خاموشی شهر‌های اسرائیلی در وحشت انتقام یمن

جوان آنلاین: ترس از انتقام یمنی‌ها در واکنش به حمله اخیر به بندر الحدیده، سرزمین‌های اشغالی را سراسیمه و آشفته کرده است و علاوه بر آماده‌باش نظامی و تقویت سامانه‌های پدافندی، برای در امان ماندن از عملیات انصارالله، بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجبورند شب را در خاموشی مطلق به صبح برسانند. وحشت در چهره صهیونیست‌ها در فیلم‌های منتشر شده برای رفتن به پناهگاه‌ها عیان است که می‌گویند تل‌آویو هم برایشان امن نیست.  درحالی که مقامات صهیونیستی مدعی هستند که با حمله به یمن، امنیت صهیونیست‌ها را تضمین کرده‌اند، آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد نشان می‌دهد که ناامنی در بین اسرائیلی‌ها موج می‌زند. به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که جریان برق در منطقه اشغالی «گوش دان» بامداد دوشنبه قطع شد. همچنین گزارش‌هایی در خصوص قطع جریان برق در بخش‌های گسترده‌ای از مناطق A و B واقع در شهرک اشغالی «بی‌تارعیلیت» منتشر شده است. قطع جریان برق در بخش‌هایی از اراضی اشغالی با هدف مقابله با حملات احتمالی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به تجاوز اخیر تل‌آویو به بندر الحدیده در این کشور صورت گرفت. همچنین، فعالان فضای مجازی کلیپی را روز دوشنبه منتشر کردند که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در یافا و سراسر اراضی اشغالی از ترس حملات انتقامی نیرو‌های مسلح یمن در وحشت به سر می‌برند. در این کلیپ ویدئویی نشان داده می‌شود تعداد زیادی از ساکنان اراضی اشغالی برای ورود به پناهگاه‌ها تجمع کرده‌اند. یکی از این صهیونیست‌ها در کلیپ مذکور می‌گوید، یمنی‌ها دروغ نمی‌گویند، تل‌آویو امن نیست. همچنین ویدئوی دیگری از تجمع صهیونیست‌ها در فرودگاه بن‌گورین در یافا که مملو از مسافر است، منتشر شد.   آماده‌باش کامل نظامی 
ترس از واکنش یمنی‌ها، ارتش اشغالگر را هم دچار هراس کرده است. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تمام بخش‌های ارتش رژیم صهیونیستی از زمینی و دریایی و هوایی، در سایه احتمال حمله انتقامی نیرو‌های مسلح یمن در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند. شبکه تلویزیونی «کان» وابسته به نیروی هوایی ارتش صهیونیستی افشا کرد ارتش به دلیل تهدید‌ها از یمن در حال توسعه سامانه‌های پدافندی و هجومی خود است. این شبکه عبری افزود: در حالی که ارزیابی‌ها حاکی از افزایش احتمال حملات یمن و دیگر جبهه‌ها به اسرائیل است، ارتش تعداد ایست‌های کنترل هوایی خود را افزایش می‌دهد و چند جنگنده نیز به صورت شبانه‌روزی در آسمان پرواز می‌کنند. 
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که حمله تل‌آویو به خاک یمن با هدف بهبود قدرت بازدارندگی این رژیم که آسیب دیده، صورت گرفته است. این درحالی است که یمن این پیام را مخابره کرده که تا آخرین نفس در این نبرد باقی خواهد ماند. بررسی گزارش رسانه‌های عبری زبان از گسترش ترس و وحشت در میان صهیونیست‌ها نسبت به حمله احتمالی نیرو‌های یمنی حکایت دارد. رسانه‌های عبری زبان از وجود بحران نیروی انسانی در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند. این رسانه‌ها گزارش دادند که خلبانان صهیونیست از مأموریت‌های محوله شانه خالی کرده و به سمت خدمت در صنایع امنیتی فرار می‌کنند. 
از سوی دیگر، ارتش اسرائیل که به قدرت نظامی انصارالله پی برده است، دست به ابتکارات جدیدی زده تا قدرت یمنی‌ها را با دقت زیر نظر داشته باشد. در این رابطه، رژیم صهیونیستی یگان ویژه‌ای در داخل سازمان اطلاعات نظامی «امان» برای رصد تحرکات و فعالیت‌های انصارالله تشکیل داده است. این یگان ویژه در زمینه جذب کارشناسان خبره فعالیت می‌کند که وظیفه آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات درباره این جنبش و ارتباط آن‌ها با ایران است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، منابع صهیونیستی مدعی هستند که اسرائیل در جریان حمله اخیر به یمن که باعث آتش گرفتن پالایشگاه نفت، نیروگاه برق و انبار‌های نفت در بندر حدیده شد، از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این یگان استفاده کرده است. این یگان برای جذب کارشناسان متخصص کار می‌کند، اما آزمون واقعی برای اشغالگران در روز‌های آتی خواهد بود که آیا حمله به بندر الحدیده، انصارالله را بازخواهد داشت یا خیر.   تقلای امریکا برای بازداشتن صنعا از انتقام 


امریکا که در جنگ غزه از هیچ اقدامی در حمایت از صهیونیست‌ها دریغ نکرده است، این بار هم دست‌به‌کار شده تا صنعا را از اقدام تلافی‌جویانه علیه اسرائیل بازدارد. به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ عبدالغنی الزبیدی، یکی از مقامات نظامی یمن دیروز اعلام کرد: امریکا از طریق عمان این پیام را به انصارالله منتقل کرده که واشینگتن به دنبال تشدید تنش‌ها نیست. این مقام یمنی تأکید کرد: «مقامات امریکایی به عمان به عنوان میانجیگر اطلاع داده‌اند که به یمن این پیام را برساند که حمله به بندر الحدیده اکنون به پایان رسیده و این عملیات در پاسخ به حمله به تل‌آویو صورت گرفته است.» علاوه بر امریکا، دوستان عرب اسرائیل در منطقه هم دنبال جلوگیری از عملیات انصارالله هستند. عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر هم در گفت‌وگوی تلفنی با «هیثم بن طارق» پادشاه عمان نسبت به آنچه او مبالغه در حملات یمنی‌ها علیه اراضی اشغالی خواند، هشدار داد و گفت این حملات منجر به انفجار اوضاع در منطقه می‌شود. در این تماس تلفنی، السیسی وساطت پادشاه عمان با یمن برای توقف درگیری را بررسی کرده و متعهد شده که روند تلاش‌های دیپلماتیک را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تسریع کند. 
تحرکات متحدان تل‌آویو برای بازداشتن انصارالله از حمله به سرزمین‌های اشغالی درحالی است که رهبران صنعا هشدار داده‌اند که انتقام سختی از دشمن اشغالگر خواهند گرفت و هیچ جایی برای صهیونیست‌ها امن نخواهد بود.