تداوم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان از نهم اسفندماه درگیر سیل شده‌اند به طوری که راه دسترسی به برخی روستاهای این منطقه مسدود شده و سدهای مخزنی در این محدوده نیز سرریز شده‌اند.
البته دستگاه‌های امدادی از پیش از آغاز بارش‌ها و به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در حالت آماده‌باش بودند و به محض آغاز سیلاب برای امدادرسانی به مردم وارد میدان شدند.
فعالیت 289 تیم امدادی هلال‌احمر
در مناطق سیل‌زده


جمعیت هلال‌احمر درخصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده اعلام کرد: از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت. بارش‌ها منجر به وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در 14 شهرستان استان، 347 روستا و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آب‌گرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.
علاوه‌بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر استان‌های خراسان‌جنوبی و کرمان، بوشهر، یزد، خراسان‌شمالی برای کمک به سیل‌زدگان اعزام شده‌اند. دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.
در حال حاضر هزار و 407 نیروی عملیاتی در قالب 289 تیم و با استفاده از 229 دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند. در این مدت 10هزار بسته غذایی میان سیل‌زدگان توزیع شده است. 465 دستگاه چادر امدادی، 1229 تخته موکت، 2544 تخته پتو، 4293 کیلوگرم نایلون و تعدادی کنسروجات و بسته‌های بهداشتی توزیع شده است. گفتنی است، ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.
عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌هاى نقدى خود به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره‌گیری کد دستورى #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662  به نام جمعیت هلال‌احمر جمهورى اسلامى ایران، واریز کنند.
گفتنی است، درپی وقوع سیل در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، رئیس‌جمهور روز جمعه وزیر کشور را مامور کرد با سفر به مناطق سیل‌زده، ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌های امدادرسان، رفع نیازمندی‌های مردم را پیگیری کند. وزیر کشور هم با حضور در این مناطق از نزدیک به بررسی میدانی وضعیت سیل‌زدگان پرداخت.
4 سد در جنوب سیستان و بلوچستان سرریز شد
از سوی دیگر، مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بارندگی‌های هفته گذشته باعث شد سدهای مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵میلیون مترمکعب، سد زیردان در منطقه دستیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون مترمکعب سد شیء کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰میلیون مترمکعب و سد خیرآباد نیکشهر با حجم ۲۷میلیون مترمکعب آب‌گیری و سرریز شود.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، محمدامین بارانی افزود: همچنین این بارش‌ها باعث آب‌گیری و سرریز سدهای تغذیه‌ای سارادان ایرانشهر و شمس‌آباد سراوان و افزایش آب سد ماشکید علیا شده است. در شمال استان سدهای چاه نیمه دارای کاهش حجم آب نسبت به سال آبی گذشته است.
سایر اخبار این روزنامه
این عالم متقی و خدوم در طول سال‌های متمادی منشأ خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی بود انتخابات تمام شد چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟ چرا انتخابات ایران حماسه‌ای شگفت است؟ (یادداشت روز) اخبار ویژه هجوم صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها از ترس قحطی پس از حملات بزرگ حزب‌الله اجرائی شدن درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی از هفته جاری 150 روز کودک‌کشی در میان سکوت مدعیان حقوق بشر تراز تجاری ایران و روسیه یک میلیارد دلار مثبت شد خاطره‌ای از آیت‌الله امامی کاشانی (نکته) آگاهی‌بخشی نسبت به فلسطین باید در محور فعالیت مساجد در سرزمین‌های اسلامی باشد ایران از سیاست تحریم دشمن عبور کرد مخبر: مردم مثل همیشه پای نظام ایستادند برخلاف خواست سپهسالار پینوشه ایران شیلی نشد تداوم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان انتخابات تمام شد چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟ انتخابات تمام شد چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟ انتخابات تمام شد چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟