کلید قهرمانی در دستان نساجی و خوزستانی ها!

سارا مسیحا/هفته بیست و چهارم لیگ برتر امروز با انجام دو دیدار باقی مانده به پایان می رسد و طبق برنامه تیم های ذوب آهن و  آلومینیوم اراک از ساعت 16:30 در فولادشهر به مصاف هم می روند و تیم های ملوان و  سپاهان هم از ساعت 17 امروز در ورزشگاه تختی انزلی مقابل هم قرار می گیرند. با برگزاری این دو مسابقه پرونده هفته بیست و چهارم بسته می شود و اواخر هفته جاری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد و سپس دوباره لیگ برتر از سر گرفته می شود. بنابراین تنها ۶ هفته دیگر تا تعیین سرنوشت قهرمان و ۲ تیم سقوط کننده فصل بیست و سوم لیگ برتر باقی مانده و رقابت در صدر و قعر جدول به اوج حساسیت رسیده است. هم اکنون تیم استقلال پس از گذشت 24 ساعت از نزول به جایگاه دوم، با پیروزی مقابل شمس آذر قزوین دوباره صدر جدول را از پرسپولیس که فقط 24 ساعت صدرنشین شده بود، پس گرفت تا اختلاف سرخابی‌ها همان یک امتیاز بماند. استقلال اکنون با 53 امتیاز در صدر جدول است و پرسپولیس با یک امتیاز کمتر رقیب دیرینه را تعقیب می‌کند.  در قعر جدول هم فاصله امتیازات بسیار نزدیک است و تیم های نفت آبادان، نساجی مازندران، فولاد و استقلال خوزستان رقابت نزدیکی برای بقا و ماندن در لیگ برتر دارند.
 
هفته بیست و پنجم لیگ برتر یکی از حساس‌ترین هفته‌ها برای دو تیم مدعی قهرمانی است. طبق برنامه در این هفته، تراکتور میزبان استقلال خواهد بود و پرسپولیس در تهران مقابل سپاهان قرار می‌گیرد. از طرف دیگر سرخابی‌ها در هفته بیست و هشتم با نساجی و استقلال خوزستان دو کاندیدای سقوط دوئل می‌کنند تا این هفته در سرنوشت قهرمانی و فانوس به دست‌های لیگ نقشی تعیین‌کننده داشته باشند.
حریفان استقلال در شش هفته پایانی: تراکتور(تبریز) ذوب آهن (آزادی) فولاد خوزستان (آزادی) نساجی مازندران(قائم شهر) گل گهر سیرجان( آزادی) پیکان (تهران).  


حریفان پرسپولیس در شش هفته پایانی:سپاهان (آزادی) نساجی مازندران (قائم شهر) هوادار(تهران) استقلال خوزستان(آزادی) شمس آذر (قزوین) مس رفسنجان (آزادی).
نگاهی به دیدارهای باقی مانده سرخابی های مدعی قهرمانی در شش هفته پایانی لیگ برتر نشان می دهد آن ها با ترکیبی از تیم های بالانشین و کاندیدای سقوط بازی دارند و از این رو شرایط شان تقریبا یکسان است. حتی در بحث میزبانی و مهمانی هم استقلال و پرسپولیس 4 دیدار از 6 دیدار باقی مانده شان را در تهران برگزار خواهند کرد که سه دیدار قطعا در ورزشگاه آزادی است و مسابقه سرخابی ها با هوادار و پیکان که به قید قرعه این دو تیم تهرانی میزبان هستند، هنوز مشخص نیست در کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد. به نظر می رسد کلید قهرمانی سرخابی ها در دستان نماینده مازندران و نمایندگان خوزستان است.تنها حریف مشترک سرخابی ها در شش بازی باقی مانده نساجی مازندران است که وضعیت خوبی در انتهای جدول ندارند و برای بقا می جنگند. این تیم که هفته گذشته موفق شد تراکتور را شکست دهد در رده پانزدهم قرار گرفته و در هفته های آینده به ترتیب از پرسپولیس و استقلال میزبانی خواهد کرد. قطعا 6 امتیاز این دو بازی خانگی برای نساجی و فوتبال مازندران حکم مرگ و زندگی را دارد و بنابراین سرخابی های پایتخت که برای قهرمانی می جنگند کار دشواری در قائم شهر خواهند داشت. فولاد و استقلال خوزستان دو تیم اهوازی هم دیگر حریفان فانوس به دست سرخابی ها هستند که از قضا هر دو بازی در ورزشگاه آزادی است و باید دید نمایندگان خوزستان مقابل مدعیان قهرمانی چه می کنند. نکته جالب دیگر درباره شش بازی پایانی سرخابی ها این است که اگر سرنوشت قهرمانی به هفته سی‌ام بکشد همه چیز در تهران روشن خواهد شد. در این هفته استقلال مهمان پیکان است و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرد. در صورتی که خودروسازان بر میزبانی خود در ورزشگاه پاس قوامین اصرار کنند و آبی‌پوشان شانس قهرمانی داشته باشند و البته قهرمان شوند، شاگردان نکونام ناچارند بدون تماشاگر جام را بالای سر ببرند مگر این که سازمان لیگ تدبیر دیگری بیندیشد.