دورخیز دولت برای برگزاری انتخابات الکترونیک در تمامی ادوار

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد و 245 نفر به مجلس راه یافتند. 90 نامزد برای 45 کرسی باقی‌مانده مجلس نیز دیروز با یکدیگر رقابت کردند.
مردم آگاه ایران اسلامی از ساعت 8 صبح دیروز، جمعه، در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی رفتند تا سرنوشت این 45 کرسی را تعیین کنند. در این میان، 11 هزار و 500 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود داشت که 65 درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی بود.
مردم کشورمان با حضور در پای صندوق‌های رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقی‌مانده قوه مقننه را تعیین کردند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائمشهر و ملایر به صورت تمام‌الکترونیکی برگزارشد.



در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور، تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که دیروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی‌مانده بهارستان به رقابت پرداختند.

رئیسی: مجلس و دولت قوی، می‌تواند ایران قوی را رقم بزند
سید ابراهیم رئیسی، دیروز، پس از ثبت رای خود گفت: انتخاباتی امن سالم و مشارکتی، آنچنان که رهبری فرمودند در حال برگزاری است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امیدوارم با رای مردم، مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر تشکیل شود و مجلسی قوی شکل گیرد، اظهار کرد: مجلس قوی می‌تواند قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کند، ریل‌گذاری قوی برای کشور داشته باشد. مجلس قوی در کنار دولت قوی می‌تواند ایرانی قوی را رقم بزند.

فرایندهای الکترونیکی را در انتخابات مختلف از جمله ریاست‌جمهوری تسری می‌دهیم
دیروز سخنگوی ستاد انتخابات کشور به استقبال رای‌دهندگان از دستگاه‌های الکترونیک اشاره کرد و گفت: این روند هم از سرعت برخوردار است و هم در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. بر این اساس، به دنبال تسری فرایندهای الکترونیک در همه انتخابات‌ها هستیم و امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته این موضوع ادامه داشته باشد. به دنبال این هستیم که فرایندهای الکترونیکی را در انتخابات مختلف از جمله ریاست‌جمهوری تسری دهیم. در همین راستار، ئیس دفتر رئیس‌جمهور از آمادگی دولت برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در دوره‌های بعدی در کل کشور خبرداد.

نتایج ۲ ساعت بعد از پایان انتخابات اعلام می‌شود
استاندار تهران نیز درباره زمان اعلام نتایج انتخابات گفت: با توجه به اینکه در گذشته شمارش آرا به صورت دستی و با خوانش برگه‌های رای بود، باید صورت‌جلسه‌های طویلی را دوستان و همکاران در حوزه‌های اجرایی و نظارت تنظیم می‌کردند.
به گفته وی، معمولا این کار طول می‌کشید، اما با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از دوستان قول گرفته‌ایم که حداکثر تا دو ساعت بعد از اتمام انتخابات، آخرین نتایج به وزارت کشور اعلام شود تا آنها به مردم اطلاع دهند.