غزه: غیرنظامیان باید از تأثیر جنگ در امان بمانند

 طی هفته گذشته، مردم ساکن شمال غزه درگیری های فزاینده ای را تحمل کرده اند که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی غیرنظامی شده است. اکنون 9 ماه است که خصومت در سراسر نوار غزه در جریان است.
  اخیرا دستورالعمل های تخلیه، هزاران خانواده را تحت تأثیر قرار داده است.  این دستورالعمل ها اغلب نامشخص هستند و منجر به سردرگمی و ترس می‌شوند.  خط تلفن کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در روزهای اخیر صدها تماس را از سوی افرادی دریافت کرده است که ناامید از هر نوع کمکی هستند.  خانواده ها گرفتار شده اند و به شدت به دنبال جای امن هستند.  نیازهای عظیم فراتر از ظرفیت ما برای پاسخگویی است.
 به آنهایی که در شهر غزه هستند دستور داده شده است که به سمت جنوب حرکت کنند و به مناطقی که بیش از حد شلوغ هستند، فاقد خدمات ضروری هستند و درگیر خصومت هستند، بروند.  واقعیت تلخ امروز در غزه این است که هیچ کجا امن نیست.  تلاش برای زنده ماندن کرامت انسانی مردم را از آنها دریغ می کند.   قوانین بین المللی بشردوستانه برای حفظ کرامت انسانی حتی در اوج جنگ طراحی شده است. ما فوراً بر لزوم احترام به قانون توسط طرف‌های درگیر تأکید می‌کنیم. این قوانین شامل تمام تلاش برای نجات غیرنظامیان از اثرات خصومت‌ها و فعال کردن کمک‌های بشردوستانه برای دسترسی ایمن و مؤثر به مردم نیازمند کمک است.
  درباره کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC): یک سازمان بی‌طرف، بی‌طرف و مستقل با دستوری منحصراً بشردوستانه است که از کنوانسیون های ژنو سال 1949 سرچشمه می‌گیرد. این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هر کاری که می‌توان برای محافظت از جان و کرامت و همینطور تسکین درد و رنج آنها در همکاری با شرکای خود در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر انجام می دهد.