دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به برخی شایعه‌ها در خصوص وجود اختلاف نظر در دولت از جمله رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور، خاطرنشان ساخت: اختلاف کارشناسی ممکن است وجود داشته باشد اما در مقطع فعلی دولت وضعیت خوبی دارد و من از اختیاراتی که دارم راضی هستم. خوشبختانه رابطه میان رئیس جمهور و معاون اول رابطه بسیار خوبی است و در هیچ مقطعی با دکتر روحانی اختلافی وجود نداشته است و امروز هم اختلافی میان ما نیست.
جهانگیری، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات سال 98 با توجه به شرایط سیاسی داخلی و بین‌المللی بسیار تعیین‌کننده است، تصریح کرد: ما امروز در مقطع بسیار حساسی قرار داریم که با توجه به تشدید فشارهای بین‌المللی باید برای کاستن از این فشارها راهبرد مقاومت را به نمایش بگذاریم.
دکتر جهانگیری نماد مقاومت را انسجام و وحدت داخلی دانست و با اشاره به اینکه باید همه گروه‌های سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال و همه گروه‌هایی که در فضای سیاسی کشور فعال هستند فضای مناسبی برای حضور در انتخابات داشته باشند، گفت: دولت تلاش دارد که این فضا فراهم شود. وزیر کشور جلسات خوبی با گروه‌های مختلف برگزار کرده و آنطور که ما مطلع هستیم این جلسات با گروه‌ها و نهادهایی از جمله شورای نگهبان ادامه خواهد داشت تا ان شاالله انتخابات پرشوری که نیاز فعلی کشور است، برگزارشود.
معاون اول رئیس جمهور پیرامون پرسشی در خصوص افتتاح طرح‌های جدید با وجود معطل ماندن حجم زیادی از طرح‌های نیمه تمام اظهار داشت: شروع طرح‌های اجرایی حتما از محل بودجه نیست. آغاز این طرح‌ها زمانی محدودیت دارد که به بودجه متصل باشند، امروز بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری که در کشور انجام می‌شود توسط نهادهای عمومی و شرکت‌های غیردولتی است. ما باید از بخش خصوصی حمایت کنیم. به این دلیل که میزان سرمایه‌گذاری طی ده سال اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار نبوده و حتی در برخی از سالها منفی شده است. ما باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم تا فضایی بوجود بیاید که سرمایه‌گذاری رونق پیدا کند.


وی با بیان اینکه گفته می‌شود حدود هزار هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد که می‌تواند کسری بودجه را جبران کند، گفت: می‌توان با اصلاح ساختارها هم کسری بودجه را برطرف و هم از منابع ایجاد شده سایر نیازها را تامین کرد. اما این تصمیمات؛ تصمیمات ساده‌ای نیستند که در یک یا چند جلسه بتوان به سرعت تصمیم‌گیری کرد و جوانب متعددی دارد که می‌تواند روی زندگی مردم، تورم، رشد و کار فعالان اقتصادی تاثیرگذار باشد.
دکتر جهانگیری ابراز امیدواری کرد دولت بتواند با برنامه‌ریزی که امسال دارد شرایطی بهتر از شرایط قبل برای کشور در عرصه اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی فراهم کند.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تحریم وزیر امور خارجه کشورمان ازسوی دولت آمریکا گفت: آمریکایی‌ها کار عجیب و غیر منطقی انجام دادند و این کار واقعاً دور از هر گونه عقلانیت و منطق بود. آقای دکتر ظریف یک شخصیت بسیار فعال، دانشمند و تاثیرگذار در مسائل بین‌المللی است و به اعتراف همه از جمله خود آقای ترامپ و وزیر امور خارجه‌اش شخصیتی مودب، متین و با اخلاق می‌باشد. به طوری که آقای ترامپ در یکی از صحبت‌ها و سخنرانی‌هایش گفت: من وقتی در تلویزیون مذاکرات هسته‌ای ایران را می‌دیدم به این باور رسیدم که نیروهای ما نمی‌توانند حریف ظریف شوند.
جهانگیری تصریح کرد: دکتر ظریف زبان گویای انقلاب اسلامی در مقطع فعلی و جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی است. کسانی که به دنبال گفتگو با ایران هستند باید از مسیر گفتگو با وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه وارد شوند. البته نمی‌توانند حضور کشور بزرگ و قدرتمندی مثل ایران را در سازمان ملل تضعیف کنند و ایران اجازه چنین کاری را نخواهد داد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اخبار مربوط به مکالمه تلفنی دکتر روحانی و رئیس جمهور فرانسه و احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در اجلاس هفت کشور صنعتی، تصریح کرد: در ماههای اخیر رئیس جمهور کشورمان با آقای مکرون گفتگوهای متعددی داشته‌اند که این موضوع نشان دهنده اهمیت ایران برای دنیاست. ایران نقش محوری در امنیت خلیج فارس دارد و این رسالت و مسئولیت تاریخی بر دوش ایران بوده و خواهد بود. این یک واقعیت است که حضور دیگران در منطقه ناامنی بوجود می‌آورد. همچنین برجام موضوع مهمی است و حتما بخشی از گفتگوها در این زمینه بوده تا از این تجربه موفق برای حل مسائل پرچالش بین‌المللی حفاظت و حراست شود.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به حفظ برجام است اما باید همه جوانب آن رعایت شود. منافع ما هم در مسائل هسته‌ای و هم در مسائل اقتصادی باید تامین شود و امیدواریم این گفتگوها تامین‌کننده منافع ملت ما باشد.
دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در بازار و مشکلات مطبوعات کشور گفت: امروز روزنامه‌ها با محدودیت‌های جدی روبرو هستند به طوری که ماهنامه متعلق به من نیز بخاطر همین مشکلات تعطیل شد. دولت کاملا از وضع مطبوعات آگاه است تلاش کرده ا یم که فشار این بار را به حداقل برسانیم. در این زمینه تاکید کردیم که کاغذ مطبوعات و چاپ و نشر مثل کالای اساسی همانند نان و آب مردم با ارز 4200 تومان تامین بشود.
دکتر جهانگیری افزود: در ماه‌های اخیر چند جلسه برای بررسی مشکلات مطبوعات برگزار کرده ام. تا الان گزارش‌هایی که به من رسیده نشان می‌دهد بخش زیادی از مشکلات و دغدغه‌هایی که وجود داشته برطرف شده است و اگر لازم باشد باز هم در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.
معاون اول رئیس جمهور با تبریک رد روز خبرنگار بر اهمیت کار رسانه و خبرنگاران در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: افکار عمومی میدان گفتگوست و نه جنگ روانی؛ خبرنگاران رسالت بزرگی در جهت دهی به افکار عمومی دارند.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان: راه نخبگی راهی بی انتهاست سفیر هند در آمریکا: تحریم نفت ایران به منافع ما لطمه زده است سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی: نیاز ملت و دولت به تلاش نخبگان از هر زمان دیگری بیشتر است ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی التماس رئیس جمهوری اوکراین به پوتین گزارشی که ادعای ترامپ را رد می‌کند پنتاگون: داعش شبکه سری در عراق و سوریه ایجاد کرده است دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم تعارف کم کن و بر کاغذ افزا موافقت دولت با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در نامه‌ای وزیر امور خارجه از رئیس‌جمهوری قدردانی کرد قبوض کارکرد تلفن ثابت از دوره بعد در سراسر کشور حذف می‌شود تحلیل سیاسی هفته