تاثیر قطعی برق بر کسب و کارها و راهکارهای جلوگیری از آن

تاثیر قطعی برق روی کسب و کارهای مختلف بازتاب گسترده‌ای داشته است. وابستگی دنیای امروز به انرژی برق باعث شده تا قطعی برق به عنوان بزرگ‌ترین و هزینه ‌بر ترین چالش برای صنایع و کسب و کارها تلقی شود.

با وجود این همه هزینه زمان و هزینه مالی که قطعی برق برای کسب و کارهای مختلف به همراه می‌آورد، قاعدتا باید دنبال چاره و راهکاری برای کاهش این هزینه‌ها باشیم.

در ادامه به بررسی تاثیر قطعی برق روی کسب و کارها و راه‌های کاهش ضرر و هزینه‌های تحمیلی می‌پردازیم.

یکی از راه های مقابله با قطعی برق استفاده از تجهیزات برق اضطراری مانند موتور برق است.

برای خرید و اطلاع از قیمت موتور برق با واحد فروش مجموعه آبادیزل تماس بگیرید.

تاثیرات قطعی برق روی کسب و کارها

تاثیرات قطعی برق به هر کسب و کاری می‌تواند این موارد را شامل شود:

با قطعی برق ماشین آلات، تجهیزات برقی و انواع دستگاه ها دچار نوسانات الکتریکی شده و گاها صدمات جدی می بینند.

با قطعی برق اطلاعات و کارهای انجام شده روی سیستم ها ذخیره نشده و پاک می شوند.

هنگام قطعی برق دسترسی به تلفن همراه و لپتاپ پس از مدتی مشکل می شود، همچنین اینترنت های همراه ضعیف شده و مودم ها نیز کار نمی کنند و این موضوع باعث اختلال و کندی روند انجام پروژه ها می شود.

بسیاری از کارخانه ها به کلی متوقف می شوند و خطوط تولید نمی توانند به کارشان ادامه دهند.

سرورهای فروشگاه های اینترنتی و سایر خدمات دیگر در بستر مجازی به کلی خاموش و تعطیل می شوند.

خاموشی چراغ قرمزها موجب کندی حرکت و گاها تصادفات درون شهری شده و رسیدن به مقصد که شرکت یا اداره است را مشکل می کند.

خاموشی کولرها و لوازم سرمایش می تواند کارمندان را دچار گرمازدگی و بی حالی کند.

قطعی برق همچنین آثار مالی مخربی برای صنایع غذایی و آشامیدنی دارد. ذخیره مواد خوراکی بیشترین تاثیر را از قطعی برق می‌بینند. محصولاتی که باید روزها یا شاید هفته‌ها در انبارهای خنک و یخچال‌های صنعتی ذخیره شوند، به راحتی فاسد و خراب می‌شوند.

داروها باید در تمام مدت طوری انبار و ذخیره شوند که تازگی و خلوص خود را حفظ کنند. اگر یک انبار دارو فقط برای چند ساعت دچار قطعی برق شود، مقدار زیادی دارو با ارزش مالی بسیار بالا در عرض چند ساعت فاسد و خراب می‌ شود.

بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب پزشکان باید همواره به برق دسترسی داشته باشند. اگر دستگاه‌هایی که حیات بیماران به آن‍ها بستگی دارد برای فقط چند دقیقه قطع شود، خسارات جانی جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

اگر هر کدام از خدمات‌دهندگان اورژانسی با مشکل قطعی برق مواجه شود، افرادی که به این خدمات نیاز مبرم دارند با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌ شوند.

روش های مقابله با بی برقی

اتفاقات پیش‌بینی‌نشده مثل قطعی برق می‌تواند کسب و کار شما را مختل کند، اما با اقدامات زیر می‌توانید برای قطعی برق و مشکلاتی که ایجاد می‌کند آماده باشید و با حداقل ضرر، بهره‌ وری کسب و کار خود را حفظ کنید.

بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال راهی برای تأمین برق در شرایط اضطراری هستند. یکی از این راهکارها استفاده از ژنراتور برق یا همان موتور ژنراتور است که در بین مردم با نام موتور برق شناخته شده است.

موتوربرق در مناطق دور افتاده، مشاغل سیار و موارد این‌چنین کاربرد دارد. در ادامه به بررسی دقیق اینکه موتور برق چیست و چه انواعی دارد، می‌پردازیم.

تعریف موتور برق

موتور برق یا مولد الکتریکی، دستگاهی می‌باشد که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت گاز یا بنزین و حتی گازوئیل را به انرژی الکتریسیته یا همان انرژی برق تبدیل می‌نماید. البته می‌توان اذعان داشت که موتور برق همان موتور ژنراتور است که در بازار به ژنراتورهای کوچک هوا خنک و پرتابل شناخته می‌شود.

انواع موتور برق از نظر سوخت مصرفی

ژنراتورهای برق در انواع و اقسام مختلفی با توان و کاربردهای متفاوتی وجود دارد که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مثلاً ژنراتور برق موجود در یک کشتی کاملاً با ژنراتور برق یک بیمارستان متفاوت است.

موتور برق‌ها از نظر مصرف سوخت به سه دسته بنزینی، گازوئیلی (دیزلی) و گازی تقسیم می‌شوند.

مهمترین نکته برای انتخاب یک موتور برق میزان توان مصرفی یا میزان آمپر آن می‌باشد. توان موتور برق‌ها از 400w شروع می‌گردد و تا توان‌های بالا تولید می‌گردد.

موتور برق بنزینی

معمولاً برای منازل و ساختمان‌های مسکونی با متراژ کم یا باغ‌ها و ویلاها از موتور برق‌های بنزینی به دلیل در دسترس بودن سوخت و کم بودن صدای آنها نسبت به سایر انواع دیگر موتور برق‌ها استفاده می‌گردد.

موتور برق گازسوز

موتور برق‌های گازی به دلیل اینکه در خیلی از مناطق لوله‌کشی و دسترسی به گاز وجود ندارد، اصولاً کاربرد بسیار کمی دارد.

برای منازل و ساختمان‌های با متراژ بالا و همچنین مجتمع‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و … که توان موتور بالایی نیاز است برای پایین آوردن هزینه سوخت، از سوخت گازوئیل استفاده می‌گردد.

موتور برق دیزلی

موتور برق‌های گازوئیلی که به آنها دیزل ژنراتور هم گفته می‌شود به دلیل ابعاد و اندازه بزرگشان و نوع سوخت مصرفی دارای صدای بالایی می‌باشند؛ بنابراین در صورت استفاده از دیزل ژنراتور باید آنها را در اتاقک‌های عایق شده قرار داد.

کاربرد موتور برق بر اساس توان

موتور برق ها بر اساس توان مصرفی طبقه بندی می شوند.

 موتور برق ها به چهار گروه سبک - نیمه سنگین- سنگین یا صنعتی- فوق سنگین(دیزل ژنراتور) تقسیم می‌گردند.

موتور برق سبک

ان دسته از موتور برق هایی که توانشان از زیر 1 کیلووات تا زیر 2 کیلووات هستند. موارد مصرف این دستگاه ها عموما سبک در حد روشنایی - شارژ لپ تاپ و یا گوشی موبایل - اسپیکر و سایر لوازم

موتور برق نیمه سنگین

این گروه موتور برق های ما بین 3000 وات الی 5000 وات رو شامل می شوند.

موارد مصرف:

امور ساختمانی سبک نظیر هیلتی- دریل کاری - مینی فرز و غیره

تورهای مسافرتی و افرود و کمپ ها

راه اندازی تجهیزات پزشکی سیار و کم مصرف

موتور برق های سنگین و صنعتی

این گروه یکی از پر مصرف ترین دسته های موتور برق را شامل می‌شود. در این طبقه موتورهای بالای 7 کیلووات جای می‌گیرند.

موارد مصرفی شامل : جوشکاری- بالابر- سنگ فرز - کافه رستوران – تامین برق مورد نیاز منازل - برق اضطراری

نمایندگی فروش موتور برق در ایران

آبادیزل نمایندگی فروش انواع موتور برق خانگی و صنعتی در تهران بوده و سایر شهارهای ایران را هم پوشش میدهد. آبادیزل محصولات را با پلمپ کامل کارخانه در کارتن توسط پیک در تهران و توسط تیپاکس و باربری به تمام نقاط ایران در کمترین زمان ممکن ارسال خواهد کرد.

 

خرید موتور برق از آبادیزل

برای مشتریان عزیزی که قصد خرید موتور برق به صورت حضوری ندارند ما این امکان را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید به صورت آنلاین از ما خرید کنید.

برای خرید و اطلاع از مشخصات فنی، لیست قیمت موتور برق با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید

شماره های تماس۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴