متي نصرالله؟! هزار باده ناخورده در رگ تاك است! (۳)

اسراييل مي‌خواهد با تكيه بر سيل دلار‌هاي اهدايي امريكا و پل هوايي مستدام دريافت انواع سلاح و بمب‌هاي سنگرشكن و حمايت بي‌دريغ سياسي امريكا و اروپا نقشه خاورميانه را تغيير دهد. البته اين ايده يا ادعا تازگي ندارد. سه دهه پيش شيمون‌پرز در آستانه مذاكرات فريب صلح اسلو از «خاورميانه جديد» سخن گفت. نتانياهو در كتابي با عنوان: «جايي زير آفتاب» همين ايده را مطرح كرد. در اين ايده با شكل‌گيري نظم جديد خاورميانه اسراييل به مثابه امريكا در جهان مركزيت فرماندهي سياسي نظامي و امنيتي و اقتصادي و علمي منطقه خاورميانه را بر عهده خواهد داشت! پروژه تجزيه عراق و سقوط بشار اسد در سوريه و بحران در لبنان و خلق داعش در منطقه با همين رويكرد مديريت شد. در تمامي اجزا و عناصر طرح‌شان شكست خوردند. سوريه پابرجا ماند. عراق تجزيه نشد. لبنان دچار بحران نشد. بساط خلافت داعش در عراق برچيده شد. در سوريه داعش و القاعده و ديگران شكست سختي خوردند. حلب از چنگال آنان آزاد شد. ايران از امواج اغتشاش‌هاي تحت عنوان انقلاب ژينا كه توسط امريكا - اسراييل مديريت شده بود، عبور كرد.  اكنون درست در بحبوحه جنگ رواني اسراييل و هم‌پيمانان و رسانه‌هاي پيدا و پنهانش عليه حزب‌الله، شاهد سخنان شيخ نعيم قاسم بوديم. اين سخنان درست بهنگام و به بهترين وجه و با دقيق‌ترين واژگان مطرح شد.  يكم: سخنان شيخ نعيم قاسم به عنوان معاون شهيد سيد حسن نصرالله اين پيام را در بر داشت كه در غياب سيد حسن نصرالله رهبري حزب‌الله منسجم و پايدار است. 
دوم: شيخ نعيم قاسم بر تداوم خط مشي سيد حسن نصرالله تاكيد كرد. سخنانش با طمانينه و تسلط بود. نكته‌اي كه مورد توجه قرار گرفت او از اتاقي معمولي كه نور آفتاب از لاي شبكه آفتابگير ديده مي‌شد؛ سخن مي‌گفت. پيدا بود اتاق در معرض نور آفتاب است.
سوم: به توانايي هماهنگ‌سازي سازمان رزمي حزب‌الله اشاره كرد. وقتي فرماندهي شهيد مي‌شود. به سرعت جانشين او به جايش جايگزين مي‌شود و آن جانشين نيز جانشيني دارد. يعني ساختار هرمي پلكاني فرماندهي حزب‌الله به سرعت و بهنگام با شرايط شهادت فرماندهان قابليت تطبيق و هماهنگي دارد. البته اين شيوه مديريت در نحوه مديريت نظامي و رزمي پيامبر اكرم صلوات‌الله عليه سابقه دارد. گاه با توجه به دشواري موقعيت پيامبر تا سه يا چهار نفر را به فرماندهي سريه‌اي انتخاب مي‌كرد تا اگر هر يك شهيد شد؛ جانشين او فرماندهي را بر عهده بگيرد. در اين صورت هيچگاه شهادت فرماندهي موجب از هم گسيخته شدن لشكر يا سپاه نمي‌شد. ژنرال طلاس وزير سابق دفاع سوريه در كتاب «پيامبر و آيين نبرد» به اين نكته به خوبي پرداخته است. بديهي است كه در جنگ زميني ارتش اسراييل كه ظاهرا مقدمات آن را فراهم كرده‌اند. شاهد اين شيوه سازماندهي رزمي حزب‌الله خواهيم بود. اين شيوه در جنگ ۳۳ روزه آزموده شده و سربلند از آزمون بيرون آمده است. ظاهرا ارتش اسراييل با حمايت‌هاي ويژه امريكا در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري امريكا كه دموكرات‌ها مي‌خواهند براي پيروزي در انتخابات و جذب آراي يهوديان و كسب حمايت لابي اسراييل هر چه دارند بر سر اسراييل شاباش كنند. ترامپ هم وعده داده است كه كشور اسراييل خيلي كوچك است بايست آن را بزرگ كرد! با زبان بدنش و شيوه دلال مآبانه‌اش هم اين كوچكي و بزرگي را نشان داد.
منطقه و جبهه مقاومت به ويژه حزب‌الله و حماس در يكي از مهم‌ترين و حساسترين سرفصل‌هاي خود قرار گرفته است. در اين موقعيت بسيار دشوار بديهي است كه نگاه ملت‌هاي منطقه و جبهه مقاومت به ايران است و نگاه دولت‌هاي هم‌پيمان امريكا و اسراييل هم به امريكا و اسراييل!
چهارم: نكته پر لطف مهم ديگري كه در سخنان شيخ نعيم قاسم بود. اشاره به اين حقيقت آرماني بود كه در سازمان حزب‌الله تبديل به واقعيت محسوس شده است. گفت ما در حزب‌الله يك قلب داريم. يعني هارموني و هماهنگي كامل وجود دارد. مبارزه‌اي براي اينكه چه كسي دبيركل شود ندارند. دولت سايه ندارند. همه در پرتو آفتاب دولت ولايت و جهاد و شهادت مسابقه مي‌دهند. امري كه ما در ايران امروز در فضاي سياسي بعد از انتخابات بدان بيش از هميشه نيازمنديم.