تفکیک میان پنتاگون و اسرائیل موضوعیت ندارد 

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا اخیراً لفاظی‌های گوناگونی را علیه جمهوری اسلامی ایران و رویکرد مقتدرانه و مدبرانه کشورمان در قبال جنگ غزه صورت داده است. این لفاظی‌ها که از ابتدای جنگ غزه به صورتی مستمر ادامه داشته است، در جریان جنایت اخیر رژیم اشغالگر و سفاک صهیونیستی در ضاحیه که منتج به شهادت سید مقاومت شد، به نقطه اوج خود رسید. بلافاصله پس از وقوع این جنایت تروریستی، رئیس پنتاگون همانند رژیم اشغالگر قدس از بین بردن زیرساخت‌های تهاجمی حزب‌الله را ضروری دانست و نسبت به هرگونه اقدام مستقیم ایران علیه رژیم اسرائیل به تهران هشدار داد. آستین مدعی شد که چنین اقدامی نتایج سنگینی را برای ایران در پی خواهد داشت. 
اما وقوع عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، خط بطلانی بر مواضع پنتاگون و سنتکام بود. اکنون لوید آستین دو شکست را در یک برهه زمانی تحمل می‌کند؛ یکی شکست در نفوذ به اهداف از پیش تعیین شده واشینگتن و تل‌آویو در جنوب لبنان و شکست در برابر رزمندگان حزب‌الله و دیگری، عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عمق استراتژیک اراضی اشغالی که منجر به نابودی بخشی از توان رزمی صهیونیست‌ها و متعاقباً، ایجاد موازنه وحشت به سود جبهه مقاومت شده است. 
پس از وقوع عملیات وعده صادق ۲، لوید آستین از یک سو تأکید کرد که واشینگتن درصدد جنگ با تهران نیست و از سوی دیگر، اذعان کرد هرگونه تصمیمی در مواجهه با عملیات موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران که از سوی تل‌آویو صورت گیرد با حمایت کلی امریکا همراه خواهد بود. قدر متیقن مواضع گذشته و اخیر لوید آستین مشخص است؛ امریکا نه تنها حامی، بلکه شریک هرگونه جنایت و اقدامی است که صهیونیست‌ها علیه ایران یا دیگر اضلاع جبهه مقاومت صورت می‌دهند. در اینجا تفکیک و غیریت‌سازی میان واشینگتن – تل‌آویو موضوعیتی ندارد و صرفاً نوعی خطای شناختی و محاسباتی در میدان نبرد و فرامتن آن به شمار می‌آید. 
از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، پنتاگون و سنتکام در ارتباط مستقیم با گالانت و دیگر مقامات کابینه جنگ رژیم اشغالگر قدس قرار داشته‌اند. 


اعزام هزاران تفنگدار امریکایی به اراضی اشغالی با هدف پشتیبانی از نسل‌کشی و جنایات رژیم متوحش صهیونیستی در نوار غزه، لبنان و دیگر نقاط منطقه، تنها مصداق «حمایت راهبردی از صهیونیست‌ها» نبوده و معنای اصلی آن، همدستی با تل‌آویو در جنگ اخیر است. بدون شک این موضوع تبعات بسیار سختی برای واشینگتن در برداشته و مواضع آن را در منطقه غرب آسیا به اهدافی مشروع برای جبهه مقاومت تبدیل کرده و خواهد کرد. 
قدر متیقن دیگر شرایط اخیر، شکست مشترک پنتاگون و ارتش رژیم صهیونیستی در مدیریت بحرانی است که گریبانگیر آن‌ها شده و روز به روز ابعاد آن گسترش پیدا می‌کند. لوید آستین تصور می‌کرد تهدیدات وی علیه جمهوری اسلامی ایران، مانع از انتقام کشورمان از صهیونیست‌ها بابت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، شهید اسماعیل هنیه و شهید نیلفروشان خواهد شد، اما مانور موفقیت‌آمیز موشک‌های ایرانی در عمق استراتژیک اراضی اشغالی جایی برای تعبیر توهم وزیر دفاع امریکا باقی نگذاشته است. اکنون تکلیف پنتاگون وکاخ سفید مشخص است؛ این دو در هرگونه اقدامی که صهیونیست‌ها علیه ایران و در واکنش به عملیات وعده صادق ۲ صورت دهند، شریک بوده و همین مسئله، جایی برای تفکیک واشینگتن و تل‌آویو در عملیات‌های انتقامی بعدی کشورمان باقی نخواهد گذاشت.