وضع تندرو‌ها در مقابل اسرائیل صدای خود اصلاح‌طلبان را هم درآورد

جوان آنلاین: در شرایط جدید منطقه و بالطبع ایران، برخی تندرو‌های داخلی در جریان اصلاح‌طلب به دنبال آن هستند که با سوءاستفاده از این شرایط خاص، امتیازات مدنظر خود را از نظام بگیرند. این موضوع از دید کسی مثل احمد شیرزاد که خود هم فرد چندان معتدلی در سیاست محسوب نمی‌شود، پنهان نمانده و صدای اعتراض او بلند شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از مواضع و کنش‌های برخی اصلاح‌طلبان اذعان کرد که در شرایط کنونی منطقه این بخش از اصلاح‌طلبان به دنبال گروکشی با نظام هستند. 
احمد شیرزاد طی گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد با انتقاد از برخی اصلاح‌طلبان که تأکید دارند باید در برابر اسرائیل خویشتنداری کرد و نباید به تجاوزات آن در شرایط کنونی پاسخ داد، تصریح کرد: «صرف پرهیز از تنش همیشه امنیت‌ساز نیست. وقتی با یک طرف متجاوز روبه‌رو هستیم، سکوت در مقابل تجاوزگری طرف مقابل، باعث جری‌تر شدن او و ضربات خصمانه بعدی او می‌شود. ایران در منطقه بار‌ها صبوری از خود نشان داده است. اسرائیل بسیاری از نیرو‌های ایران در سوریه، عراق و لبنان را به شهادت رساند. اما به هر حال در نقطه و در جایی باید این اراده و استحکام امنیتی به رخ طرف مقابل کشیده شود. در واقع این پالس باید ارسال شود که هر اقدام خصمانه‌ای با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود.»
آنچه شیرزاد گفته، اصلی بدیهی در فضای سیاست بین‌الملل محسوب می‌شود و لذا کسی منکر آن نمی‌شود، مگر اینکه دنبال حل ماجرا از طریق به رسمیت شناختن دولت جعلی و تروریستی اسرائیل باشد یا آنکه مطالبات داخلی و دست چندم خود را خیلی مهم‌تر از سرنوشت مردم غزه و البته سرنوشت همه ملت‌های محور مقاومت بداند. شیرزاد در ادامه با اشاره به گزاره مورد تأکید برخی از دوستان اصلاح‌طلب خود که اشاره دارند برای مقابله با دشمن داخلی باید به فوریت مسئله فیلترینگ و قانون حجاب حل شود، این نوع مواجهه را خلط موضوعات امنیتی با مسائل فرهنگی دانست و تأکید کرد «با استدلال‌های گذرا و شرطی کردن و مدت‌دار شدن موضوعات نمی‌توان دستاورد کسب کرد. در موضوعاتی که به مسئله امنیت ملی و مصالح عمومی کشور ارتباط دارد، نمی‌توان اهمال ورزید و گروکشی کرد. بحث انسجام در بحران سیاسی و امنیتی اخیر بسیار مهم است. کسانی که دل‌شان برای ایران می‌سوزد باید با مسئولان کشور همدلی کنند و یک‌صدایی در مواجهه با دشمن خارجی از ایران ارسال شود. شخصاً نمی‌پسندم که با استدلال‌های سیاسی و امنیتی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی مواجه شویم. البته ذکر این نکته هم ضروری است که در چنین شرایطی نهایت کج‌سلیقگی است که اقدامات نامربوط در بحث‌های مرتبط با فیلترینگ، حجاب و مسئله زنان در پیش گرفته شود. امروز زمان مناسبی برای دامن زدن به تنش‌های اجتماعی و فرهنگی نیست.» بیان این مطالب از سوی این چهره اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که در شرایط کنونی بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان تحلیل درستی از شرایط کنونی منطقه ندارند و علاوه بر آن، برنامه‌های آنان نیز کمترین میزان همپوشانی را با منافع ملی دارد.