اخبار ایران در 24 ساعت گذشته


چکیده : اخبار شامل اطلاعات و رویدادهای جاری و مهم در سطح ملی و بین‌المللی است. این اطلاعات ممکن است شامل رویدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، فناوری و سایر حوزه‌ها باشد. اطلاعات مربوطه، معمولاً توسط رسانه‌ها و سایت‌های خبری منتشر می‌شوند و به‌صورت متن، تصویر و صدا در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

اخبار شامل اطلاعات و رویدادهای جاری و مهم در سطح ملی و بین‌المللی است. این اطلاعات ممکن است شامل رویدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، فناوری و سایر حوزه‌ها باشد. اطلاعات مربوطه، معمولاً توسط رسانه‌ها و سایت‌های خبری منتشر می‌شوند و به‌صورت متن، تصویر و صدا در دسترس عموم قرار می‌گیرند. به‌عبارت‌دیگر اخبار به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم، افراد را در جریان اتفاقات روزمره قرار می‌دهد و امکان دسترسی به اطلاعات و تحلیل‌های تازه را فراهم می‌سازد. این اطلاعات می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مهم و آگاهی از دنیای اطراف مفید باشند. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین  اخبار ایران در 24 ساعت گذشته  خواهیم پرداخت.

خبر چیست؟

خبر، گزارشی از یک رویداد واقعی و عینی است که دارای یک یا چند ارزش خبری باشد. ارزش‌های خبری کدامند؟ ازجمله معیارهایی که امکان انتخاب شدن یک خبر از بین خبرهای مختلف را افزایش می‌دهد، برخورداری از یک یا چند ارزش خبری است. برای درک بهتر این مطلب به ارائه مهم‌ترین اخبار ایران در 24 ساعت گذشته خواهیم پرداخت:

ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان

بر اساس اطلاعیه سامانه عرضه خودرو، امکان ثبت‌نام برای کلیه متقاضیان واجد شرایط ممکن است. برای این کار کافی است با وارد شدن به سایت و مسدود ساختن 500 میلیون تومان، ثبت‌نام خود را نهایی سازند.

صنعت خودروسازی، متهم ردیف اول ناترازی بنزین

رئیس کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها»ی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مدیریت مصرف بنزین یک ضرورت است و اصلاح کیفیت خودروها در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است. نیاز به تحول اساسی در صنعت خودروسازی هم به لحاظ مدیریت، و هم در روش‌ها، فرایندها و تعرفه‌ها سبب بهبود اوضاع می‌شود. از شواهد این‌طور برمی‌آید که اگر تصمیم عاجل و صحیحی در خصوص اصلاح کیفیت خودروها اتخاذ نشود، در آینده‌ی نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد؛ به‌طوری‌که حتی از طریق واردات بنزین و راهکارهایی که الآن کارشناسان مطرح کرده‌اند نیز نتوان مشکل را برطرف کرد.

طلا و سکه

خبرها به‌صورت روزانه، نوسانات بازار بورس مانند (بیت کوین، سکه، طلا و نفت) را بررسی خواهند کرد و ضمن مرور روند هفتگی قیمت‌ها، به پیش‌بینی بازارها در روزهای آینده خواهند پرداخت. در 24 ساعت گذشته قیمت طلای 18 عیار هر گرم 2 میلیون و 862 هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید 32 میلیون و 750 هزار تومان اعلام شد.

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو نیز طبق تاریخ امروز یکشنبه 15 بهمن موردبررسی قرار گرفت و اعلام شد. خوشبختانه تاکنون و طبق اخبار به‌دست‌آمده تا این لحظه، دلار نسبت به هفته گذشته بدون تغییر و با همان مبلغ 42 هزار و 921 تومان معامله می‌شود.

بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از بزرگترین نمایشگاه خودرو در تهران

رئیس پلیس راهور ناجا در صبح شنبه 13 بهمن از پنجمین نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب بازدید کرد. این نمایشگاه، بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی تهران با گردهمایی خودروسازان و فعالان صنعت خودرو است که با حضور شرکت‌های مهمی مانند ایران‌خودرو، ایسکا کیش، ایران‌خودرو دیزل، بهمن موتور، اسنا، بی ام کارز، مدیران خودرو و ده‌ها شرکت دیگر رقم خورد.

احتمال واریز عیدی کارمندان تا پایان هفته

رئیس سازمان بودجه و برنامه کشور گفت: «در تلاش هستیم تا آخر هفته عیدی کارمندان را پرداخت کنیم». رقم عیدی هنوز قطعی نیست و آن را بعد طی اخبار اعلام خواهیم کرد.

بخش کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در کشور

معاون آب‌وخاک وزارت کشاورزی بیان کرد: «با توجه به اطلاعات و اندازه‌گیری‌های به‌دست‌آمده، بخش کشاورزی کشور، با مصرف حدود 80 درصد آب، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب کشور است و برخی عوامل می‌تواند این میزان را دستخوش تغییرات کنند». برخی از مهم‌ترین عواملی که سبب تغییر در میزان درصدهای مصرف آب در بخش‌های مختلف می‌شود، عبارت‌اند از:

·            تغییرات اقلیمی

·            کاهش بارندگی

·            هماهنگ نبودن نوع کشت و آبیاری

قیمت برخی صیفی‌جات به کمتر از 5 هزارتومان سر زمین زمین رسید

قائم‌مقام مجمع ملی کشاورزان ایران گفت: «قیمت برخی صیفی‌جات به کمتر از 5 هزار تومان رسید که این خبر علاوه بر ایجاد حس خوشحالی برای مصرف‌کنندگان، کشاورزان را ناامید ساخت به‌گونه‌ای که به این نتیجه رسیدند که دیگر برداشت آن‌ها به‌صرفه نیست».

برخی از اخبار مهمی که در 24 ساعت گذشته از سطح کشور به‌دست‌آمده است عبارت‌انداز:

·            تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت

·            ۶ میلیون نفر بازی ایران و ژاپن را از تلوبیون مشاهده کردند.

·            حدادعادل: به‌زودی لیست ۳۰ نفره شانا معرفی خواهند شد.

·            مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش تمدید شد/ اصلاحیه مجدد دفترچه و راهنمای ثبت‌نام منتشر شد.

·            بارش شدید برف در شهر سنقر، غوغا به پا کرد.

·            بازداشت 2 زن و یک مرد که در قم، به دلیل اینکه به‌صورت گسترده سکه‌های تقلبی می‌فروختند.

·            خودکشی مرد شیرازی بعد از به گلوله بستن زنش در منزل

·            رکورد کمترین تعداد تولد ۱۳ سال اخیر در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید.

·            مرگ تلخ و همزمان 2 مرد شیرازی در گلخانه منزل بدون دلیل

·            هوای تهران ناسالم شد/ طبق اخبار اعلام‌شده از سازمان هواشناسی، پایتخت امسال فقط 9 روز هوای پاک داشت

·            قطعی متوالی سایت و سامانه بیمه عامل معطلی مردم در داروخانه‌های هلال‌احمر

·            خودروهای صفر کیلومتر ایرانی گران و بی‌کیفیت هستند / ضرر چند صد میلیونی خودروسازان به مردم ایران در پی تولید خودروهای بی‌کیفیت

·            قتل مسلحانه مرد جوان در شوشتر / پایان 2 ماه قاتل فراری با مرگ

·            نمونه‌هایی از آثار هنرمندان در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایش داده شد.

اخبار مهم

رویداد، زمانی ارزش خبری دارد که در زمان حال و آینده، بر روی تعداد زیادی از افراد جامعه تأثیرگذار باشد. در برگیری یک رویداد ممکن است نفع یا زیان مادی یا معنوی افراد جامعه را سبب شود. برای مثال، خبر تعویض شناسنامه‌ها و صدور شناسنامه‌های هوشمند برای همه مردم مهم است؛ یا بالا و پایین شدن قیمت سکه، طلا و دلار که اقتصاد یک کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ارزش خبری بالایی دارد. در این مقاله سعی بر آن بود که به‌طور مختصر برخی از مهم‌ترین اخبار کشور ایران در 24 ساعت گذشته را بررسی و ارائه کنیم تا در هنگام نیاز از این مطالب بهره بگیرید.

برچسب ها : اخبار