وقتی مالک جدید فوتبال نمی‌فهمد

قرار بر این بود که استقلال و پرسپولیس بعد از واگذاری مشکلی نداشته باشند، اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. سرخابی‌ها سروصدای زیادی در بازار نقل وانتقالات به راه انداخته‌اند، اما آنچه تا امروز مشخص شده، این است که هر دو تیم بیشتر از آنکه بازیکن جذب کنند در حال از دست دادن بازیکن هستند!
استقلال تاکنون با سروصدای زیاد رامین رضاییان ۳۵ ساله را جذب کرده (فعلاً کاری با مبلغش نداریم) و در عوض آن چند مهره تأثیرگذار یکی، دو فصل قبل خود را از دست داده است. آبی‌ها یکی، دو بازیکن خارجی هم گرفته‌اند که در سوابق‌شان هیچ نقطه درخشانی دیده نمی‌شود. پرسپولیس هم دست‌کمی از رقیب سنتی ندارد و تقریباً تمام بازیکنان تأثیر‌گذار خود را از دست داده و فعلاً با زحمت زیاد با تعدادی از بازیکنان قبلی خود تمدید کرده است. 
چنین اوضاع وخیمی را حتی در بدترین روز‌های دو باشگاه در زمان وابستگی‌شان به وزارت ورزش را هم سراغ نداشتیم و این مسئله دقیقاً مربوط می‌شود به اینکه سرخابی‌ها به نااهلش واگذار شده‌اند. نه کنسرسیوم بانکی مالک پرسپولیس چیزی از فوتبال می‌فهمد و نه هلدینگ خلیج فارس درک و فهمی از فوتبال دارد که اگر داشتند اوضاع اینگونه نبود. 
در خبر‌ها آمده بود که هلدینگ تقریباً فعالیتی در بازار نقل و انتقالات ندارد که خب تعجبی هم ندارد، چون تا امروز کار این مجمع مربوط به پتروشیمی و صنایع وابسته به آن بوده و طبیعی است کوچک‌ترین فهمی از بازار نقل و انتقالات و تقویت تیم برای فصل جدید نداشته باشد، اما مسئله زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که هلدینک به باشگاه استقلال اعلام کرده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب استقلال برای خرید بازیکن واریز می‌کند، اما برای مابقی پولی که نیاز است باشگاه باید خودش دنبال اسپانسر باشد!


از باشگاه پرسپولیس هم تقریباً همین اخبار به گوش می‌رسد. مدیرعامل سرخ‌ها اعلام کرده با هیچ بازیکنی بالای ۲۰ میلیارد تومان قرارداد امضا نمی‌کند که این مسئله تنها به پول ندادن کنسرسیوم بانکی مربوط می‌شود، والا اگر فکر کرده‌اید که پرسپولیس سقف قرارداد را رعایت کرده سخت در اشتباهید. البته اگر قانونی به نام سقف قرارداد برای اجرا کردن وجود داشته باشد. 
به تمام این اخبار و ماجراها، خبر‌های نارضایتی مالکان جدید دو باشگاه را هم اضافه کنید تا متوجه وخامت اوضاع شوید. مالکان جدید سرخابی‌ها به‌طور حتم نمی‌دانستند با کوهی از مشکلات و بدهی‌ها روبه‌رو می‌شوند و باید برای حل آن‌ها هزینه کنندو دست به جیب شوند بدون اینکه کوچک‌ترین عایدی داشته باشند. همین مسئله هم باعث شده آن‌ها امروز برای ادامه راه با تردید‌هایی جدی روبه‌رو شوند. 
باید منتظر نشست و دید سرخابی‌ها از این گرداب جدید چگونه خارج می‌شوند. اوضاع دو باشگاه در مقایسه با رقبای فصل نقل‌و‌انتقالات اصلاً خوب نیست. آن‌ها این میدان را باخته‌اند و باید دید تا کجا در این گرداب فرو می‌روند، آیا اصلاً می‌توانند خود را بالا بکشند یا خصوصی‌سازی و مالکان کارنابلد طومارشان را به‌هم می‌پیچند.