سپاهان، طلسم‌ پرسپولیس را شکست و خیال استقلال را راحت کرد!

  [ شهروند ]  هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام 2بازی به پایان رسید و ذوب‌آهن در تقابل خود با تیم نساجی موفق شد حریف خود را دو بر یک شکست دهد. همچنین در حساس‌ترین دیدار هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان موفق شد پرسپولیس را با تک‌گل رضا اسدی شکست دهد تا سرخ‌پوشان پایتخت با قبول این شکست، مقداری از بالای جدول فاصله بگیرند و اختلاف‌شان با تیم  استقلال بیشتر شود. با پایان یافتن این هفته از رقابت‌های لیگ برتر به شرح و بررسی برخی از اتفاقات مهم و نتایج حساس هفته دهم لیگ برتر می‌پردازیم.

اعتراض نکونام به نشست خبری!
تیم فوتبال استقلال در هفته دهم موفق شد در ورزشگاه آزادی تیم فوتبال تراکتور را با 2گل شکست دهد. این بازی با شور و حال خاص و همیشگی هواداران استقلال همراه بود و آبی‌پوشان در یک بازی حساب‌شده توانستند حریف خود را شکست دهند. این بازی مثل همیشه بازهم مسائل و حواشی داوری را به همراه داشت و باشگاه استقلال رسما به یکی از تصمیمات داوری اعتراض کرد. این باشگاه در کانال رسمی خود در فضای مجازی نوشت: «همانطور که مشخص است، داور بازی استقلال و تراکتور یک پنالتی مسلم را برای استقلال نگرفت تا بازهم پنالتی استقلال، بسوزد. پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور با ضربه مشت به‌صورت ایمان سلیمی، مدافع استقلال، می‌کوبد و داور بازی از این خطای مسلم به راحتی می‌گذرد.»
در نشست خبری پس از بازی هم جواد نکونام، سرمربی استقلال، نسبت به محل برگزاری نشست خبری پس از مسابقه اعتراض داشت. او در مورد محل برگزاری نشست خبری گفت: «من گفتم واقعا خسته شدم. یک چادری بزنید، یک کانکس بگذارید. بعد از بازی، از آن سر استادیوم باید دوباره با آسانسور و پله بیایم. الان عزای برگشتن را گرفته‌ام! به امید خدا استادیوم جدید ساخته شود و کنفرانس‌ها به آنجا برود.»

رحمتی در پایان راه با نساجی؟
در ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر از ساعت 15روزگذشته  نساجی در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف ذوب‌آهن رفت که این بازی در نهایت با گل دقیقه 2+90اصفهانی‌ها دو بر یک تمام شد. با این نتیجه نساجی برای پنجمین بازی متوالی بدون برد ماند تا با 6امتیاز در همان رده پانزدهم باقی بماند. تیم محمد ربیعی نیز 18امتیازی شد و تا رده سوم بالا آمد. نساجی روزهای خوشی را با مهدی رحمتی نمی‌گذراند و این تیم هفته گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با قبول شکست مقابل نوبهار ازبکستان از این رقابت‌ها کنار رفت. از طرفی دیگر شعارها علیه رحمتی و کادر فنی توسط هواداران ادامه دارد و مشخص نیست که با وجود این نتایج چه آینده‌ای در انتظار نساجی و رحمتی خواهد بود. سرمربی تیم فوتبال نساجی پس از شکست در این مسابقه در نشست خبری شرکت نکرد و محمد ربیعی، سرمربی ذوب‌آهن، به حمایت از مهدی رحمتی پرداخت. او در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «خواهشم این است که از مهدی رحمتی حمایت کنید. در مس رفسنجان و سال اول که به لیگ برتر آمدیم، در مقطعی 5باخت متوالی هم داشتم. اتفاقی که بعدها برای مس رخ داد، جواب صبوری مدیریت و هواداران در آن زمان روی من بود. مهدی رحمتی را یکی از مفاخر بازیگری فوتبال ایران به‌عنوان یک دروازه‌بان خوب و کاپیتان استقلال و تیم ملی می‌دانم. ضمن اینکه او را مربی خوبی هم می‌دانم که این را در پدیده و آلومینیوم اراک نشان داد.»

سپاهان، خیال استقلال را با شکست پرسپولیس راحت کرد!



در مهم‌ترین بازی هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری یک گله زردپوشان اصفهان به پایان رسید. این تقابل مثل تقابل‌های پیشین این دو تیم از جذابیت‌ها و حواشی منحصربه‌فرد خود همراه بود و ماجراهای خودش را داشت. در نیمه اول این مسابقه، موقعیت‌های کمی را شاهد بودیم، اما برخی تصمیم‌های داوری باعث شده بود تا اعتراضاتی نسبت به برخی تصمیمات شکل بگیرد. نیمه دوم این مسابقه از فرصت‌ها و موقعیت‌های بیشتری برخوردار بود، اما اوج هیجان این بازی به دقیقه 69این بازی برمی‌گردد، جایی‌ که رضا اسدی روی یک ضربه کاشته، موفق شد با یک ضربه بسیار خوب دروازه پرسپولیس را باز کند و سپاهان را یک بر صفر جلو بیندازد. در دقایق پایانی در شرایطی که یحیی گل‌محمدی روی نیمکت هیچ مهاجمی نداشت، عالیشاه را به زمین فرستاد و گولسیانی نیز مهاجم شد، اما سرخ‌ها نتوانستند بازی را به تساوی بکشانند.
آخرین پیروزی سپاهانی‌ها در نقش جهان مقابل پرسپولیس به 17سال پیش و پنجمین دوره لیگ برتر برمی‌گردد. زردپوشان اصفهانی در سال‌های اخیر در اصفهان، پرسپولیس را شکست دادند، ولی تمام بردهای این تیم در ورزشگاه فولادشهر به‌دست آمده بود. از زمان بازگشایی مجدد ورزشگاه نقش جهان، سپاهانی‌ها موفق به برد در مسابقات خانگی خود مقابل پرسپولیس نشده بودند و روزگذشته این طلسم تاریخی برای سپاهان شکست و همچنین روند شکست‌ناپذیری پرسپولیس در این فصل از مسابقات با شکست مقابل زردپوشان اصفهانی شکسته شد.
در پایان این هفته از مسابقات، استقلال باتوجه به شکست پرسپولیس مقابل سپاهان اختلاف 5امتیازی با رقیب سرخ‌پوش خود را گرفت تا شاگردان نکونام، مقتدرانه در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار بگیرند. پس از استقلال، ذوب‌آهن با 18امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد و باید این را هم درنظر گرفت که سپاهان 2بازی عقب مانده دارد و با 15امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. تیم‌های پرسپولیس با 17 و ملوان با 16امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم جدول قرار دارند.