ما و عشق بی‌پایان حسین (ع)

جوان آنلاین: عاشورا و محرم و آن حماسه انسان‌ساز و خداگونه، تنها مشارکت معنوی تاریخ است که سال‌افزون است و روزافزون و هر لحظه و دم بر آن عشق افزوده می‌شود و معنویت آن رنگ قوی‌تری به خود می‌گیرد. امسال با «عاشورای غزه» و شهادت هزاران مسلمان بی‌گناه دانستیم که چرا به عاشورا و به فرهنگ حماسی آن نیازمندیم. ما و حسین‌علیه‌السلام عشقی بی‌پایان را رقم زده‌ایم که هر دم نو می‌شود و هر لحظه بر عمق آن افزوده می‌گردد.
«عشاق الحسین» معجزه‌ای است که نسل به نسل بیشتر می‌شود، عشاقی که هر سال مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان را با شور و اشتیاق فراوانی برگزار می‌کنند. شور و اشتیاقی وصف‌نشدنی، اما این تنها به کشور ما ختم نمی‌شود؛ عاشورا در کشور‌های مختلف از جمله افغانستان، آذربایجان، بحرین، لبنان، پاکستان، بنگلادش، هند، عراق و در جای‌جای دنیا که دلدادگان حسین (ع) هستند، برگزار می‌شود. نه فقط در میان مسلمانان، بلکه از همه اقشار و از همه ادیان و آیین‌های مختلف. هر ساله نیز به تعدادشان افزوده‌می‌شود. عده‌ای جدا از هرگونه دغدغه مالی و اختلاف نظر سیاسی و اجتماعی، ۱۰ روز مانده به محرم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر هیئت‌ها تلاش می‌کنند و هرکدامشان دوست دارند بهترین پذیرایی را از عزاداران امام‌حسین (ع) داشته‌باشند. 
عاشقان حسین (ع) «انی سِلمٌ لِمَن سالمکم» و «و ولی لِمَن والاکم» را زندگی می‌کنند. آن‌ها نه‌تن‌ها دوست و عاشق دوستان امام‌حسین هستند، بلکه خود را خدمتگزاران دوستداران او می‌دانند و این حس را به نسل بعد خود منتقل می‌کنند و برای همین است که هر سال مراسم سوگواری حسینی باشکوه‌تر و باعظمت بیشتری برگزار می‌شود. 
در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «و جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُک فِی السَّمواتِ عَلی جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ؛ و تحمل آن مصیبت بزرگ در آسمان‌ها بر جمیع اهل سماوات سخت و دشوار بود». مصیبتی که تحملش برای اهل آسمان سخت و دشوار بوده چطور ممکن است برای اهل زمین آسان باشد، که هر بار با خواندن تاریخ کربلا قلب آدمی مچاله می‌شود. 


آن همه مصیبت و عذاب و گرفتاری، آن همه رنج و سختی و در مقابل آن حس آزادگی امام‌حسین (ع) و قدرت و شکوهِ حضرت زینب (س) فرزندان تربیت‌شده بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و وفاداری به عهد حضرت ابوالفضل را در کجای تاریخ به جز صحرای کربلا می‌توانیم ببینیم؟! بدون شک، هیچ کجا…
 این مظلومیت حین آزادگی فقط در کربلا بوده‌است و بس!
همین‌ها محرم را زنده نگه داشته و تا ابد زنده نگه خواهد داشت، همین وفاداری و مقاومت و تسلیم‌نشدن و پا پس نکشیدن و برحق بودن هر سال محرم را از سال قبل با‌شکوه‌تر خواهد کرد و بر تعداد «عشاق‌الحسین» خواهد افزود؛ عشاق‌الحسینی که معجزه عصر جدید و نسل‌های آینده هستند و خواهند بود.