دانلود pdf و خرید کتاب درسی با قیمت مناسب

چکیدهدر این نوشته به طور کامل در خصوص خرید کتاب درسی یا دانلود pdf اون صحبت کردیم و بهتون آموزش دادیم چجوری میتونید کتاب درسی رنگی و با کیفیت مناسب رو با حداقل قیمت تهیه کنید.

توی این نوشته قصد داریم نحوه دانلود فایل پی دی اف کتاب های درسی و دبیرستان رو بهتون آموزش بدیم و با نحوه خرید نسخه فیزیکی کتاب درسی آشنا بشیمپس اگه دغدغه داشتن کتاب های درسی رو دارید حتما این نوشته رو با دقت دنبال کنید.

اهمیت کتاب درسی

همونطور که همیشه گفته شده اولین وسیله برای تحصیل و آموزش تو مدارس کتاب های درسی هستنکتاب های درسی برای مقاطع و رشته های مختلف با هم تفاوت هایی دارن که دانش آموزان و والدین با توجه به پایه و رشته تحصیلیشون می تونن اونو تهیه کنن.

خرید کتاب درسی

معمولا اکثر دانش آموزان از فصل تابستان قبل از شروع شدن مدارس کتاب های درسی خودشون رو تهیه میکننبرای تهیه کتاب درسی دانش آموز یا والدین تو زمان تعیین شده میتونن به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (irtextbook) مراجعه کنن و با ثبت درخواست، خرید کتاب مقطع و رشته مورد نظرشون رو انجام بدن.

تهیه کتاب درسی توسط پشت کنکوری ها یا جاماندگان ثبت نام

اما خب همیشه خرید کتاب مقدور نیستو بعضی افراد مثل دانش آموزانی که پشت کنکوری هستن در زمان تحصیلشون کتاب های درسی رو تهیه کردن، به همین خاطر چون از سهمیه خودشون استفاده کردن نمیتونن دوباره برای خرید کتاب توی سامانه توزیع مواد آموزشی ثبت نام کنن.

از طرفی افرادی که از ثبت نام توی سامانه جا موندن چون نیاز دارن محتوایی که مطالعه میکنن رو با توجه به تغییرات سال تحصیلی جدید آپدیت کنن باید کتاب هاشون رو تعویض کنند.

این دو دسته دانش آموزان دو راه دارند:

راه اول

دانلود پی دی اف کتاب های درسی که در ادامه بطور کامل روش اون رو ذکر می کنیم.

راه دوم

روش دوم خرید کتاب درسی تکجلدی به صورت آزاد هستمراکزی وجود دارند که نسخه فیزیکی کتاب های درسی رو به فروش می رسونن و شما می تونید برای سفارش کتاب درسی از اون ها اقدام کنید.

یکی از مزایای استفاده از روش دوم اینه که شما نیاز نیست همه کتاب هارو خریداری کنیدمثلا اگه کنکوری هستید فقط دروس اصلی که در کنکور قراره ازشون سوال طرح بشه رو تهیه می کنیدکتاب درسی زیست از سال دهم تا دوازدهم و کتاب درسی شیمی از مهم ترین درس های رشته تجربی هستن که می تونید فقط این کتاب هارو تهیه کنید.

خرید کتاب درسی باید انجام بشه یا نه؟

صد در صد همه دانش آموزا به کتاب های کمک درسی نیاز دارن و برای شروع سال تحصیلی باید کتاب های درسی مقطع تحصیلی شون رو تهیه کنن تا بتونن وارد مدرسه بشن و با دانش آموزای دیگه رقابت کنن.

حتی دانش آموزهایی که برای کنکور مطالعه میکنن هم از این قاعده مستثنا نیستن و خیلی اوقات دیده شده که برای اینکه بتونن زودتر از حد معمول شروع به خوندن مطالب کتاب درسی کنن کتاب های مورد نیازشون رو خریداری کردن و یا از فایل های پی دی اف کتاب ها که توسط آموزش و پرورش در اختیار دانش آموز قرار میگیره استفاده میکنن.

زمان ثبت نام کتاب درسی

به طور معمول ثبت نام برای خرید کتاب درسی توسط دانش آموزا، والدین و معلمین از فروردین ماه شروع میشه و تا خرداد ماه ادامه دارهو توی این تاریخ افراد باید جهت خرید انفرادی و یا گروهی کتاب درسی اقدام کنن و بعد از ثبت کتاب های درسی مورد نیازشون تو شهریور ماه میتونن کتاب هاشون رو از مدرسه تحویل بگیرن.

کتاب کمک درسی بخریم یا درسی؟


این سوالیه که ذهن خیلی از دانش آموزا رو مشغول خودش کرده که:

  • آیا در کنار کتاب های درسی نیاز به کتاب های کمک درسی هم داریم؟
  • یا فقط کتاب های کمک درسی بگیریم به جای کتاب درسی کافیه؟

خب اگه بخوایم به این سوال جواب بدیم باید بگیم که بله به هر دو نیاز داریدیعنی هر دانش آموزی که قصد داره نتیجه مطلوبی تو مدرسه یا برای کنکور کسب کنه نیاز داره که علاوه بر کتاب های درسی که اولین اقدام محسوب میشه و واجبه، کتاب های کمک درسی هم تهیه کنه تا بتونه مباحث مختلف رو خیلی کامل تر و با نکات کنکوری یا امتحانی آموزش ببینه.

کتاب درسی منبع اصلی مطالعه است

کتاب های درسی منبع اصلی دروس مختلف هستن و بدون شک مدارس و معلم ها با توجه به این کتاب ها به دانش آموزای خودشون تدریس می کنن به همین خاطر اینکه با خودمون فکر کنیم که شاید تهیه کتاب درسی مهم نباشه و میشه از کتاب های دیگه به جای اونا استفاده کرد قطعا تفکر اشتباهیه.

چرا باید از کتاب کمک درسی هم استفاده کنیم؟

اما کتاب کمک درسی هم همونطور که بالا هم اشاره بهش کردیم اهمیت خودشو داره چون کتاب درسی برای بعضی از دروس به خصوص دروس تخصصی اونقدرا که یه دانش آموز با سطح بالا و به دنبال پیشرفت نیاز داره مطالب رو تجزیه تحلیل و موشکافی نکرده و در کنارش تدریس سوالات زیادی هم نداره که بتونه جوابگو دانش آموز برای پاسخ دادن به سوالات امتحانات نهایی، المپیاد ها و از همه مهم تر کنکور بشه.

به همین خاطر تمام مشاورین رتبه برتر در کنار تهیه کتاب های درسی، کتاب های کمک درسی رو هم پیشنهاد میکنن تا دانش آموزا بتونن سطح خودشون رو نسبت به سوالات کنکور و آزمون های مختلف بالا بیارن و با خوندن درسنامه های متفاوت نسبت به کتاب درسی و حل سوالات پر تعداد شرایط رو برای موفقیت خودشون هموار کنن.

پی دی اف کتاب های درسی رو از کجا دانلود کنیم؟


اولین مرجع و بهترین مرجع برای تهیه پی دی اف کتاب های درسی سایت chap.sch.ir هستشاین سایت تحت نظرات آموزش و پرورش فعالیت میکنه و تمام کتاب های درسی رو برای تمامی مقاطع و رشته های مختلف به شکل پی دی اف موجود داره کع دانش آموزا میتونن با مراجعه به بخش ها و دسته بندی های گوناگونی که تو این سایت در نظر گرفته شده پی دی اف کتاب مدنظرشون رو دانلود کنن.

از خوبی های این سایت میشه به، به روز بودن کتاب ها اشاره کرددر واقع جدیدترین نسخه هر کتاب رو میتونید به شکل پی دی اف در سایت چاپ مشاهده کنیدالبته کتاب های درسی چاپ سال های گذشته هم توی این سایت موجوده و اگه فکر میکنید که این کتاب ها مورد نیازتون هستن با رفتن به بخش مربوطه یا سرچ کتاب اونا رو جست و جو و دانلود کنید.