تصاویر تکان‌دهنده جدید از شکنجه فلسطینیان در زندان مجدو

جوان آنلاین: تصاویر جدیدی از شکنجه و اذیت و آزار وحشیانه اسرای فلسطینی در زندان مجدو به دست اشغالگران اسرائیلی منتشر شد که نشان می‌دهد ده‌ها اسیر با دستان بسته، لخت و به صورت دراز کشیده بر روی شکم خوابیده‌اند و سگ‌های نگهبان افسران بر بالای سر آن‌ها در حال پارس هستند. گروه‌های فلسطینی می‌گویند حوادث زندان مجدو نشان می‌دهد که شکنجه‌ها هدفمند، سازماندهی شده و برای قتل تدریجی اسرای فلسطینی انجام می‌شود.  به گزارش «جوان»، روزنامه اسرائیلی هاآرتص عکس‌ها و فیلم‌هایی منتشر کرده که نشان می‌دهد ده‌ها زندانی فلسطینی با دستبند روی شکم خود دراز کشیده‌اند و برخی بدون لباس، در حالی که یک سگ نگهبان روی آن‌ها پارس می‌کند. زندانیان فلسطینی می‌گویند که نگهبانان آن‌ها را در مکان‌هایی که دور از پوشش دوربین‌های نظارتی بوده، مورد ضرب و شتم قرار داده و به مناطق حساس بدن آن‌ها ضربه وارد می‌کردند. در حالی که سرویس زندان‌های اسرائیل شکنجه زندانیان را «روال» معمول توصیف کرده، یک مقام ارشد سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده به هاآرتص گفته که در زندان مجدو «خشونت شدید» علیه زندانیان وجود دارد. 
حماس شکنجه و تحقیر زندانیان فلسطینی در زندان مجدو را محکوم و از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواسته آن را مستند کند. در بیانیه‌ای که حماس آن را صادر کرده، آمده است: «تحقیر اسرای فلسطینی در زندان مجدو به دست نیرو‌های اشغالگر و سرویس زندان نازی آن‌ها نشان‌دهنده نفرت و سادیسم زندانبانان نسبت به فلسطینی‌ها است.» حماس گفته که این جنایات تنها بخشی از رفتار وحشیانه مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل با اسرای فلسطینی است که شامل شکنجه، بدرفتاری، گرسنگی دادن، سهل‌انگاری عمدی پزشکی و محرومیت از حقوق اساسی بشر است. تعداد فلسطینی‌هایی که در اثر سهل انگاری و شکنجه جان خود را از دست داده‌اند از ۶۰ نفر فراتر رفته است. جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین نیز خواستار افزایش مبارزه برای آزادی اسرا و فشار بیشتر بر نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف همراهی با رژیم صهیونیستی شد. این جنبش فلسطینی گفته است: «سران رژیم صهیونیستی به ویژه «ایتاماربن گویر» وزیر امنیت داخلی و مسئولان زندان‌های این رژیم باید به عنوان جنایتکار جنگی مورد پیگرد قرار گرفته و مجازات شوند.» بر اساس گزارش مرکز مطالعات زندانیان فلسطین، حدود ۶۰ درصد از اسرای فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و تعدادی از آن‌ها نیز در بازداشت یا پس از آزادی جان خود را از دست داده‌اند. 
هاآرتص همچنین یک مورد تکان‌دهنده جدید را از آزار جنسی به دست زندانبانان اسرائیلی فاش کرده است. به گفته وکیل این زندانی که صرفا با عنوان زندانی S از او یاد شده و در زندان کتزیوت اسرائیل نگهداری می‌شود، این زندانی در حین بازداشت به دست نگهبانان اسرائیلی مورد خشونت و شکنجه مکرر قرار گرفته است. ویام بالوم، وکیل این زندانی فلسطینی اهل قلقیلیه در کرانه باختری گفته که او زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته «مکرراً شکنجه و تحقیر شده است.» در یک مورد، این زندانی مورد آزار جنسی قرار گرفته و نگهبانانی به پشت او پریدند، اشیایی را وارد مقعد او کردند و مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. در یک مورد دیگر، زندانی S که اولین بار در سال ۲۰۰۴ به اتهام عضویت در شاخه نظامی حماس محکوم شده، به دست چندین افسر مورد ضرب و شتم قرار گرفت، او مجبور شد لباس خود را در بیاورد و دوباره مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. این مرد گفته که سایر زندانیان نیز مورد تجاوز جنسی جدی قرار گرفته‌اند. ماه گذشته میلادی هم، ویدئویی از آزار افسران اسرائیلی علیه یک زندانی در بازداشتگاه سدی تیمان در صحرای نقب منتشر شد، جایی که ده‌ها فلسطینی اهل غزه در آن نگهداری می‌شوند. تحقیقاتی که شبکه امریکایی سی‌ان‌ان انجام داده، تأیید می‌کند که در بازداشتگاه سدی تیمان، مردان در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گرفتند، دست و پاهای‌شان بسته شده و مجبور می‌شدند پوشک بپوشند. به گفته گروه‌های حقوق فلسطینی، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون، حداقل ۳۶ فلسطینی در این مرکز جان خود را از دست داده‌اند و حدس زده می‌شود که این به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی حیاتی و آزار و اذیت آن‌ها بوده باشد.   دیگر بس است! 
فیلیپه لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) یک بار دیگر خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شده و نوشته است: «۱۱ ماه [از جنگ گذشت]... دیگر بس است! هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند این را تحمل کند. انسانیت باید پیروز شود.» وی در پیام خود از دو هشتگ «همین حالا آتش‌بس» و «غزه» استفاده کرد. «یونیسف»، «برنامه جهانی غذا»، و «سازمان بهداشت جهانی» نیز با بیان اینکه بیش از ۵۰هزار کودک در غزه از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند، هشدار داد که وضعیت انسانی در نوار غزه فراتر از فاجعه است. مدیر تغذیه این سازمان توضیح داد که بیشتر کودکان غزه به مواد مغذی اولیه دسترسی ندارند که این امر، زندگی آنان را تهدید می‌کند.