فاصله استانبول تا مارماریس؛ بررسی راه‌های مختلف


چکیده : به طور کلی بیشتر گردشگرانی که در تور مارماریس شرکت می‌کنند ترجیح می‌دهند از آنجا به استانبول نیز سفر کنند که برای تردد بین این شهر راه‌های متعددی وجود دارد. فاصله استانبول تا مارماریس حدود 730 کیلومتر است و برای طی کردن آن می‌توانید از مسیر زمینی یا هوایی استفاده کنید که در ادامه در این مورد توضیح کاملی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فاصله استانبول تا مارماریس ترکیه چقدر است؟ استانبول و مارماریس هر دو شهر مهم و توریستی در کشور ترکیه هستند که همین مسئله سبب می‌شود تردد بین آن‌ها زیاد صورت گیرد. به طور کلی بیشتر گردشگرانی که در تور مارماریس شرکت می‌کنند ترجیح می‌دهند از آنجا به استانبول نیز سفر کنند که برای تردد بین این شهر راه‌های متعددی وجود دارد. فاصله استانبول تا مارماریس حدود 730 کیلومتر است و برای طی کردن آن می‌توانید از مسیر زمینی یا هوایی استفاده کنید که در ادامه در این مورد توضیح کاملی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مدت زمان و فاصله استانبول تا مارماریس چقدر است؟

استانبول و مارماریس به عنوان دو شهر پرگردشگر و توریستی در ترکیه شناخته می‌شود که حد فاصل آن‌ها حدود 30 کیلومتر است. طی کردن این مسافت به روش‌های مختلف زمینی و هوایی امکان‌پذیر است که همین مسئله سبب می‌شود مدت زمان هر یک از آن‌ها متفاوت با دیگری باشد. به طور مثال اگر بخواهید به صورت زمینی و با تاکسی این مسافت را طی کنید، حدود 12 ساعت در مسیر خواهید بود.

سفر از استانبول به مارماریس از راه زمینی

یکی از گزینه‌های محبوب و مقرون به صرفه برای سفر از استانبول به مارماریس، سفر زمینی است. اگر در تور مارماریس شرکت کردید می‌توانید از روش زمینی به استانبول نیز سفر کنید. برای سفر زمینی دو گزینه پیش روی شماست که گزینه اول سفر با اتوبوس و گزینه دوم سفر با اتومبیل است. در ادامه این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

سفر از استانبول به مارماریس با اتوبوس

برای رفتن از مارماریس به استانبول با قیمتی مقرون به صرفه و ارزان می‌توانید از اتوبوس‌هایی که بین این دو شهر تردد دارند استفاده کنید. همانطور که گفتیم مسافت بین این دو شهر از راه زمینی حدود 730 کیلومتر است. فاصله استانبول تا مارماریس از نظر زمانی با اتوبوس حدود 11 الی 13 ساعت خواهد بود. اتوبوس استانبول به مارماریس از ایستگاه اتوبوس استانبول که 15 کیلومتر از فرودگاه آتاتورک و 54 کیلومتر تا فرودگاه Sabiha Gokcen فاصله دارد. از طرفی اتوبوس‌های شرکت پاموکاله نیز هر روز حرکت دارند و مدت زمان سفر با این اتوبوس‌ها 12 ساعت و 45 دقیقه است. نکات زیر را در صورت سفر با اتوبوس مدنظر داشته باشید:

·            برای اینکه سفر راحتی داشته باشید بهتر است از اتوبوس‌های مجهز با درجه‌های بالا استفاده کنید و بلیط آن‌ها را رزرو نمایید. اتوبوس‌های رده بالا اصولا دارای سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های نرم و تاشو، وای فای و سرویس بهداشتی هستند.

·            لازم است بلیط اتوبوس خود را زودتر رزرو نمایید تا معطل نشوید و بتوانید راحت‌ترین صندلی را انتخاب کنید.

·            حداقل نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس در محل حضور داشته باشید.

سفر از استانبول به مارماریس با تاکسی

دومین روش برای طی کردن مسافت این دو شهر تاکسی است. در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید اندکی هزینه تردد شما بیشتر می‌شود اما خوبی این روش مدت زمان کوتاه‌تر در مسیر بودن نسبت به اتوبوس است. با تاکسی حدود 7 الی 8 ساعت در راه هستید. این راه اصولا راحت‌ترین راه برای سفر از استانبول به مارماریس است. در این صورت امکان شخصی‌سازی سفر و دیدن جاذبه‌های در راه وجود دارد.

سفر از استانبول به مارماریس با هواپیما

جالب است بدانید بر خلاف سفر به بیشتر مقاصد که به صورت هوایی راحت‌تر است، سفر از استانبول به مارماریس با این روش کمی سخت خواهد بود؛ چرا که فرودگاه دالامان از شهر حدود 90 کیلومتر فاصله دارد. در واقع برای رفتن از فرودگاه به مارماریس لازم است از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده کنید. پروازهای پگاسوس استانبول به مارماریس همه روزه از فرودگاه صبیحه گوکچن صورت می‌گیرد. لازم است بدانید سفر هوایی بین این دو شهر حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان می‌برد و از آنجا هم با تاکسی بخواهید به مارماریس بروید حدود 2 ساعت در راه خواهید بود. فراموش نکنید قبل از سفر با هواپیما مسائل زیر را به خاطر داشته باشید:

·            بلیط هواپیما را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید. در این صورت در وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد و نیازی نیست در فرودگاه معطل شوید.

·            بهتر است یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید؛ چرا که برخی از بررسی‌های امنیتی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.

·            خطوط هوایی که از استانبول به مارماریس پرواز دارند شامل Aeroflot Russian Airlines, Pegasus Airlines, Turkish Airlines است.

تور ترکیه، استانبول و مارماریس را با لحظه آخر تجربه کنید

برای تجربه سفری مقرون به صرفه و مفرح به کشور ترکیه، تورهای ترکیه لحظه آخر را با بهترین قیمت رزرو نمایید. تور مارماریس و تور استانبول فرصتی ایده‌آل برای بازدید از این کشورها و جاذبه‌های زیبای آن‌هاست. از جمله اصلی‌ترین مزایای رزرو این تورها از این سایت، تنوع آژانس‌های گردشگری، امکانات مختلف از جمله هتل، بلیط رفت و برگشت، صبحانه رایگان، بیمه مسافرتی، گشت شهری و مشاوره رایگان است. جهت رزرو سایت لحظه آخر را در گوگل جستجو کرده و وارد تورهای ترکیه این مجموعه شوید.