باید با افرادی که آیین‌نامه‌های ساخت‌وساز را نادیده می‌گیرند برخورد قضایی شود

وزیر کشور در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: همچنان در پیش‌بینی زلزله دچار ضعف هستیم، در حالی که منطق می‌گوید نباید در این حوزه ضعف داشته باشیم.
احمد وحیدی یادآور شد: این فرضیه به تازگی قوت گرفته است که می‌توان از قابلیت‌های هوش مصنوعی در پیشگیری از زلزله بهره برد و موفق‌تر عمل کرد.
وزیر کشور موضوع این کنفرانس را یکی از موضوعات مهم کشور دانست که در زندگی انسان‌ها اثرگذار است و ادامه داد: زلزله از آنجا که از نظر انسانی و تجهیزات شهری آسیب‌هایی ایجاد می‌کند، یک پدیده نگران‌کننده و دلهره‌آور است. وی با تاکید بر اینکه در برابر کسانی که آیین‌نامه‌های ساخت‌وساز را نادیده می‌گیرند، باید برخورد قضایی صورت گیرد، گفت: در این زمینه آیین‌نامه ۲۸۰۰ وجود دارد، ولی این آیین‌نامه باید در همه مناطق کشور به طور یکسان اجرا شود. وزیر کشور به نقش دانشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در توسعه علمی این حوزه اشاره و اظهار کرد: احساس می‌شود که رشته‌های مرتبط با زلزله در دانشگاه‌ها در جایگاه بالایی قرار ندارند و نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم، چرا که زلزله یک پدیده چندوجهی است و برای شناخت عمیق آن باید تلاش کنیم.