دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور وسیله ای بسیار کاربردی و مهم در جوامع متمدن بشری است که در بخش های مختلف جوامع بشری از آن استفاده می شود و اهمیت بسیار زیادی برای زندگی شهری و مدرن دارد، خصوصا استفاده از این ابزار در کشور ایران که هنوز با مشکل قطعی برق سراسری رو به رو می شود بسیار مهم است.

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر برق سراسری کشور دچار مشکل شود در بخش های مختلف جامعه مانند: بیمارستان ها، ادارات و مراکز درمانی و ... چه مشکلاتی به وجود می آید؟ تصور کنید که در حین جراحی بیماران در بیمارستان ها با قطعی برق مواجه شویم و تمامی تجهیزات جراحی از کار بیفتند. مسلما در چنین شرایطی بیمار در حین جراحی جان خود را از دست می دهد و از اتاق عمل زنده بیرون نخواهد آمد.

این موارد اهمیت استفاده از دیزل ژنراتور در جوامع امروزی را نشان میدهد زیرا دیزل ژنراتورها در مواقعی که دسترسی به برق سراسری کشور از بین می رود و یا هر گونه اختلال و مشکلی در آن ایجاد می شود، برق مورد نیاز را تامین می کند و در نتیجه با به کار بردن این دستگاه در بیمارستان ها به علت قطعی برق سراسری، جان بیماران تهدید نمی شود که البته این موضوع فقط یک نمونه بارز از اهمیت استفاده از دیزل ژنراتور است و علاوه بر آن در شرایط بسیار گوناگون دیگری نیز این دستگاه به میزان زیادی اهمیت دارد و مشکلات قطعی برق را از بین می برد.

دیزل ژنراتور چیست و اجزای تشکیل دهنده آن چه می باشند؟

دیزل ژنراتور در واقع دستگاهی است که آن را تحت عنوان برق اضطراری نیز می شناسند و در مواقعی که دسترسی به برق شهری از بین می رود، نیروی برق تولید شده توسط این دستگاه را مورد استفاده قرار می دهند؛ لازم به ذکر است که دیزل ژنراتورها از دو بخش اصلی تشکیل می شوند که بخش های تشکیل دهنده آن عبارتند از: موتور دیزلی و آلترناتور. با به کار گیری این بخش ها در دستگاه برق اضطراری، سوخت دیزلی یعنی همان گازوئیل به برق تبدیل می شود.

موتور دیزلی

موتور دیزلی یکی از بخش های تشکیل دهنده دیزل ژنراتور است که وظیفه فشرده سازی هوا را به عهده دارد و با انجام این کار در سیلندر ها عملیات احتراق انجام می شود و موتور فعالیت خود را آغاز می کند. موتورهای دیزلی از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کنند که به همین دلیل آنها را تحت عنوان موتور دیزلی می شناسند.

آلترناتور

آلترناتور وسیله ای است که به کمک آن انرژی مکانیکی در دیزل ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود که انجام این عملیات توسط سیم پیچ ثابت و سیم پیچ چرخشی در آلترناتور انجام می شود. به عبارت دیگر آلترناتور ها به شفت موتور وصل می شوند و اتصال آن به شفت موتور باعث به چرخش در آمدن سیم پیچ چرخشی می شود.

معرفی دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور نو

در این مجموعه که به عنوان وارد کننده و فروشنده دیزل ژنراتور در ایران فعالیت دارد، امکان تهیه انواع دیزل ژنراتور به صورت نو را خواهید داشت و میتوانید بر حسب نیاز و نوع کاربرد آن را در برندهای مورد نظر و با قدرت و توان مورد نیاز خریداری کنید.

دیزل ژنراتور دست دوم

در فروشگاه های فروش دیزل ژنراتور علاوه بر انواع دستگاه برق اضطراری نو امکان تهیه دیزل ژنراتور دست دوم نیز وجود دارد و خرید انواع دست دوم دیزل ژنراتور برای کسانی مناسب است که بخواهند با صرف هزینه کمتر دیزل ژنراتور مد نظر خود را تهیه کنند. لازم به توضیح است که انواع دست دوم این دستگاه در این مجموعه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و سالیان بسیار زیاد می توان از انها استفاده کرد.

دیزل ژنراتور ایرانی

ایران از جمله کشورهای فعال در حوزه ساخت و تولید موتور برق اضطراری است که مجموعه های تولید کننده این دستگاه می توانند نیاز به دیزل ژنراتور را در کشور تامین کنند و ما را از برندهای خارجی بی نیاز سازند. البته با این وجود که کیفیت دیزل ژنراتور ایرانی بسیار زیاد است و از شرایط خوبی برخوردار است، باز هم عده زیادی ترجیح می دهند که انواع خارجی آن را تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند.

در هر صورت این مجموعه بهترین انواع برندهای دیزل ژنراتور را در دسترس مردم قرار داده است که در وب سایت می توانید به بررسی انواع آن و ویژگی هایش بپردازید؛ به عنوان مثال: دیزل ژنراتورهای تولید شده توسط برند موتورسازان تبریز از بهترین گزینه های ایرانی محسوب می شود که مسلما برای خرید آن به صرف هزینه کمتری در مقایسه با برند های خارجی نیاز دارید و علاوه بر آن تعمیر و خدمات پس از فروش این دستگاه ها نیز در مقایسه با انواع خارجی مناسب تر است.

دیزل ژنراتور خارجی

دیزل ژنراتور ها نه تنها در انواع ایرانی بلکه در انواع خارجی نیز در دسترس شما هموطنان عزیز قرار گرفته اند که این مجموعه بهترین و معروف ترین انواع دیزل ژنراتور خارجی با برندهای معتبر جهانی را در اختیار هموطنان عزیز قرار داده است و این مجموعه به صورت مستقیم به عنوان وارد کننده انواع دیزل ژنراتورهای خارجی محسوب می شود که واردات این دستگاه را در انواع چینی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی انجام می دهد. در نتیجه با خرید انواع دیزل ژنراتورهای خارجی از این مجموعه از بهترین برندهای جهانی برخوردار خواهید شد.

 بخش پایانی

بر اساس اهمیت دیزل ژنراتور به شما همطونان عزیزی که قصد خرید انواع دیزل ژنراتور را دارید، توصیه می کنیم که در حین خرید این دستگاه آن را بر اساس شرایط خود و بر حسب نوع و میزان نیاز به برق اضطراری تهیه کنید. به عنوان مثال: اگر به میزان کمی به برق اضطراری نیاز داشته باشید و یک دستگاه مقرون به صرفه بخواهید انواع دست دوم میتواند گزینه مناسبی باشد اما برای مصارف بسیار زیاد و طولانی مدت انواع نو این دستگاه میتواند بهتر باشد.