داعشی‌های سرگردان  گسیل شده به ایران را دستگیر کردیم

وزیر اطلاعات در اظهار نظری از دستگیری داعشی‌های سرگردان گسیل شده به ایران پس از توقف جنگ در سوریه، با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران خبر داد. 
حجت الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در تبیین بخشی از اقدامات وزارت اطلاعات در سه سال اخیر گفت: بر اساس سیاست‌هایی که در طرح تحول رئیس‌جمهور شهید ابلاغ شد، وزارت اطلاعات رویکردی فعال را نسبت به گسترش اطلاعات مردم پایه در پیش گرفت و با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به ایجاد فضای ارتباطی با مردم توانست بسیاری از سرنخ‌های اطلاعاتی را پیگیری کند و رابطه متقابلی را از طریق بیانیه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای با افکار عمومی در پیش گرفت. 
وی اضافه کرد: نکته دوم که بر آن تأکید شد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بود که در این دولت به خوبی شکل گرفت و شاهد نتایج خوب آن از جمله در شمال غرب و جنوب شرق کشور هستیم. خطیب گفت: یکی از مسائلی که در ابتدای تشکیل دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی شاهد بودیم حضور گروه‌های ترور و اقدامات تخریبی علیه مردم و دارایی‌های مهم و زیرساخت‌ها بود که با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی‌ای که صورت گرفت شاهد این امنیت هستیم و شبکه‌ها متلاشی و افراد دستگیر شده‌اند و برخورد‌های بموقع با آن‌ها صورت گرفت. نکته دیگر اینکه با توجه به توقف جنگ سوریه و فعالیت‌های تکفیری‌ها و داعشی‌ها در سوریه، شاهد گسیل داعشی‌های سرگردان از اتباع کشور‌های مختلف به کشورمان بودیم که با توانمندی کشور و نیرو‌های مسلح، وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی و هماهنگی‌های صورت گرفته امروز شاهد دستگیری اغلب افراد انتحاری و انغماسی و توقف فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی در داخل کشور هستیم و یکی از اقدامات بزرگی که نتیجه این هم‌افزایی بود این بود که ما از مردم و دارایی‌ها صیانت کردیم. 
وزیر اطلاعات افزود: نکته دیگر مورد تأکید، گسترش فعالیت و تبادل با سرویس‌های کشور‌های همسایه و کشور‌های مؤثر در زمینه ایجاد اقدامات متقابل است چه کشور‌هایی که همسو بودند و چه دیگر کشور‌ها و نتیجه آن این است که امروز تفاهم‌نامه‌های فی مابین داریم و مهم‌ترین توافق امنیتی مربوط به ایران و عراق بود که نتیجه آن همراه با مجاهدت نیرو‌های قرارگاه‌های مختلف، از جمله شاهد آرامش و امنیت در شمال غرب کشور هستیم. سناریوی دیگری که برای کشور طراحی کرده بودند، ورود گسترده و ارزان سلاح و مهمات به کشور بود که توسط فراجا و تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی شاهد کشف گسترده این تجهیزات و امکانات و قاچاق‌ها بودیم و امروز تعداد قابل توجهی از آن‌ها داوطلبانه اقدام به تحویل یا گزارش امکانات خود کرده‌اند.