اسرائیل به پشتوانه آمریکا کشتار زنان و کودکان غزه را از سر گرفت

  سرویس خارجی-
صبح دیروز اعلام شد، صهیونیست‌ها بمباران هوائی و جنون‌آمیز غزه را آغاز کرده و نزدیک به 110 فلسطینی را که غالب آنها زن و کودک‌اند، به شهادت رسانده‌اند. مقاومت فلسطین، عراق و یمن نیز، حملات خود علیه صهیونیست‌ها را از سر گرفتند. این در حالی است که المیادین گفته بود، آتش‌بس برای سومین روز تمدید شد!
همان‌طور که گروهی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند، صهیونیست‌ها آتش‌بس را برای سومین‌بار تمدید نکردند و پس از یک وقفه 7 روزه، بمباران هوائی غزه را به شکلی جنون‌آمیز آغاز کردند. نتانیاهو نیز در توضیح چرایی این اقدام وحشیانه گفت: «شهرک‌نشینان جنگ می‌خواهند.»(!)
در نخستین ساعات روز گذشته منابع خبری فلسطینی اعلام کردند، پرواز جنگنده‌های صهیونیستی به طور گسترده بر فراز غزه آغاز شده است و الجزیره نیز بلافاصله تیتر زد: «آتش‌بس تمدید نشد.» اولین حمله نیز به مناطقی از شمال غزه انجام شده که این نشان می‌دهد، در دوران 7 روز آتش‌بس به احتمال زیاد، صهیونیست‌ها از همان مناطق کشاورزی و حاشیه‌ای شمال غزه که حضور یافته بودند عقب‌نشینی کرده‌اند. این حملات پس از دیدار مقامات صهیونیستی، آمریکایی و اماراتی در امارات انجام شده است که «ظن» نقش داشتن امارات در این جنایات را تقویت می‌کند.


آیا آمریکا و اسرائیل به اختلاف خورده‌اند؟
از آنجایی که جبهه غربی- صهیونیستی به شدت از تبعات جنایات هولناک‌شان در غزه نگرانند، برخی رسانه‌های عبری از جمله «والا» مدعی شدند، وزیر خارجه آمریکا مخالف از سرگیری حملات به غزه بود و با همتای صهیونیست و همین‌طور نتانیاهو، درگیری لفظی پیدا کرده است. اما وقتی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پشت تریبون رفت و مجوز «هرگونه جنایت» را به صهیونیست‌ها داد معلوم شد، در کشتار غیرنظامیان اختلافی بین این دو نیست. شاید هم اختلافاتی باشد منتهی آنها حاضر نیستند اختلافات‌شان را در تریبون‌های عمومی فریاد بزنند! این اختلافات باشد یا نباشد، تا وقتی که آمریکایی‌ها در حال تسلیح و حمایت صهیونیست‌ها باشند، شریک جرم این رژیم قرون وسطایی خواهند ماند.
اما گویا اختلافات داخلی در کاخ سفید بر سر حمایت از صهیونیست‌ها، جدی است چرا که این روزها، حمایت از چنین رژیمی، کار سخت و پرهزینه‌ای محسوب می‌شود. مثلا سناتور «برنی سندرز» از دولت آمریکا خواسته است از جنگ غزه بیرون بیاید: «آمریکا نباید در عملیات نظامی اسرائیل که این حجم از ویرانی را در نوار غزه در پی داشته، شریک باشد و کشته شدن نزدیک به 15هزار غیرنظامی فلسطینی از آغاز این جنگ، غیرقابل قبول است.»
آن‌طور که شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» نیز به نقل از «مسئولان آمریکایی» نوشته است، مخالفت‌ها و فشارهای داخلی بر جو بایدن به سبب حمایت از حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه در حال افزایش است و این میزان اختلاف در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است: «میزان اختلافات داخلی در دولت بایدن به سبب جنگ در غزه استثنائی است و در دولت‌های قبلی آمریکا سابقه نداشته است... کارکنان وزارت خارجه بر این باورند که کمک‌های آمریکا به اسرائیل باید تحت شروط و قید و بندهایی قرار گیرد... به محض انتشار تصاویر غزه و افزایش تعداد کشته‌های غیرنظامی، متوجه شدیم که از چه سلاح‌هایی در این باریکه استفاده شده است.»
این شبکه آمریکایی به نقل از منابع خود در وزارت خارجه آمریکا این را هم اضافه کرده که دیپلمات‌های این کشور در غرب آسیا طی نامه‌هایی به بایدن هشدار داده‌اند که وجهه آمریکا به سبب رویکرد و مواضعی که در پیش گرفته (در رابطه با جنگ غزه) به شدت مخدوش می‌شود و «هم‌اکنون این احساس وجود دارد که اسرائیل نباید قادر به فرار از مجازات باشد.»
پیام یحیی سنوار: هنوز اول کار است
همزمان با آغاز مجدد جنگ، یحیی سنوار، مغز متفکر جنگ غزه که صهیونیست‌ها به شدت از او هراس دارند پیامی ضبط‌شده برای آنها فرستاد. در این پیام آمده است: «رهبران اسرائیل باید این را بدانند 7 اکتبر فقط یک تمرین عمومی بود... اسرائیل نتوانست مقاومت را بازدارد، اقدامات شجاعانه مقاومت غرب آسیا را تغییر خواهد داد.»
همزمان سرکنسول سابق مصر، «جزئیاتی گفته‌نشده از عملیات طوفان الاقصی» را بیان داشت که خواندنی است. طبق گزارش‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شده است «رفعت الانصاری»، کنسول سابق مصر در تل‌آویو، اهداف اصلی عملیات «طوفان ‌الاقصی» را که توسط قسام و با کمک تعدادی دیگر از مقاومت‌های فلسطینی انجام شد، تشریح کرد.
انصاری چندی پیش طی اظهارات تلویزیونی تأیید کرد که این عملیات در ابتدا سه هدف داشته است، اولین هدف ورود به گذرگاه «اریز» بود، جایی که مقر شین‌بت(سازمان امنیت داخلی صهیونیست‌ها) در آن قرار دارد و اطلاعات زیادی درباره عوامل آن‌ در داخل غزه و فلسطین وجود دارد.
وی افزود: «در این مقر، دو افسر استخبارات اسرائیل دستگیر شدند و تمام کامپیوترها، اسناد و مدارک مربوط به استخبارات را با خود به نوار غزه بردند و در پایان، پس از ۳ ساعت آنجا را ترک کردند... عملیات ساعت شش‌ونیم صبح آغاز شد و ساعت نه صبح به پایان رسید.»
وی خاطرنشان کرد: «هدف دوم، نفوذ به مقر بلوک ۸۲۰۰ است که در بخش جنوبی واقع شده است که متخصص در امور جاسوسی علیه کشورهای عربی و ایران، به‌ویژه پرونده مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و عوامل رژیم اسرائیل است. این اطلاعات، اطلاعاتی بسیار مهم است.»
سفیر سابق مصر با اشاره به اینکه «در جریان این عملیات دو افسر متخصص جاسوسی سایبری و دو سرباز نیز دستگیر شدند، و تمامی اقلام مربوط به اطلاعات استخباراتی، کامپیوتر، اسناد و مدارک را به همراه بردند» توضیح داد: «قبل از ساعت ۱۰ صبح، تمام موارد مربوط به اطلاعات، کامپیوترها، اسناد و سوابق در غزه ضبط شد، اطلاعات به خارج از فلسطین فرستاده و جلساتی در بیروت لبنان، نزدیک جنوب لبنان، برای حزب‌الله برگزار شد.»
او ادامه داد: «هدف سوم هجوم به پایگاه نظامی نسرین النجیل بود که شامل رهبری بخش جنوبی، فرماندهی نیروهای مسلح و نیروهای اسرائیلی در بخش جنوبی بود که نشان می‌دهد در این پایگاه برنامه‌ها و اطلاعات کاملی درباره نوار غزه وجود دارد و در مورد طرح‌های ویژه نظامی برای مواقع اضطراری همراه با کامپیوتر و غیره گرفته شده است.» وی در پایان سخنان خود گفت: دستگیری شهرک‌نشینان یک دستاورد اضافی بود.
تظاهرات‌های ضد صهیونیستی ادامه دارد
دیروز نیز بسیاری از شهرها در سرتاسر دنیا، شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بود؛ همان موضوعی که صهیونیست‌ها از آن به شدت بیم دارند. تصاویر حیرت‌انگیزی از لندن منتشر شده است که در آن زنان، با حجاب اسلامی، علیه جنایات صهیونیست‌ها شعار می‌دهند و راهپیمایی می‌کنند. جدای از جمعیت زیاد در این راهپیمایی، مردم تابوت‌های کوچکی به نشانه کودکان شهید غزه درست کرده و به نمایش عموم گذاشته بودند. این تظاهرات با وجود «ممنوعیت راهپیمایی علیه اسرائیل» در انگلیس برگزار می‌شود و همین امر باعث خشم اپوزیسیون‌های خارج‌نشین نیز شده است. یمنی‌ها هم کمافی‌السابق سنگ‌تمام گذاشتند و با برپایی یک راهپیمایی باشکوه در صنعا، جنایات اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند. این اعتراض‌ها و راهپیمایی‌ها آن‌قدر زیاد شده‌اند که رئیس سابق نیروی هوائی رژیم صهیونیستی را به این نتیجه رساند که، اسرائیل افکار عمومی جهان را هم در این جنگ باخته است.
«رلیک شفر»، فرمانده پیشین نیروی هوائی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «آی۲۴نیوز» گفت که «حماس در جنگ روانی پیروز شده است». طی دو ماه گذشته، چنین موضعگیری‌هایی به کرات انجام شده است.
صهیونیست‌های پشیمان از صهیونیست بودن
حجم جنایات صهیونیست‌ها در غزه آن‌قدر زیاد است که، در فضای مجازی و تلویزیونی تصاویر زیادی از صهیونیست‌هایی منتشر شده که از صهیونیست بودن‌شان «شرم» دارند. این‌بار کانال «کاوش مدیا» تصاویری از مصاحبه مجری مشهور انگلیسی «پیرس مورگان» با یک صهیونیست و پزشک مشهور را منتشر کرده است که در آن، این پزشک که «گابور ماته» نام دارد می‌گوید: «من خود یک صهیونیست بودم تا اینکه پی بردم اسرائیل بر پایه نابودی، آوارگی و کشتارهای متعدد جمعیت بومی پدید آمده است... اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند اما در برابر چه کسی؟ در برابر ملتی که به مدت 80 سال است که قتل‌عام می‌شوند و سرزمین‌شان از آنها ستانده می‌شود و بچه‌هایشان زندانی و شکنجه می‌شوند؟!» پیش از این نیز گزارش‌های متعددی از گسترش نفرت از صهیونیست‌ها در میان خود صهیونیست‌ها منتشر شده بود.
از آن‌سو جوانان فلسطینی ساکن قدس نیز حملات پراکنده خود علیه صهیونیست‌ها را آغاز کردند که در یکی از آنها، 4 صهیونیست از جمله یک خاخام عضو قضات دیوان عالی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.
در جنین نیز صهیونیست‌ها تلاش گسترده‌ای را هماهنگ با حملات‌شان به غزه، با هدف نابودی اردوگاه جنین آغاز کرده‌اند که «آمال وهدان» فعال سیاسی فلسطینی در گفت‌وگو با العالم در این‌باره هشدار داد و اظهار داشت: تحولات جاری در کرانه باختری مؤيد این امر است که به‌رغم تشدید تدابیر سرکوبگرانه رژیم اسرائیل، این منطقه اشغالی شاهد عملیات‌های بیشتری خواهد شد و جبهه‌های متعدد نیز برای رویارویی با اتفاقات اردوگاه جنین، یکپارچه خواهند شد.»
سایر رویدادها
* دیروز رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از العربیه عربستان نوشتند، رژیم صهیونیستی محل تولید موشک و پهپاد انصارالله یمن را در صنعا هدف قرار داد. خبری که بلافاصله از سوی یمن تکذیب شد. بنابر اعلام یمن، انفجار‌های رخ‌داده در صنعا ربطی به حملات رژیم صهیونیستی نداشت و بمب‌های به جا مانده از قبل بود که منفجر شدند.
* الجزیره به نقل از نیویورک‌تایمز: «مقامات اطلاعاتی ارتش اسرائیل اطلاعات مربوط به طرح حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی را نادیده گرفته بودند هرچند از یک سال قبل از آن اطلاع داشتند. مقامات اسرائیلی اطلاعات مربوط به طرح حماس را کنار گذاشته و توانایی جنبش حماس را برای اجرای آن دست‌کم گرفته بودند.»
* در حالی‌ که صهیونیست‌ها از صبح دیروز کشتار مردم غزه را از سر گرفته‌اند، امیر قطر حین سفر به امارات با رئیس رژیم موقت صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. حماس این اقدام قطری‌ها را تقبیح کرد.
* «یوسی یوشوا»، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت: «جنگ ممکن است بدون یک معامله بزرگ و بدون تضعیف حماس پایان یابد.»
* حماس: اشغالگران همه پیشنهادات ما را رد کردند چون از قبل تصمیم‌شان برای از سرگیری تجاوز جنایتکارانه به نوار غزه را گرفته بودند. دست برتر با مردم فلسطین است و اراده دشمن را شکست خواهیم داد.
* شبکه 13 تلویزیون اسرائیل به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته است که جنگ علیه نوار غزه ممکن است ماه‌ها طول بکشد نه هفته‌ها.
* باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 7 روز آتش‌بس موقت در غزه 240 فلسطینی را آزاد کرد و 260 نفر دیگر را در کرانه باختری به اسارت گرفت!
* سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز مجدد جنگ در غزه پس از پایان آتش‌بس 7 روزه، از برخی محورهای نبرد در غزه عقب‌نشینی کرده و پیشروی نداشته است.
* یک شهرک‌نشین صهیونیست دیروز در شهر اشغالی «اللد» یک زن باردار فلسطینی را جلوی چشمان دو فرزندش، به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساند. انتشار تصاویر این جنایت هولناک، خشم افکار عمومی را برانگیخته است.
* حزب‌الله دیروز بارها به مواضع صهیونیست‌ها حمله کرد و خسارات و تلفاتی را نیز به آنها وارد کرد.
* گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از موشکباران تل‌آویو در پاسخ به جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه خبر داد. زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها، تایید شده است.
سایر اخبار این روزنامه
اسرائیل به پشتوانه آمریکا کشتار زنان و کودکان غزه را از سر گرفت بزن که خوب می‌زنی! (یادداشت روز) اخبار ویژه یمن: حملات به اسرائیل را از سر می‌گیریم اهدافی را می‌زنیم که فکرش را هم نمی‌کنید انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی گامی مهم برای اصلاح مؤسسات و بانک‌های ناتراز همزمان با ناامیدی زلنسکی از ناتو اکونومیست: پوتین در حال پیروزی است قطار امید در ایستگاه پرند متروی پرند بدون برجام به بهره‌برداری رسید عدم حضور رئیس‌جمهور در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل و ترک کنفرانس توسط هیئت ایرانی وقتی وارد می‌شد مجلس می‌شد یک مجلس تهدیدزدایی و حداکثر‌سازی ظرفیت دو رکن اساسی منطق بسیج است وقتی وارد می‌شد مجلس می‌شد یک مجلس زن و جنگ سرد قطار امید در ایستگاه پرند متروی پرند بدون برجام به بهره‌برداری رسید هنری کیسینجر، قاتل 3 میلیون نفر در سن 100 سالگی مُرد قطار امید در ایستگاه پرند متروی پرند بدون برجام به بهره‌برداری رسید چگونگی عملکرد کمیته اضطرار آلودگی هوا درگفت‌وگوی کیهان با معاون استاندار تهران