بدرقه ایرانی هنیه

جوان آنلاین: بی‌مرزی انسانیت و آزادگی، مرز‌های جغرافیایی را برای شهادت بی‌معنا کرده و خون شهدای مقاومت چنان دستان مبارزه آن‌ها در دوران حیات به هم پیوند خورده است. 
پنج‌شنبه تهران یک روز خاص را گذراند؛ تشییع کسی که ایرانی نبود و مذهبش هم با مذهب اکثریت مردم ایران متفاوت بود، اما چنان پیوند‌های ایدئولوژیک او را با مردم ایران و مردم ایران را با او آمیخته کرده بود که چنان تشییع پاره‌تن خود به میدان آمدند. حضور اکثریتی شیعه و ایرانی در تشییع برادر و رهبری از اهل تسنن و فلسطینی و نماز رهبر ایرانی شیعیان بر پیکر مجاهدی فلسطینی و اهل سنت، ظهور عملی تئوری وحدت شیعه و سنی بود که از آغاز انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) و سپس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبیین و پیگیری شد. قاسم سلیمانی در عراق، حسین همدانی و محمدرضا زاهدی در سوریه، میلاد بیدی در لبنان، اسماعیل هنیه در ایران؛ بی‌مرزی انسانیت و آزادگی، مرز‌های جغرافیایی را برای شهادت بی‌معنا کرده و خون شهدای مقاومت چنان دستان مبارزه آن‌ها در دوران حیات به هم پیوند خورده است. 
 
پنج‌شنبه در تهران پیکر مردی تشییع شد که میهمان عزیز ایران بود و مورد ترور تروریسم دولتی صهیونیست‌ها قرار گرفت و چنانچه از پیام رهبر معظم انقلاب و از محتوای سخنرانی سیدحسن نصرالله برمی‌آید، جمهوری اسلامی ایران خونخواهی او را وظیفه خود می‌داند و این پاسخ دیر نخواهد بود. 


قبل از برگزاری مراسم تشییع شهید دکتر اسماعیل هنیه و محافظ شهید او در تهران، نماز بر پیکر این دو شهید به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و با حضور برخی فرزندان اسماعیل هنیه، مقامات حماس و جهاد اسلامی فلسطین، معاون سیدحسن نصرالله و نیز مقامات عالی‌رتبه ایرانی از جمله سران سه قوه و فرماندهان ارشد نظامی ایران و صد‌ها هزار نفر از مردم برگزار شد. 
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز با پیکر شهید اسماعیل هنیه وداع کردند، سپس با پسران شهید هنیه که در مراسم حاضر بودند، گفتگو کردند، آن‌ها را مورد تفقد قرار دادند و از آن‌ها خواستند تعزیت و سلام ایشان را به خانواده برسانند. 
 قالیباف: وظیفه داریم در وقت و محل مناسب به ترور «هنیه» پاسخ دهیم
در ابتدای این مراسم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنانی را در رثای شهید اسماعیل هنیه و توانمندی مقاومت اسلامی بیان کرد. 
قالیباف در مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس به همه امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان گفت: شهدا وعده داده‌اند که در مسیر الی‌الله حرکت کنند و در این مسیر یا به شهادت رسیده‌اند یا منتظران شهادت هستند و لحظه‌ای از مجاهدت با جان و مال خویش دست برنمی‌دارند. آن‌ها در سایه فرهنگ قرآنی و در سایه مکتب اهل بیت (ع) حرکت می‌کنند و در هر شرایطی و تغییری، جز به سنت‌های الهی به چیز دیگری نمی‌اندیشند. 
وی اضافه کرد: با شهید هنیه در سفر دو یا سه ماه قبل خود به ایران، در ملاقاتی که داشتیم، از جنایت‌های رژیم آدمکش صهیونیستی بحث می‌کردیم. من گفتم این سختی‌ها طبیعی است و امروز همه دشمنان اسلام دست به دست هم داده‌اند و جنگ احزاب در حال تکرار‌شدن است. شهید هنیه گفت که اگر امروز مقاومت را در غزه اینگونه می‌بینید که همه مردم باهم ایستاده‌اند و اینجا را ترک نمی‌کنند، تنها دلیل آن این است که این مردم دست‌پرورده فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت (ع) هستند، اینجا ده‌ها هزار نفر حافظ و عامل به قرآنند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز همین فرهنگ است که موجودیت و فلسفه وجودی رژیم‌صهیونیستی را به خطر انداخته و نابودی آن را در مقابل چشم همه جهانیان، اعم از دوستان فلسطین و حامیان رژیم، قرار داده است و همه دریافته‌اند اصل و ماهیت این رژیم چیست. قالیباف تصریح کرد: امروز گروه‌های مقاومت، وابسته به دولتی نیستند، امت اسلامی هستند و مجاهدینی‌اند که ایستاده‌اند و در مقابل رژیم‌صهیونیستی، به وظیفه اسلام، دینی و اسلامی خود عمل می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و منطبق بر سنت‌های الهی حرکت می‌کنند. اعتقاد دارند نصرت الهی شامل حال آن‌ها می‌شود و با این اعتقاد و باور در میدان می‌جنگند.   امروز شاهد تقابل شرارت صهیونیستی  و شرافت فلسطینی هستیم
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خطای استراتژیک رژیم‌صهیونیستی است که فکر می‌کند شهادت این شهدا تأثیری در روند حرکت ما دارد، گفت: ما اعتقاد داریم شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. ما روح شهدا را حاضر و ناظر می‌دانیم. آن‌ها زنده هستند و به ما کمک می‌کنند. هیچ شکی در روند این مسیر نداریم. این هیچ تأثیری در حرکت ما نخواهد داشت، البته همه ما غصه‌دار می‌شویم و برای‌مان تلخ است. وی ادامه داد: خطای دوم دیگر رژیم‌صهیونیستی این است که به سخن رهبر ما توجه نکرده است که فرمودند دوران بزن در‌رو تمام شده است. ما این را در عمل نشان داده‌ایم. حواس‌مان هست و می‌دانیم که همه این مسئولیت‌ها و حوادث به عهده امریکای جنایتکار است و هیچ جنایتی بدون هماهنگی و حمایت امریکا اتفاق نمی‌افتد. هر چند او در رسانه‌ها اظهار بی‌اطلاعی کند، اما می‌دانیم هیچ اتفاقی بدون هدایت او نمی‌افتد. 
قالیباف افزود: این وظیفه ماست که در جای مناسب و وقت مناسب عکس‌العمل داشته باشیم. این برای ما بسیار تلخ است که میهمان عزیز ما در خانه ما به شهادت برسد و ما را داغدار و عزادار کند. جا دارد بپرسیم کجاست شورای امنیت سازمان ملل؟ کجاست حقوق بشر؟
وی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد تقابل شرارت صهیونیستی و شرافت اسلامی و فلسطینی هستیم. امروز در غزه و فلسطین، انسانیت در برابر رذالت و شرافت در برابر شرارت ایستادگی می‌کند. رژیم غاصب صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای شبیخون بزدلانه به حریم امن جمهوری اسلامی خواهد پرداخت، هزینه‌ای که در حساب منطق آنها، نخواهد گنجید.   نماینده حماس: خون اسماعیل هنیه  در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت
خلیل الحیه، مسئول روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه هم در مراسم نماز و تشییع اسماعیل هنیه سخنرانی کرد. 
او گفت: رژیم‌صهیونیستی به همه جهانیان ثابت کرد مظهر شر و ناامنی در منطقه است و همه جهان باید بکوشند این غده سرطانی را برای همیشه از جهان حذف کنند. امروز ما تأکید می‌کنیم خون اسماعیل هنیه در راه وحدت امت اسلامی و در راه آزاد‌سازی فلسطین اثر دارد. 
این عضو ارشد حماس در ادامه تأکید کرد: ما جسد مطهر رهبرمان اسماعیل هنیه و محافظ آن را در برابر خود می‌گذاریم، در اینجا در قلب ایران، مسلمانان بر آن نماز می‌خوانند. فردا نیز در قطر مسلمانان دیگری بر آن نماز خواهند خواند. این دلالت آشکاری دارد که اسماعیل هنیه برای هدف وحدت‌بخشیدن به امت اسلامی و مقاومت اسلامی تلاش کرد و اثرگذار هم بود. اسماعیل هنیه با خون خود و امت اسلامی با تشییع جنازه او ثابت می‌کنند همچنان پرچم آن را برافراشته نگه خواهند داشت. 
نماینده حماس ادامه داد: ما امروز به امت اسلامی و به همه آزادگان جهان تأکید می‌کنیم شعاری را که اسماعیل هنیه سر داد، جاودانه نگه می‌داریم. ما رژیم‌صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و با شعار و عمل خود دنبال می‌کنیم تا ریشه آن از فلسطین کنده شود. با امت و شهدای خود پیمان می‌بندیم همچنان در راه اسلام گام برداریم. ما پیمان می‌بندیم ملت آواره فلسطین را به سرزمین فلسطین برگردانیم و دولت فلسطینی را ایجاد کنیم. آن‌ها گمان می‌کنند می‌توانند با ترور کور راه ما را مسدود کنند، اما این ترور اتحاد همه را برای مقابله این رژیم برخواهد انگیخت. الحیه همچنین بیان کرد: امروز اسماعیل هنیه به جایگاه رفیع شهادت نائل آمده است، در حالی که مطمئن است بعد از دیدار‌های مکرر با رهبران جمهوری اسلامی به ویژه با مقام معظم رهبری، راه مقاومت ادامه دارد. او مطمئن بود جمهوری اسلامی ایران همچنان بر سر اصول انقلابی خود خواهد ماند. این عضو ارشد حماس در پایان گفت: برادر اسماعیل هنیه آرام در جایگاه خود قرار بگیر، زیرا امت ما و محور مقاومت و همه نیرو‌های مقاومت متحد هستند و راه مقاومت را انتخاب کرده‌اند و برای پایان‌دادن به رژیم‌صهیونیستی تلاش می‌کنند.   پیکر شهید اسماعیل هنیه در میان مردم
مردم تهران پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید اسماعیل هنیه، وارد مسیر تشییع پیکر او شدند و پیکر شهید اسماعیل هنیه را روی دست‌های خود تشییع کردند. این مراسم با مداحی در رثای اهل‌بیت (ع)، شهدای مقاومت و شعار‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا و اذکار لااله‌الااله و محمداً رسول‌الله برگزار شد. پرچم‌های متعدد ایران، فلسطین و حزب‌الله در دست مردم تشییع‌کننده چنان علم‌های مبارزه‌طلبی در طول مسیر می‌درخشید. پس از مراسم تشییع در تهران، پیکر‌های اسماعیل هنیه و محافظ او به فرودگاه منتقل و برای مراسم تشییع و تدفین در دوحه راهی قطر شد.