روضه مکشوفه غزه

جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی در دویست‌وهشتادویکمین روز جنگ غزه جنایت دیگری را مرتکب شد و با حمله به خیمه‌های آوارگان فلسطینی در خان‌یونس، بیش از ۷۰ نفر را شهید و صد‌ها نفر دیگر را زخمی کرد؛ جنایتی که به بهانه ترور محمد الضیف، فرمانده القسام انجام شد، اما صهیونیست‌ها از این جنایات دست خالی بازگشتند و حماس کشته شدن او را تکذیب کرد تا لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه نسل‌کشی اسرائیل ثبت شود. 
به گزارش «جوان»، در شرایطی که جامعه جهانی هر روز نسبت به فاجعه انسانی در غزه هشدار می‌دهد و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی فلسطینیان پایان دهد، سران افراطی این رژیم در رویکرد موازی با نظام بین‌المللی هر روز دامنه جنایت‌های‌شان را گسترش می‌دهند. دو روز پس از جنایت ارتش صهیونیستی در حمله به مدرسه «العوده» در خان‌یونس که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، صهیونیست‌ها جنایت دیگری را علیه فلسطینیان این باریکه مرتکب شدند. 
بر اساس آنچه دفاع مدنی غزه اعلام کرد، صد‌ها فلسطینی آواره روز شنبه در یک سری حملات خشونت‌آمیز با جنگنده‌های اسرائیلی در غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشته و زخمی شدند. به گزارش القدس‌العربی، شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های صهیونیستی یک سری حملات را به منطقه «ناس» واقع در المواصی در غرب شهر خان‌یونس انجام دادند. شاهدان توضیح دادند که منطقه مورد هدف مملو از هزاران آواره فلسطینی بود. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان این کشتار به دست‌کم ۷۱ شهید فلسطینی رسیده است. بر اساس این گزارش، حدود ۲۹۰ نفر دیگر هم در این حملات زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است. دفتر دولت حماس در غزه اعلام کرد: «هیچ بیمارستانی که بتواند این تعداد زیاد شهید و مجروح را در کنار تخریب نظام بهداشتی غزه توسط اشغالگران دریافت کند، وجود ندارد.» به گزارش الجزیره، پزشکان و نیرو‌های امداد در یک بیمارستان صحرایی در حال کمک به مجروحان این حمله هستند. به گزارش میدل‌ایست‌مانیتور، محمد الخطیب، کارمند کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان مستقر در خان‌یونس، گفت که سازمان او به دلیل ناامنی مجبور شده به طور موقت یکی از نقاط پزشکی خود را که برای ارائه خدمات اولیه بهداشتی در نظر گرفته شده بود، تخلیه کند.   واکنش حماس و جهاد اسلامی
این جنایات واکنش تند گروه‌های فلسطینی را به دنبال داشت. جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما قتل‌عام وحشتناک المواصی را به شدت محکوم می‌کنیم، چراکه این حمله یک تشدید خطرناک، جنایات و قتل‌عام بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌هایی است که توسط نئو نازی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود. طبق گزارش خبرگزاری سما، حماس اعلام کرد: «این حمله در شرایطی انجام شده است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود منطقه هدف قرار گرفته شده امن است تا آوارگان در آنجا مستقر شوند و سپس آن‌ها را هدف قرار دهد و صد‌ها شهید و زخمی بر جای بگذارد.»


جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار هولناکی که ارتش جنایتکار صهیونیستی در منطقه المواصی انجام داد، ادامه جنگ نسل‌کشی رژیم نازی علیه ملت فلسطین بعد از ۱۰ماه کوتاهی جهان و ناتوانی آن در برابر ماشین کشتار صهیونیست‌ها و شکست جهان در توقف این قتل‌ها و شکستن محاصره صد‌ها هزار نفر از مردم غزه است.»
این جنایت درحالی انجام شد که اسرائیل در روز‌های گذشته به ساکنان شهر غزه هشدار داده بود که به سرعت این شهر را ترک کنند. در اعلامیه‌هایی که روی این شهر فرو می‌ریخت نوشته شده بود که این شهر در آستانه تبدیل شدن به «منطقه جنگی خطرناک» است. با این حال سازمان ملل و نهاد‌های ناظر می‌گویند هیچ منطقه امنی در باریکه غزه وجود ندارد که آوارگان به آنجا پناه ببرند. صهیونیست‌ها سعی دارند با افزایش حملات خود، فلسطینیان را به خارج از غزه فراری داده و شرایط را برای اشغال زمینی آن فراهم کنند، اما جامعه جهانی به‌شدت با این اقدام مخالفت کرده است. 
بنابراین، با بمباران خشونت‌آمیز مناطق مختلف نوار غزه به نظر نمی‌رسد که توافقات آتش‌بس که در هفته‌های اخیر دوباره از سرگرفته شده بود به نتیجه برسد، زیرا تندرو‌های تل‌آویو نشان دادند که نفع‌شان در ادامه جنگ است تا به اهداف اعلانی خود که همان نابودی حماس و اشغال غزه است دست پیدا کنند، اما مقامات امنیتی اسرائیل تحقق این هدف را دور از ذهن می‌دانند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیستی که از سوی وزرای تندرو کابینه تحت فشار است، برای اینکه از فروپاشی کابینه خود جلوگیری کند، سعی دارد جنگ در غزه را برای مدتی نامعلوم ادامه داده و چند صباحی بیشتر در قدرت بماند. نتانیاهو اخیراً با گنجاندن شروط جدید در مفاد مذاکرات آتش‌بس، مسیر رسیدن به توافق را ناهموار کرده است که خشم شهروندان و رسانه‌های عبری را در پی داشت.   محمد الضیف هدف حمله
اگرچه حمله ارتش اسرائیل ده‌ها نفر را شهید و زخمی کرده است، اما مقامات صهیونیستی مدعی هستند که یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین را ترور کرده‌اند. ارتش اشغالگر روز شنبه مدعی شد که محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) را در حمله به خان‌یونس هدف قرار داده است. روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز نوشت: «هدف حمله صبح شنبه در یک مجتمع چادری موقت در نزدیکی خان‌یونس، محمد الضیف بود.» رادیو ارتش صهیونیستی مدعی شد که این حمله یک شخصیت مهم در حماس را هدف قرار داده است و هنوز نتایج آن مشخص نیست. 
حماس ادعای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن رهبران خود در منطقه المواصی را رد کرد. به گزارش القدس‌العربی، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اولین بار نیست که اشغالگران مدعی هدف قرار دادن رهبران فلسطینی می‌شوند و بعداً معلوم می‌شود که دروغ است و این ادعا‌های نادرست صرفاً برای سرپوش گذاشتن بر گستره کشتار هولناک است.» سامی ابوزهری، از رهبران حماس گفت: «گزارش‌ها مبنی بر اینکه حمله به خان‌یونس که الضیف را هدف قرار داده است، «بیهوده» است. همه شهدا غیرنظامی هستند و آنچه در حال رخ دادن است تشدید خطرناک جنگ و نابودی در پرتو حمایت امریکا و سکوت جهانی است... این یک پیام عملی از سوی اشغالگر است که نگران هیچ‌یک از آن‌ها نیست.»
الضیف یکی از طراحان عملیات طوفان الاقصی بود که طی آن صد‌ها صهیونیست به هلاکت رسیده و صد‌ها نفر دیگر هم اسیر شدند. این ضربه بزرگی به هیمنه اسرائیل وارد کرد و به همین دلیل مقامات تل‌آویو سعی دارند الضیف و یحیی السنوار، فرمانده حماس در غزه را ترور کرده و آن را به عنوان دستاورد بزرگ به شهروندان معرفی کنند، اما تاکنون در کشف مخفیگاه فرماندهان حماس ناکام مانده‌اند. اسرائیل درحالی دنبال ترور الضیف است که هیچ اطلاعاتی از هویت او ندارد و معلوم نیست که آیا چنین شخصی با این مشخصات اصلاً وجود خارجی دارد یا نه. اشغالگران بار‌ها به بهانه مقابله با رهبران حماس، جنایت‌هایی را در اماکن مختلف غزه مرتکب شده‌اند تا قربانیان بیشتری را از فلسطینیان بگیرند، چرا که از دید سران تل‌آویو، تشدید حملات سبب می‌شود حماس امتیازات بیشتری را در میز مذاکرات به دشمن بدهد. با این حال، رهبران مقاومت فلسطین گفته‌اند به آتش‌بس به هر قیمتی تن نخواهند داد و آماده‌اند برای مدت طولانی با دشمن صهیونیستی مبارزه کنند.