تجلیل ویژه از بانوان بی‌سابقه بود

کیومرث هاشمی از همه ورزشکاران المپیکی خواست ایران را به همه دنیا نشان دهند. مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار دارنده سهمیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. البته قرار بود این مراسم زودتر برگزار شود، اما سانحه سقوط هلیکوپتر شهدای خدمت موجب تأخیر در برگزاری جلسه تجلیل شد. هاشمی در ابتدای صحبت‌هایش و در حضور ملی‌پوشان المپیکی و پارالمپیکی به این نکته اشاره کرد: «قرار بود در ایام دهه کرامت این نشست برگزار شود که به دلیل شهادت رئیس‌جمهور برگزاری آن به تأخیر افتاد. شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ضایعه بسیار سخت و سنگینی برای کشور بود، ولی راه ایشان را باید ادامه دهیم. 
آیت‌الله رئیسی دغدغه زیادی در خصوص قهرمانان داشتند. حضور ایشان در کمتر از هفت ماه در دو جلسه مراسم تجلیل نشان داد که دغدغه ورزشکاران را داشتند و بلافاصله دستور پرداخت پاداش‌ها را دادند.» وزیر ورزش در ادامه روی نقش ورزشکاران و اهمیت حضورشان در بازی‌های پاریس تأکید داشت: «بار‌ها به این موضوع اشاره کرده‌ایم که شأن حضور ما در عرصه مدیریت ورزش به‌خاطر حضور قهرمانان است. در دیدار با رهبر انقلاب، مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از ورزشکاران و اقدامات فرهنگی آن‌ها تقدیر و تشکر کردند. ورزش ما یک ورزش فرهنگی است و نکات فرهنگی مشمول بسیاری از کار‌ها می‌شود. ورزشکاران سفیران کشور در بالاترین سطح مسابقات که در جهان برگزار می‌شود، هستند. ورزشکاران با یک مدال دل میلیون‌ها نفر را شاد می‌کنند. ۲۱۰ کشور در المپیک شرکت می‌کنند و همه دنیا شما را می‌بینند. شما می‌توانید در دهکده بازی‌ها و ارتباطی که با ورزشکاران دیگر کشور‌ها می‌گیرید، ایران را به همه دنیا نشان دهید.» ناهید کیانی نیز برگزاری مراسم ویژه با حضور وزیر ورزش را مایه دلگرمی ورزشکاران خواند. 
بانوی المپیکی تکواندو در خصوص این مراسم اظهار داشت: «برگزاری چنین مراسمی تاکنون بی‌سابقه بوده و من در المپیک گذشته نیز حضور داشتم، ولی هرگز چنین نشستی برگزار نشد و این توجه وزیر ورزش به بانوان المپیکی قابل تقدیر است. یکی از مزایای بسیار خوبی که اینگونه نشست‌ها دارد، این است که بانوان ورزشکار می‌توانند در نشست‌های دوستانه‌ای که پیش از المپیک برگزار می‌شود در خصوص مشکلات و برنامه‌هایشان با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک گفتگو کنند. به عنوان مثال در جلسه گذشته که برگزار شد من در خصوص روانشناس مدنظرم که در حال همکاری با تیم‌ملی کشتی است، صحبت کردم که خوشبختانه در این فاصله کوتاه دو هفته‌ای به این موضوع رسیدگی شد و من نیز تحت‌نظر این روانشناس قرار گرفتم. اینگونه رسیدگی‌ها نشان‌دهنده توجه مسئولان ورزشی به ورزشکاران و نیازهایشان است. درحال حاضر بنده تمام تلاشم را می‌کنم که با برنامه‌ریزی دقیق، آمادگی روانی و جسمی خود را تا المپیک به صددرصد برسانم.»