نحوهٔ ساخت سایت با گوشی (رایگان)

در دنیای امروزی، فناوری‌های موبایل به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند. تقریباً هر کاری که به ظاهر نیاز به رایانه دارد، می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند نیز انجام شود. یکی از این کارها، ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای است که قبلاً فقط با استفاده از رایانه‌های شخصی امکان پذیر بود.

اما امروزه، با پیشرفت فناوری و توسعه ابزارها، افراد می‌توانند حتی از روی گوشی‌های هوشمند خود صفر تا صد طراحی و ساخت وب سایت را انجام دهند. در این مقاله، به بررسی ابزارها و بهترین روش‌های ساخت و بهینه‌سازی یک وب‌سایت با استفاده از گوشی موبایل می‌پردازیم تا شما هم بتوانید با اطمینان و راحتی وب‌سایت مورد نظر خود را بسازید.

ابزارها و منابع مورد نیاز برای ساخت سایت با گوشی

برای ساخت یک وب‌سایت با استفاده از گوشی موبایل، نیاز به ابزارها و منابع مناسبی دارید. ابزار اصلی همان پلتفرم‌ طراحی سایت است. یک ابزار مبتنی بر وب که امکان مدیریت فایل، مدیریت محتوا و راه اندازی یک وب سایت از صفر را داشته باشد.

علاوه بر آن، محدودیتی در طراحی، ویرایش و مدیریت محتوای سایت نداشته باشد. این ابزار نیاز به اتصال اینترنت دارد تا بتواند در لحظه تغییرات اعمال شده در تلفن همراه را نمایش دهد. ابزاری که بعد از ساخت سایت امکان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم داشته باشد.

حالا برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی نیاز به این منابع هم دارید:

·         هاست یا فضای ذخیره سازی اطلاعات

·         قالب سایت

·         دامنه سایت

·         پلاگین‌های کاربردی

·         سیستم مدیریت محتوا

چطور یک پلتفرم می‌تواند تمام این امکانات را در اختیار شما قرار دهد؟ در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.

راحت‌ترین پلتفرم طراحی سایت با موبایل

راحت‌ترین پلتفرم طراحی سایت با استفاده از گوشی موبایل، ابزارهایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند به سادگی و بدون نیاز به دانش فنی در زمینه طراحی سایت، وب‌سایت‌هایی حرفه‌ای ایجاد کنند.

این پلتفرم‌ها معمولاً دارای رابط کاربری ساده و متناسب با دستگاه‌های موبایل هستند و ابزارهای متنوعی برای افزودن محتوا، تنظیمات سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنند. یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های ساخت سایت با گوشی، سایت ساز نام دارد.

سایت سازهای ایرانی و خارجی زیادی در سطح وب وجود دارند که تقریباً امکانات و ویژگی‌های آن مشترک هستند.

آموزش ساخت سایت با سایت ساز در گوشی

ساخت وب‌سایت با استفاده از سایت سازها در گوشی موبایل برای افرادی که به طراحی وب‌سایت علاقه‌مندند، اما دانش کافی در زمینه برنامه‌نویسی یا طراحی ندارند، بسیار مناسب است. سایت سازها ابزارهایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند به سادگی و با استفاده از رابط کاربری ساده، وب‌سایت‌هایی را طراحی، ویرایش و منتشر کنند.

مزایای استفاده از سایت ساز در گوشی موبایل

·         سادگی و دسترسی آسان: سایت ساز به صورت تحت وب بر روی گوشی‌های هوشمند یا رایانه در دسترس است و کاربران می‌توانند با دانش فنی کم، وب‌سایت حرفه‌ای طراحی کنند.

·         قالب‌های آماده رایگان: سایت ساز قالب‌های آماده زیادی دارد که کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود یک قالب مناسب انتخاب کرده و آن را شخصی‌سازی کنند.

·         ویرایشگرهای متن: ابزارهای ویرایشگر متن در سایت ساز به کاربران اجازه می‌دهد تا محتواهای مورد نظر خود را به سادگی ویرایش و اضافه کنند.

·         سرعت بالای راه اندازی: ساخت و طراحی سایت در سایت ساز به کمتر از 10 دقیقه زمان نیاز دارد. با ثبت نام در سایت ساز یک سایت آماده تحویل می‌گیرید.

·         پشتیبانی 24 ساعته رایگان: در هر مرحله از ساخت سایت که نیاز به کمک داشتید، تیم فنی در کنار شما است. این یکی از مزایای فروشگاه ساز پرتال برای ساخت سایت است.

·         هزینه مقرون به صرفه: هزینه ساخت سایت در سایت ساز مقرون به صرفه است. در سایت ساز نیازی به تهیه هاست، دامنه و... ندارید. تمام هزینه‌ها به صورت پکیج سالانه در بسته اشتراکی شما لحاظ می‌شود.

·         بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو: امکان بهینه سازی سایت در سایت ساز به راحتی امکان پذیر است. برای بهینه سازی سایت نیازی به نصب افزونه ندارید.

مراحل ساخت وب‌سایت با سایت ساز در گوشی موبایل

1. ثبت نام در سایت ساز: با وارد کردن شماره همراه و نام سایت، یک سایت پیش فرض برای شما ساخته می شود. برای ساخت اولیه سایت نیازی به پرداخت هزینه ندارید. 7 روز ابتدایی ساخت سایت به صورت رایگان است.

2. انتخاب قالب: یک قالب آماده بر اساس نیازهای و خواسته‌های خودتان انتخاب کنید. امگان تغییر قالب به صورت رایگان وجود دارد.

3. ویرایش و سفارشی‌سازی سایت: ویرایش محتوا، تغییر تصاویر، تغییرات ظاهری و فنی سایت را طبق ویدئوهای آموزشی کوتاه پیش ببرید.

4. اتصال دامنه: دامنه یا آدرس اینترنتی مورد نظر را به وب سایت خودتان در سایت ساز متصل کنید.

5. اضافه کردن محتوا: در مرحله بعد باید اطلاعات اضافی مثل اطلاعات صفحات جدید، صفحه محصول یا خدمات و سایر محتواها را به سایت اضافه کنید.

6. فعال کردن سایت: در آخر برای فعال سازی سایت باید بسته‌های اشتراک یک ساله سایت ساز را تهیه کنید. قیمت این بسته بر اساس امکانات و قابلیت‌های سایت متغیر است.

با انجام این مراحل، شما می‌توانید به سادگی وب‌سایت حرفه‌ای خود را با استفاده از گوشی موبایل ایجاد و مدیریت کنید. برای آپلود تصاویر یا ویرایش اطلاعات سایت هم نیازی به رایانه ندارید.

بهترین راه برای طراحی سایت با گوشی

سایت ساز به صورت حرفه‌ای برای طراحی سایت در صفحه نمایش‌های مختلف طراحی شده است. به همین خاطر به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای طراحی سایت با تلفن همراه شناخته می‌شود. برعکس روش‌های طراحی سایت نیاز به کدنویسی ندارد و صفر تا صد ساخت سایت کمتر از 1 روز زمان نیاز دارد.

این در حالی است که سایت شما بعد از اتمام یک وب سایت حرفه‌ای و شخصی‌سازی‌شده خواهد بود. با رعایت نکات بهینه‌سازی محتوا و رعایت الگوریتم‌های گوگل، می‌توانید به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو دست پیدا کنید.