دستگيري 41 نفر از عناصر گروهک داعش

روز گذشته وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي از دستگيري ۴۱ نفر از عناصر گروهک وهابي داعش در کشور خبر داد. در اطلاعيه وزارت اطلاعات درخصوص اقدامات مرتبط با حوادث تروريستي داعش در تهران آمده است: «در پي سلسله‌عمليات پيچيده اطلاعاتي و با همکاري خانواده برخي تروريست‌ها در استان‌هاي کرمانشاه، کردستان، آذربايجان‌غربي و تهران 41 نفر از عناصر گروهک وهابي داعش متشکل از تيم‌هاي عملياتي و همچنين سرپل‌هاي ارتباطي و تدارکاتي به‌همراه مقاديري اسناد و مدارک و تجهيزات عمليات تروريستي قبل از هرگونه اقدام شناسايي و دستگير شدند».اين اطلاعيه مي‌افزايد: «وزارت اطلاعات کمال سپاسگزاري را از هوشياري هموطنان و اقدام به‌موقع خانواده‌ها در احساس مسئوليت نسبت به امنيت ملي و نجات فرزندانشان دارد».ساعاتي قبل از اين اطلاعيه نيز، وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي از دستگيري عناصر ديگر تروريست مرتبط با اقدام تروريستي چهارشنبه تهران خبر داده بود. در اطلاعيه وزارت اطلاعات آمده است:  «در اين عمليات، مقدار قابل‌توجهي سلاح، مواد پيش‌سازه‌ي بمب، کمربند انفجاري، وسايل ارتباطي و مدارک جعلي کشف شد. همچنين چند خانه امن تروريست‌هاي وهابي- تکفيري در شمال‌غرب کشور شناسايي و پاکسازي شد. روند تعقيب مقر فرماندهي اين جنايتکاران وابسته به استکبار و اذناب منطقه‌اي آنها در آن‌سوي مرزها ادامه دارد که نتايج مهم اين عمليات متعاقبا به اطلاع ملت شريف و شهيدپرور ايران خواهد رسيد».همچنين روز گذشته، وزارت کشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد چند نفر مظنون مرتبط با حادثه تروريستي تهران پس از دستگيري به وزارت اطلاعات تحويل داده شدند. اطلاعيه وزارت کشور درخصوص دو حادثه تروريستي اخير تهران به اين شرح است: «به اطلاع مردم شريف و هوشيار ميهن اسلامي مي‌رساند که به محض وقوع حادثه تروريستي روز چهارشنبه در تهران، اشرافيت اطلاعاتي مناسبي از سوي مراجع ذي‌صلاح صورت گرفت و اطلاع‌رساني مناسب بنا به مقتضيات امنيتي انجام شد. لذا از کليه هم‌وطنان تقاضا مي‌شود بدون توجه به تمامي اطلاعات، اخبار و گزارش‌هاي منتشرشده از سوي ساير مراجع، صرفا به اطلاع‌رساني از سوي وزارت اطلاعات و وزارت کشور توجه داشته باشند.
- بر اساس آخرين گزارش‌هاي دريافتي از مراجع درماني و قضائي تاکنون 17 نفر از هم‌وطنان روزه‌دارمان اعم از نيروهاي حفاظتي و پرسنل اداري و مردم عادي به شهادت رسيده و تعداد 52 نفر نيز مجروح شده‌اند.
- افزايش تدريجي آمار اعلامي شهدا نيز به علت به‌شهادت‌رسيدن تعدادي از مجروحان عزيز در ساعات بعد از حادثه بود.
- تعداد چهار نفر از هم‌وطنان عزيز در ساعات اوليه بعد از حادثه مفقود بودند و اطلاعي از سرنوشت آنها نبود که مشخص شد به شهادت رسيده و در همان لحظات اوليه به مراکز درماني منتقل شده بودند.


- در جريان حادثه تروريستي، نيروهاي امنيتي و انتظامي در محل وقوع حوادث در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) و مجلس شوراي اسلامي به چند نفر مشکوک شده و مبادرت به دستگيري آنها کردند که براي تحقيقات بيشتر در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند هنوز ارتباط آنها با حادثه تروريستي مشخص نشده است.
- تروريست‌ها پنج نفر بوده‌اند که همگي در درگيري توسط نيروهاي امنيتي به سزاي اعمال جنايتکارانه خود رسيدند».
دستگيري دو عامل مرتبط در کرمانشاه
همچنين به گزارش ايسنا، روز گذشته مرکز اطلاع‌رساني ناجا اعلام کرد که دو نفر از افراد مرتبط با عمليات تروريستي در مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام(ره) ازسوي مأموران پليس امنيت کرمانشاه در روانسر دستگير شده‌اند. در ساعت 21 پنجشنبه نيز مأموران پليس امنيت کرمانشاه در ثلاث باباجاني موفق شدند 92 قبضه کلت کمري را از داخل يک خودرو 405 بلاصاحب کشف و ضبط کنند.
مرکز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي همچنين اعلام کرد که در عمليات مشترک ميان مأموران پليس امنيت استان فارس و عوامل اداره اطلاعات اين استان در شب گذشته (۱۸ خردادماه) هفت نفر از عناصر مرتبط با گروهک تروريستي تکفيري داعش دستگير شدند.
دستور کار ی براي مقابله با تروريسم
به گزارش ايرنا، روز گذشته معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور درباره حوادث تروريستي روز چهارشنبه تهران گفت: از همان لحظات اول، نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي وارد صحنه شدند و پيگيري‌ها آغاز شد. حسين ذوالفقاري با اعلام اينکه برنامه‌ها و طرح‌هاي زيادي براي مصون‌سازي در دستور کار قرار دارد، افزود: شوراي امنيت کشور، طرح‌ها و برنامه‌هايي را براي برخي از مناطق ضروري کشور در دستور کار قرار داده است.گرچه همه مي‌دانند ايران از نظر زمان و اقدام در مقابله با تروريسم در منطقه پيشگام است، اما در راستاي تحقق مبارزه همه‌جانبه با تروريسم اقدامات جدي‌تر و همه‌جانبه‌تري را در دستور کار داريم.