حال رویکرد اصلی ما از مدت‌ها قبل طبق فرمایش رهبر انقلاب، مسئله مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس است و چند اتفاق را در این راستا پیگیری می‌کنیم، اولاً در حوزه تبلیغات شهری و محیطی، دو مرحله از پویش انتخاب را درخصوص تبلیغات انتخابات و تشویق مردم به انتخابات به واسطه سازمان زیباسازی شهر تهران انجام داده‌ایم و مرحله نهائی آن نیز از جمله نصب سازه‌های انتخاباتی اجرا شد.
آمادگی شهرداری برای در اختیار قراردادن فضاهای شهرداری به گروه‌های انتخاباتی
محمدخانی ادامه داد: همچنین پویشی داریم برای معرفی همزمان دستاوردهای دولت، مجلس و شهرداری در هفته منتهی به انتخابات به سمع و نظر مردم، در کنار این‌ها شهرداری این آمادگی را دارد که فضاهایی که در اختیار دارد را برای تبلیغات، مناظرات و بیان مسائل انتخاباتی در نظر گرفته و سالن‌هایی را در اختیار احزاب و گروه‌های دانشجویی با محوریت انتخابات قرار دهد.