وقت سفارت انگلیس چگونه گرفته می شود ؟


انگلستان به عنوان یکی از کشورهای شناخته شده اروپایی در اکثر کشورها کارگزاری‌هایی جهت انجام امور مهاجرتی متقاضیان قرار داده است. برای دریافت وقت سفارت انگلیس در کشور ما هم چندین کارگزاری مختلف وجود دارد؛ اما خوشبختانه در حال حاضر وب سایت رسمی سفارت این کشور هم به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد.

بنابراین شما در صورت نیاز می‌توانید وقت خود را از طریق وب سایت این کشور دریافت کنید.همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ حجم بالای درخواست متقاضیان برای دریافت وقت سفارت انگلیس است. بنابراین حوصله به خرج دادن و مراجعه به کارگزاری فعال‌تر در این زمینه می‌تواند به شدت برای شما راهگشا باشد.

از طرف دیگر پیش از اقدام به دریافت وقت سفارت انگلیس باید حتماً هزینه لازم برای دریافت وقت سفارت را هم آماده کنید. در ادامه به توضیح چگونگی گرفتن وقت سفارت انگلیس و همچنین مراحل آن پرداخته‌ایم.

وقت سفارت انگلیس در ایران

از سال ۱۳۹۴ به بعد سفارت انگلستان مجدداً فعللیت خود در کشور ما را آغاز کرد. با آغاز به کار سفارت انگلیس در ایران بسیاری از شهروندان به سادگی می‌توانند امورات مربوط به مهاجرت یا دریافت ویزای توریستی خود را در کشور انجام بدهند. با وجود اینکه همچنان امکان دریافت وقت سفارت انگلیس از کشورهای امارات و ترکیه برای ایرانیان وجود دارد؛ اما مطمئناً سریع‌ترین راه ممکن برای دریافت وقت سفارت مراجعه به کارگزاری‌های سفارت این کشور در داخل ایران است. بنابراین شما می‌توانید برای دریافت وقت سفارت انگلستان به یکی از این کارگزاری‌ها مراجعه کرده و مراحل دریافت وقت را به صورت غیر حضوری انجام بدهید.

وقت سفارت انگلیس در تهران

همانطور که در جریان هستید؛ سفارت اصلی انگلستان در شهر تهران خیابان فردوسی قرار گرفته است.با این حال این سفارت در شهر تهران به هیچ وجه خدمات حضوری بدون وقت قبلی انجام نمی‌دهد و شما حتماً باید برای دریافت وقت قبلی با کارگزاری‌های سفارت یا سایت رسمی آن در ارتباط باشید. در واقع تمام امورات مربوط به دریافت ویزا و همچنین خدمات کنسولگری سفارت انگلستان در تهران به واسطه کارگزاری‌ها و سایت آن انجام می‌شود. سایت سفارت انگلستان اغلب در زمینه ارائه وقت به متقاضیان ایرانی فعالیت می‌کند.اما شاید دریافت وقت فوری از سایت سفارت انگلستان برای شما چندان ساده نباشد. به همین دلیل برخی از کارگزاری‌ها و شرکت‌های مهاجرتی به صورت مستقیم با سفارت این کشور همکاری کرده و خدمات ارائه وقت را انجام می‌دهند. بنابراین شما با مراجعه به سایت این کارگزاری‌ها می‌توانید اولین وقت ممکن را دریافت کنید.

وقت سفارت انگلیس چقدر طول میکشد؟

در حالت معمول برای گرفتن وقت سفارت انگلستان به حدود ۴۰ تا ۶۰ روز زمان نیاز خواهید داشت. در واقع حدوداً اغلب وقت‌های سفارت انگلستان برای یک ماه آینده صادر می‌شود؛ اما در شرایط خاص و اضطراری از آنجایی که حجم تعداد تقاضای مردم برای دریافت وقت سفارت انگلستان بالاست؛ امکان دریافت وقت فوری هم فراهم شده است. در واقع شما می‌توانید با ارائه مدارکی که اثبات کننده قرارگیری شما در یک موقعیت اضطراری و اورژانس است؛ وقت فوری این سفارت را دریافت کنید. وقت فوری سفارت انگلستان حدوداً ظرف ۲ الی ۳ هفته بعد تعیین خواهد شد و امکان دریافت نوبت سریعتر از این وجود ندارد. البته گاهی اوقات به دلیل رخداد برخی از شرایط فوری و همچنین وجود موقعیت‌های خاص ممکن است سفارت به شما وقت سریع‌تری هم بدهد.

نحوه دریافت وقت سفارت انگلیس

توضیح دادیم که در حال حاضر از دو راه مختلف می‌توان وقت سفارت انگلستان را دریافت کرد. اما هر یک از این روش‌ها برای یک ماه آینده وقت مراجعه صادر خواهند کرد. بنابراین شما برای دریافت وقت سفارت باید در زمان صحیح اقدام کنید. همانطور که توضیح دادیم؛ سفارت انگلستان با یکی از کارگزاری‌های فعال در ایران به صورت مستقیم همکاری می‌کند.

این کارگزاری هم نسبت به ارائه خدمات برای متقاضیان فعالیت انجام می‌دهد. همچنین از طرف دیگر سایت رسمی سفارت انگلستان که در سال‌های گذشته داخل ایران هم فعال شده است؛ برای متقاضیان وقت تعیین می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از هر دو روش برای دریافت وقت استفاده کنید. اما تفاوت این دو روش امکان صدور وقت سریع‌تر از طریق کارگزاری برای متقاضیان خواهد بود.

بنابراین شما باید به مقدار زمان خود برای دریافت ویزا و همچنین سایر مسائل از جمله بودجه شما برای دریافت وقت توجه کنید. مهم‌ترین نکته در رابطه با دریافت وقت از طریق هر یک از این روش‌ها انتخاب نوع ویزای درخواستی قبل از تعیین وقت قطعی است. با این حال در ادامه به صورت تفصیلی مراحل مختلف دریافت وقت ویزای انگلستان را شرح داده‌ایم:

دریافت وقت سفارت انگلیس از سایت رسمی

یکی دیگر از روش‌های دریافت وقت سفارت انگلستان هم مراجعه به سایت رسمی سفارت بریتانیا به آدرسGov.UK است. در واقع این سایت به صورت مستقیم خدمات ارائه وقت سفارت را به مراجعه کنندگان انجام می‌دهد.

همچنین از آنجایی که سایت قبلی سفارت به آدرسVisa۴UK دیگر در زمینه ارائه وقت فعالیت نمی‌کند؛ فقط می‌توانید از این سایت برای دریافت وقت مستقیم از سفارت انگلستان اقدام کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که هنگام دریافت وقت نوع ویزای خود را تعیین کرده و روز آن را با دقت برگزینید؛ اینگونه هنگام مراجعه به سفارت مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت.

وقت سفارت انگلیس vfs

کارگزاریvfs علاوه بر همکاری با تعدادی از کشورهای مهم اروپایی و ارائه وقت سفارت این کشورها همکاری مستقیمی هم با سفارت انگلستان در ایران دارد. در واقع شما می‌توانید از طریق این کارگزاری نسبت به دریافت وقت سفارت انگلستان اقدام کنید. البته خدمات ارائه وقت سفارت انگلستان در این کارگزاری به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و به همین خاطر هم باید حتماً به سایت کارگزاری به آدرسVFSGlobal مراجعه کنید. پس از مراجعه به سایت کارگزاری می‌توانید فرم درخواست ویزا و زمان مورد نظرتان را از روی تقویم انتخاب کنید.پس از تکمیل فرم درخواست ویزا وقت شما تایید و ثبت خواهد شد. در روز مراجعه به سفارت باید حتماً یک نسخه پرینت از تاییدیه وقت خود هم همراه ببرید.

مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت انگلیس

در ادامه مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت انگلیس و مراجعه حضوری به سفارت انگلستان در تهران را عنوان کرده‌ایم:

·            اصل پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی و کپی از تمامی صفحات پاسپورت ها ) حتما یک صفحه ی کاملا خالی داشته باشد)

·            یک نسخه تکمیل شده فرم آنلاین درخواست روادید به همراه

·            برگه تاییدیه وقت سفارت 

·            2 قطعه عکس 3.5*4.5

·            اصل و یا کپی دعوت نامه معتبر یا رزرو هتل در انگلستان

·            اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج

·            اصل و ترجمه رسمی شناسنامه

·            اصل و ترجمه رسمی کارت ملی

·            اصل و ترجمه رسمی کارت معافیت یا پایان خدمت

·            اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی 

·            رزرو بلیط هواپیما به مقصد انگلستان

·            مدارک میزبان در انگلستان 

·            اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای سه ماه گذشته، سپرده های بانکی و …

·            اصل نامه تمکن مالی حساب شخصی و جاری به لاتین، حساب سپرده‌ بانکی و …

·            برای مدیران و سهامداران، اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین طی شش ماه گذشته

·            ترجمه رسمی (توسط دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تایید امور خارجه نیست

·            تمامی مدارک باید در سایز A4 ارائه شوند

·            به مدارک نباید هیچ منگنه، گیره و یا سوزنی وصل باشد.

هزینه گرفتن وقت سفارت انگلیس

قیمت وقت سفارت انگلستان ممکن است از ۱۲۹ دلار تا ۱۰۲۸ دلار با توجه به نوع ویزای شما کاملاً متفاوت باشد. بنابراین در روز مراجعه به سفارت حتماً به میزان لازم وجه نقد به همراه داشته باشید و همچنین نوع ویزای خود را قبل از مراجعه تعیین کنید. توجه کنید که در صورت همراه نداشتن وجه نقد امکان پرداخت این مبلغ با کارت بانکی وجود ندارد.

آدرس سفارت انگلیس

بریتانیا در تهران در آدرس شماره ۱۹۸ خیابان فردوسی واقع شده است و مرکز فرهنگی این کشور هم در باغ قلهک قرار دارد.با این حال شما برای ارائه مدارک جهت دریافت ویزای شنگن و همچنین مصاحبه حضوری باید حتماً به آدرس خود سفارت مراجعه کنید.