بلندپرواز‌ها مراقب بال و پرشان باشند!

در روز‌های اخیر و در شرایط پیچیده و غریب منطقه در حالی که جبهه مقاومت و جبهه صهیونیسم وارد یک تقابل سهمگین تاریخی شده‌اند، در شرایطی که بعضی رهبران بزرگ جبهه مقاومت به شهادت رسیده‌اند و گروه‌های اسلامی روز‌های سخت و پرکار خود را پشت سر می‌گذارند، در روز‌هایی که بنگاه‌های خبری غرب و صهیونیسم در تلاشند ایران را به طور مستقیم وارد این نبرد کنند و در ابعاد رسانه‌ای، نظامی و سیاسی پنجه در پنجه ایران افکنده‌اند، امارات‌متحده عربی مأمور می‌شود از طریق شورای همکاری خلیج فارس و این‌بار با پشتیبانی وسیع اتحادیه اروپا ایران را درگیر بعد تازه‌ای از تقابل‌های منطقه‌ای و یک دعوای حقوقی سابقه‌دار فیمابین طرفین را تبدیل به یک بحران منطقه‌ای کند. امارات‌متحده با دعوت از قدرت‌های جهانی در نشست‌های منطقه‌ای و کسب حمایت آن‌ها سعی می‌کند باب تازه‌ای از تقابل و درگیری را به روی ایران بگشاید. 
 امارات‌متحده پیش از عملیات تاریخی هفتم اکتبر علناً به سوی عادی‌سازی مناسبات خود با رژیم منحوس صهیونیستی می‌رفت و حتی چندباری میزبان نفتالی بنت و اسحاق هرتزوگ، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور رژیم شده بود. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم خبر‌هایی مبنی بر شکل‌گیری همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی بین این دو رژیم رسانه‌ای شد، حتی بعد از عملیات اکتبر و اسارت غاصبان و افسران رژیم به دست مجاهدان حماس، امارات در پیامی از این عمل گروه‌های مقاومت ابراز نارضایتی کرد! حالا به نظر می‌رسد در شرایطی که رژیم‌صهیونیستی دست نیاز به سوی تمام دوستان و متحدان خود دراز کرده است، این کشور کوچک عربی سعی دارد به نوبه خود با به‌راه انداختن شوی حقوقی و سیاسی در منطقه با اظهارنظر‌های بلندپروازانه خود تمامیت ارضی ایران را در مرز‌های جنوبی زیر سؤال ببرد و چشم طمع به مالکیت بعضی جزایر ایرانی داشته باشد تا بخشی از توان سیاسی ایران را منعطف به این مسئله کند و اجماعی منطقه‌ای یا جهانی علیه ایران به راه اندازد. 
 دیپلمات‌ها و مقامات ایرانی پاسخ‌های درخوری خطاب به بلندپروازان منطقه‌ای و حامیان اروپایی آن‌ها داده‌اند و کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی هم با به راه‌انداختن پویش‌های مختلف، حمایت قاطع خود را از حاکمیت جغرافیایی ایران بر جزایر اعلام کرده‌اند. خوب است که شیوخ مدعی مسلمانی در امارات، «قاعده اعانه بر اثم» را در منابع فقهی خود مرور کنند و به جای خوش‌رقصی در مجلس صهیونیسم به حمایت از برادران دینی مظلوم خود در غزه بپردازند. دیپلمات‌ها و حقوقدانان اماراتی هم دعاوی بلندپروازانه خود را که ۴۰ سال است در مجامع و محاکم حقوقی بین‌المللی راه‌به جایی نبرده است، رها کنند و با اظهارنظر‌های نسنجیده و خلاف قواعد بین‌المللی، چشم به تمامیت ارضی ایران ندوزند و با مرور تاریخ، هم پیشینه تاریخی مالکیت جزایر خلیج فارس را مطالعه و هم سرنوشت کسانی را که چشم به خاک ایران دوخته بودند، یادآوری کنند. آیندگان تاریخ درباره حاکمان امروز کشور‌های اسلامی قضاوت سختی خواهند کرد که در شرایط حیاتی نبرد بین مسلمین و مستکبرین، حاکمان هر کشور در کدامین سوی تاریخ ایستاده بودند و حامی کدام جبهه بودند. اگر از خدا و آه مظلومان نمی‌هراسید، پس از قضاوت نسل‌های آینده کودکان فردای کشورتان در کتاب‌های تاریخ بهراسید!